Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
02. maj 2002 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Executing af Program i .NET

Jeg har dette problem.

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

ShellExecute(Me.hWnd, vbNullString, "C:\ips.txt", vbNullString, vbNullString, vbMaximizedFocus)

Det den så fortæller mig er at:

C:\WindowsApplication1\Form1.vb(177): 'hWnd' is not a member of 'WindowsApplication1.Form1'.

Det forstår jeg ikke, alle andre siger det virker 100% men ikke hos mig.

På Forhånd Tak :o)

Avatar billede ocp Nybegynder
02. maj 2002 - 13:38 #1
Prøv med formens navn i stedet for Me.
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
02. maj 2002 - 13:41 #2
Det virker heller ikke :o(
Avatar billede ocp Nybegynder
02. maj 2002 - 13:52 #3
Der er noget der tyder på at formen af en eller anden grund ikke har noget handle. Er det en speciel type form?
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
02. maj 2002 - 14:15 #4
Det er bare den første opstats form

Jeg har kun placeret groupboxs og labels indtil videre, ikke noget som der skulle ødelægge det
Avatar billede tjacob Juniormester
02. maj 2002 - 14:16 #5
Har du erklæret formen? Såvidt jeg ved skal du altid erklære formen i .NET, før du kan arbejde med den.
Noget a la:

Dim minform as new form()

Dit problem er under alle omstændigheder en .NET ting, da dit eksempel kører fint hos mig (VB 6.0).
Jeg ved så godt som intet om .NET, -prøv at spørge i .NET-kategorien.

/tjacob
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
02. maj 2002 - 15:10 #6
Det giver en overstackfejl når jeg skriver dette for at declarer formen

Dim AFormInstance2 As New Form1()
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
05. maj 2002 - 16:34 #7
Lukker spøgsmålet, når jeg ikke har fået svar nok. :)