Avatar billede f16hen Nybegynder
30. april 2002 - 21:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Detektering af browseres support af cookies

Jeg har brug for lidt kode til en side, hvor jeg ved hjælp af applikationsvariable (cookies) vil give antallet af brugere online lige nu. Problemet er blot, at hvis brugerens browser ikke accepterer cookies, bliver antallet af brugere opskrevet med en ved sessionens start, men ikke nedskrevet igen ved afslutningen. Dette giver et for stort antal af aktive brugere.

Jeg har brug for at vide, om den pågældende brugers browser accepterer cookies, og hvis ikke, så undlade at tælle de aktive brugere for den bruger..
Avatar billede a1a1 Novice
30. april 2002 - 22:03 #1
du skal have to sider

en side
indsæt værdi i database
få nyt ID (nytID)
sæt cookie
response.cookies("tmpID") = nytID
response.Redirect("sideto.asp?nID=" & nytID)

side to
check cookie
hvis cookie ikke er tom (har en tal værdi), understøtter brugeren cookies
Avatar billede f16hen Nybegynder
01. maj 2002 - 11:04 #2
Burde det ikke være muligt at sende en testcookie, som hentes igen på samme side, som så danner grundlag for en if-then betingelse?

Jeg vil helst undgå at skulle redirecte brugeren til en anden side, blot for at teste om de understøtter cookies.

Jeg havde jo tænkt mig at bruge global.asa til at tælle antallet af brugere hhv. op og ned ved sessionens begyndelse/afslutning.

Flere bud?
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. juli 2002 - 08:51 #3
Det kan man ikke, man er nød til at lave redirect for at test om Session og Cookies accepteres af brugeren.