Avatar billede nolle_k Nybegynder
06. juli 2000 - 08:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kald af SQLScripts fra anden SQLScript?

Hejsan!!

Jeg har to filer, der begge indehold SQLscripts. Kald dem sql1.sql og sql2.sql.

Det jeg vil vide er;

Kan det lade sig gøre fra en tredje fil, sql3.sql at eksekvere de scripts, der er i sql1 og sql2? En form for include eller noget lignende???

Nikolaj

Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juli 2000 - 10:20 #1
Du kan sagtens kalde dem fra en StoredProcedure med "EXECUTE sql1 @param='abc'" og gemme resultatet i en temporær tabel
Avatar billede nolle_k Nybegynder
06. juli 2000 - 10:23 #2
Jamen er det ikke en StoredProcedure du kalder der og ikke et script???

Det jeg vil er at jeg vil ekskvere det, der står i sql1 filen??
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juli 2000 - 10:27 #3
Lig din SQL1.sql ind i en stored procedure, da det giver en kanon forbedret performance
Avatar billede nolle_k Nybegynder
06. juli 2000 - 10:35 #4
Jeg kan følge dig. Men hvis jeg skal lægge det ind i en StoredProcedure først kan jeg jo lige så godt kære scriptet. Sagen er den, at jeg har måske 30 scripts jeg skal have kørt når jeg installerer en ny SQl server.

Det ville også løse problemet hvis du kunne fortælle mig hvordan jeg laver flere Create Procedure efter hinanden i et script. Jeg kan ikke få det til at funge. Derfor er jeg nødt til at lægge det i hver sin fil.
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juli 2000 - 10:49 #5
Nu er det jo lidt svært når man ikke kan se dit script.

Jeg kigger lidt i min manual--- kører du SQL6.5 eller SQL7 ?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
06. juli 2000 - 11:43 #6
SQL7
Avatar billede nolle_k Nybegynder
06. juli 2000 - 11:46 #7
Det jeg gerne vil er følgende

CREATE PROCEDURE GetTypes
    @OffType bit
AS
    SELECT Name, Description
    FROM Types

CREATE PROCEDURE GetIniValues
    @Initials varchar(10)
AS
    SELECT IniValues.Start_Time, IniValues.End_Time,
    IniValues.Last_Used_Date
    FROM Users INNER JOIN
    IniValues ON Users.UserID = IniValues.UserID
    WHERE (Users.Initials = @Initials)

Problemet er bare at jeg får følgende fejl

Event Class    Event Sub Class    Text    Connection ID    SPID    Integer Data
+Replay Error    4294967295    [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Incorrect syntax near the keyword 'PROCEDURE'.

Avatar billede nolle_k Nybegynder
10. juli 2000 - 13:25 #8
Hej igen!!

Problemet er løst!

Bruge osql -i i en batfil. Denne indlæser en script fil og kører denne!

Kanon!

Men tak for hjælpen!

Nolle_K
Avatar billede blackthorne Nybegynder
12. juli 2000 - 15:23 #9
du kan også bare lave en script med alle stored procedures, men de skal adskilles af order "GO"
f.eks.

DROP PROCDEDURE A
GO

CREATE PROCEDURE A AS
BEGIN
END
GO

DROP PROCDEDURE B
GO

CREATE PROCEDURE B AS
BEGIN
END