Avatar billede tra-la Nybegynder
01. maj 2002 - 14:41 Der er 4 kommentarer

Remote Events i ActiveX documents

Halløjsa

Da jeg er løbet ind i et problem, søger jeg her lidt hjælp.
Problemet er, at jeg har lavet en ActiveX.Exe der fungerer som server, og rejser nogle Events (kunne f.eks. rejse ny Event hver 10. sekund).
Det jeg gerne vil lave er nu et ActiveX document (dokumentet kører i browseren) som på en klientcomputer "abonnere" på denne Event.
Når jeg forsøger at lave ActiveX documentet med reference til ServerComponenten, vil browseren ikke åbne dokumentet, men bliver ved med at spørge om hvilket program jeg vil anvende for at åbne .cab filen ??

Er der nogen der har nogen ide om hvad problemet kan være ??
Er det ved selve programmeringen eller Package&Deployment det går galt ??

På forhånd tak

tra-la
Avatar billede tra-la Nybegynder
01. maj 2002 - 14:44 #1
Ups, jeg glemte at nævne at softwaren kører problemfrit på den lokale computer (altså hvor ActiveX serveren er installeret).
Det er når det skal køre over netværk problemet opstår.
Avatar billede tjacob Juniormester
03. maj 2002 - 19:01 #2
Det kunne lyde som om at din .exe ikke er installeret på klienten.
Hvis du blot har lagt setup-prog ud på klienten, ja så er der jo kun setup.exe og 'prog'.cab at se på. Setup'en skal køres først, ellers vil din ActiveX.exe jo ikke være der! (den vil være indkapslet i .cab'en).
Desuden skal din ActiveX jo også registreres i SysRegDb eller hvad?
(det burde dog ske automatisk med P&D-wizard, men hvis setup ikke er kørt så er det ikke sket).

/tjacob

Avatar billede tra-la Nybegynder
05. maj 2002 - 19:24 #3
Hejsa tjacob

Mange tak for responsen. Jeg er lidt i tvivl om dit svar.
Fidusen med at lave det som et ActiveX document er netop, at der ikke kræves nogen installation på klienten først. Alle objekter o.s.v. er indkapslet i .cab-filen, og første gang linket køres på klienten vil/skulle ActiveX documentet automatisk spørge om objektet (eller objekterne) skal installeres. Afhængig af parametrene der sættes ved "package & deployment", vil klienten så hente installationsfilerne.

Det object jeg skal kommunikere med på serveren er (selvfølgelig) installeret på servermaskinen.

Men vend lige tilbage, jeg har måske overset noget :-)

MVH

tra-la
Avatar billede tjacob Juniormester
14. maj 2002 - 12:50 #4
OK tra-la.
Jeg kan se at du har mere tjek på dette end jeg har (er ikke [SÅ] velbevandret i ActiveX-komponenter).
Så jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig, men vil følge spørgsmålet ;-)

/tjacob