Avatar billede al-man Nybegynder
02. maj 2002 - 09:26 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Linieskift i email/ brugernavn ind i tabel??

1)Jeg er ved at lave en knap til at sende mails, til en given record i forms. (har lavet en DoCmd.SendObject acSendNoObject)
mailen skal være pænt stillet op.
Hvad gør jeg for at kunne indsætte linieskift, tabulatorer og evt. fed skrift.
jeg har fundet ud af at blande fast tekst med textbokse.
??

2)hvordan får jeg navnet på den bruger der har oprettet en ny record automatisk ind i tabellen. evt. via logon ID til NT
??
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. maj 2002 - 09:29 #1
Lytter lige med :o)
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 09:37 #2
To get current user
Private Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

Dim lBufSiz As Long
Dim sBuf As String

  sBuf = String$(255, 0)
  lBufSiz = 255
  If GetUserName(sBuf, lBufSiz) Then
    sGetUserName = UCase$(Left$(sBuf, lBufSiz - 1))
  Else
    sGetUserName = Null
  End If
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 09:40 #3
In Access the there Constants whicgh you should be able to use for formatting

vbCrLF vbTab and others

Use them as follows

Dim Str as string

Str = "Some text. & vbCrLF & "Some more text" & vbTab & "and so on...."
Avatar billede al-man Nybegynder
02. maj 2002 - 09:41 #4
Nu er jeg blank!!Hvordan får jeg det omsat til at den gør dette i en Form,
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 09:43 #5
you should ´be able to find a complete list of thes constants by looking in Help after Const
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 09:46 #6
If you have a text box then you can use TAB and ENTER
Avatar billede al-man Nybegynder
02. maj 2002 - 09:52 #7
Det var den med current user jeg ikke helt fik fat i!!, linieskift og tab fungerer hvad med Fed skrift
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 09:52 #8
There is a property named (Enter Key behavior) you will need to set this to  New Line in Field. When you do this you can press enter to get a new line.

A rich text field may be better for this though!
02. maj 2002 - 10:00 #9
Du finder aktuelt NT-login nemmest ved blot at spørge på: Environ("Username")

Linieskift får du ved at skrive: vbnewline
Eks: Tekst = "Dette er første linie" & vbnewline & "Dette er anden linie!"

Det er straks værre med formatteret skrift (dvs fed, kursiv, forskellig skriftstørrelse m.m.). Det kan kun lade sige gøre, hvis du vælger at email'en skal være i .rtf-format eller i .html-format. Men så skal du manuelt skrive koderne for Fed, kursiv m.m.
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 10:01 #10
CURRENT USER!

You need to place the code in a module

you call it as follows whereTheUser is a variable

TheUser = sGetUserName

There was a line missing in the example should be>

Private Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

Public Function sGetUserName() As String

Dim lBufSiz As Long
Dim sBuf As String

  sBuf = String$(255, 0)
  lBufSiz = 255
  If GetUserName(sBuf, lBufSiz) Then
    sGetUserName = UCase$(Left$(sBuf, lBufSiz - 1))
  Else
    sGetUserName = Null
  End If

end function
Avatar billede al-man Nybegynder
02. maj 2002 - 10:03 #11
ja!!!!! det var noget jeg ku bruge
hvad er koderne for fed, kursiv
Avatar billede al-man Nybegynder
02. maj 2002 - 10:03 #12
altså til thomasjepsen
Avatar billede al-man Nybegynder
02. maj 2002 - 10:10 #13
jeg splitter point'ne
behøver ikke den med fed skrift, hvis det bliver omfattende. ja jeg ved ikke en skid om .rtf
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2002 - 10:14 #14
tak :o)