Avatar billede the_boss Nybegynder
22. juni 1999 - 15:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Firewalls

Hvordan opretter man firewalls med javascripts, og hvormeget kan man beskytte, jeg har forsøgt at læse mig til det bl.a. i Teknisk Forlags Javascript, dog uden held.
Avatar billede cybles Nybegynder
22. juni 1999 - 16:28 #1
En Firewall består af mange ting. En firewall benyttes til et kontrollere ind og udgående trafik.

Du kan med en firewall beskytte date som ligger på et netværk du kan også overvåge trafik som går ud fra netværket.

Du kan ikke oprette en firewall med Javascript, oftest vil de være lavet i Java / HTML.

En udemærket firewall er Altavista's Firewall 98.
Avatar billede the_boss Nybegynder
22. juni 1999 - 18:26 #2
Jeg har d.d. fået tilsendt et javescript på firewalls, men har endnu ikke fået det til at virke. jeg er ret sikker på det kan lade sig gøre i javascript
Avatar billede cybles Nybegynder
22. juni 1999 - 18:36 #3
Du roder noget sammen. En firewall er et stykke kompleks software som består af mange ting.

Kan vi e,v,t se den firewall du taler om som er skrevet i Java script ? det er ganske enkelt umuligt at lave en firewall kun ved brugen af java script...desvære
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 18:54 #4
the_boss>> er du syg eller noget? *GGG*

men i kan skrive til netscape og bede dem lave sådan en funktion her

net.firewall(device1,device2,protocols);
Avatar billede the_boss Nybegynder
22. juni 1999 - 18:59 #5
Tak for info. jeg har mit script som hardcopy, men scanner og publicerer snarest.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 19:11 #6
ok fedt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 19:21 #7
the_boss>> bare rolig, der var også en gang en fra min skole som downloadede et nyt skærmkort på nettet!
Avatar billede the_boss Nybegynder
22. juni 1999 - 19:29 #8
cyberesben>>Helt så dum er jeg ikke, som lvet får du koden snarest.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 19:36 #9
ok jeg glæder mig sgu!
Avatar billede the_boss Nybegynder
23. juni 1999 - 14:33 #10
cyberesben & cybles>>

Her er den kodestump der skulle omhandle firewalls i java script:

  startFire();
  }
  function startFire() {
    fireRunning=setTimeout("MakeFire(); startFire();",300);
  }
  function stopFire() {
  clearTimeout(fireRunning);
  }
  function MakeFire() {
    if (document.tpic.src == t1r.src) { document.tpic.src=t2r.src;
    } else {
      if (document.tpic.src == t2r.src) { document.tpic.src=t3r.src;
      } else {
      if (document.tpic.src == t3r.src) { document.tpic.src=t1r.src };
      }
    if (document.tpic.src == t1b.src) { document.tpic.src=t2b.src;
    } else {
      if (document.tpic.src == t2b.src) { document.tpic.src=t3b.src;
      } else {
      if (document.tpic.src == t3b.src) { document.tpic.src=t1b.src };
      }
</SCRIPT>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 18:27 #11
*GGGGGGGGGGGGGGGG* jeg tror at det er et script som får nogle billeder til at blinke så det ligner en mur af ild *S*
Avatar billede the_boss Nybegynder
23. juni 1999 - 22:12 #12
cyberesben>> Du kan grine fra nu af og så til.....

koden er fra http://www.cbf.dk i oversigten over javascripts. derer bare ikke nogle billeder der blinker som en mur af ild. derimod kan du bl.a. ikke kopierer ovenstående site.
Try it and you will..... :-))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 01:15 #13
funktionen af en firewall er at den skal begrænse adgangen fra et netværke (f.eks. internet) og så til et andet (det lokale)