Avatar billede vind Nybegynder
05. juli 2000 - 19:20 Der er 1 kommentar og
5 løsninger

Firewall

Jeg har ingen forstand på firewalls, men findes der nogle som ikke kan køre fx. ICQ, Napster osv. i selv om der står i programmerne at de kan køre bag firewall!!

Jeg har nemlig downloadet de programmer, og de vil ikke virke, når de skal til at sende noget fra programmet!

Jeg har en åben forbindelse, altså en der er tændt hele tiden!!

- Andreas.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juli 2000 - 19:46 #1
Jeg vil tro at der er en del som ikke tillader disse programmer at komme igennem.
Ellers kan jeg varmt anbefale Personal Firewall fra Tiny (dem som også laver Winroute).
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. juli 2000 - 22:12 #2
Bah, jeg kan så fortælle dig, at man sagtens kan få de programmer du  har vist som eks. ovenover, til at køre igennem en firewall, jeg har nemlig selv gjort det, det kræver bare at den bliver ordentlig sat op, hvordan, afhæner af hvilken firewall du har, og hvad den skal kunne!!!
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. juli 2000 - 22:49 #3
Nyeste version af zonealarm kører skidt med icq, medmindre du "skruer ned" for beskyttelsen,,men så gavner den jo ikke så meget,,,"tøserne" på zone,,arbejer på sagen !
Avatar billede ranger Nybegynder
13. juli 2000 - 15:57 #4
ICQ kræver en Socks 5 server da den bruger UDP. Så din firewall eller proxy skal understøtte denne.
Ellers skal du have en firewall hvor du selv kan styre regler (f.eks. en personlig).
Alternativt kan du køre det igennem SocksCap (fordelen ved dette program er at du kan køre stort set hvad som helst igennem), men SocksCap kræver igen en Socks 4 eller 5 server.

/El Ranger
Avatar billede tbrf Nybegynder
14. juli 2000 - 15:57 #5
ZoneAlarm virker fint hos mig.. Jeg har selv fast forbindelse og bruger både Napster og Icq... Ingen Problemer selvom ZoneAlarm er indstillet på højeste sikkerhedsniveau.
Avatar billede vind Nybegynder
15. juli 2000 - 10:11 #6
Jeg takker for alle jeres svar, men jeg har desværre ikke kunnet bruge dem til noget! Det er en meget lang forklaring, men jeg synes også at det ville være snyd ikke at fordele de 15 point mellem jer, når i nu har svaret!!

- Andreas V.