Avatar billede majken Nybegynder
22. juni 1999 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 frames og mouseover

Jeg har en mouseover (der skifter billed) i min menu frame. Men jeg kunne godt tænke mig at den stadig er aktiv når man har valgt den. Sådan, at hvis man kører musen væk, skal den stadig være aktiv da det er den siden der er fremme i den anden frame. Jeg forklarer gerne nærmere hvis det er nødvendigt!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 12:40 #1
forklar nærmere og kom med en url
Avatar billede majken Nybegynder
22. juni 1999 - 12:46 #2
jammen... min menubar (i venstre frame) indeholder knapper med mouseover. Og når man klikker på en knap skifter højre framen til den side knappen linker til. Er du med? Det jeg så gerne ville ha, var at knappen blev ved med at være "aktiv/skiftet/highlighted/osv" .Altså noget med at skifte 2 frames samtidig.

www.bdp.dk/test
Avatar billede majken Nybegynder
22. juni 1999 - 12:53 #3
sådan som det er på www.ht.dk
Avatar billede justincase Nybegynder
22. juni 1999 - 13:02 #4
Hej majken

Hvis du ændrer dette :

var active = "";
function ChangeImg(imgName,Target) {
  if (imgName != active) {
    img = new Image;
    img.src = imgName;
    document[Target].src = img.src;
  }

Sætter dette ind lige under :
function setActive(imgName) {
  active = imgName;
}

Og ændrer det <a> taggen til det her:
<a href="history.html" target="text"
onMouseover="ChangeImg('grafik/menuer/a_ourhis.gif','hist')"
onMouseout="ChangeImg('grafik/menuer/i_ourhis.gif','hist')"
onClick="setActive('grafik/menuer/a_ourhis.gif','hist')"
>

Så burde den være der.

HUSK :
onClick="setActive('grafik/menuer/a_ourhis.gif','hist')"

er det samme billede som :
onMouseover="ChangeImg('grafik/menuer/a_ourhis.gif','hist')"
Avatar billede ricki Nybegynder
24. juni 1999 - 18:56 #5
Ja ChangeImg er god ikke, jeg er lidt imponeret over hvor tit jeg støder på lige min version af det. :-)
-Her dog men en lille klik detalje. :-)

Men jeg syntes ikke om at der mangle 2 to første linier:
//Script by Ricki Runge
//Find more at www.script.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 22:40 #6
når man selv laver scripts tager man lidt her og lidt der... man kan ikke i praxis laver 10 linier med credits, da man gerne vil have koden til at være pæn