Avatar billede emilnt Nybegynder
30. april 2002 - 15:18 Der er 16 kommentarer

Den kør ad helvede til

Først hardware oplysninger: jeg har et asus as7v266 bundkort, og en1400 mhz amd athlon thunderbird, 256 mb 2100 ddr ram, et ati radeon 7200 med 32 mb sdr ram onboard lyd og jeg kører med XP. Der er en lille finesse, da jeg købte bundkortet sidste år gik der ikke lang tid før bundkort blæseren røg sig en tur alsår begyndte at kører imod og larme uandmindeligt meget derfor pillede jeg blæseren af men lod stativet den sad fast på sidde derefter limede jeg en anden blæser på som så sidder oven på stativet til den anden det går fint nok.
problemet er at:Min computer går tit ud af spil alsår ud i windows andre gange går den simpelthen på en blå skærm i 1-3 sekunder hvor den kommer med sådan en hakkelyd som der også kommer fra højtalerne når et spil låser men denne lyd kommer  ikke fra højtalerne den kommer fra computerens højtaler derefter genstarter den.
alsår den lukker bare ned inde i spil...
jeg tror måske at bunkortet bliver for varmt og derfor slukker?
Håber i kan hjælpe.
Emil
Avatar billede tander Nybegynder
30. april 2002 - 15:21 #1
prøv at bruge asus Probe til at se hvor varm computeren bliver.

det kan ´hentes fra www.asus.com

/tander
Avatar billede tander Nybegynder
30. april 2002 - 15:22 #2
Hvis den bliver for varm kan du f.eks sætte en størrer blæser på cpuen eller i cabinette.
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
30. april 2002 - 15:27 #3
du siger du limede den fast... kan du have kommet til at komme så meget lim på at der ikke kan komme luft rund i heatsink'en?
hvilken blæser var det før og hvilken har du sat på?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. april 2002 - 15:32 #4
Den anden blæser, du har limet fast (hvilken Storm P løsning!) er formentlig underdimensioneret til at køle en AMD 1400MHz.
Når du har et rimelig godt system, hvorfor så spare nogle få hundrede kroner til en ny, effektiv køler. Som du selv er inde på, er symptomerne en for varm cpu.
Vi kan ikke hjælpe. Det kan du selv ved at få en anden og bedre køling.
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
30. april 2002 - 15:37 #5
Halifax > læs lidt bedre... han skrev "bundkort" blæseren... det kan godt være svært at tolke men jeg vil nu tro han har ment chipset-blæseren og ikke cpu køleren
Avatar billede halifax Nybegynder
30. april 2002 - 16:14 #6
Sorry, if so. My mistake. Ved eftertanke kan jeg godt se, hvad du og han mener.
Avatar billede emilnt Nybegynder
30. april 2002 - 16:15 #7
Nemlig rigtigt darkwolfie det var chipset blæseren der ikke virkede og derfor blev pillet af!!!!lyden kommer forøvrigt ud af højtalerne.  det er lige sket igen at den lukkede ned men denne gang lukkede den ikke helt ned så jeg fik skrevet ned hvad der stod på den blå skærm:
                      Tekniske oplysninger

*** Stop:0x000000D1 (0X0000007D,0X000000FF,0X00000001,0X8169E5EC)

***Allusersprofile=c:\documents an - address 0000007D base at 0000007D,datest
***Allusersprofile=c:\documents an - address 000000FF base at 000000FF,datest
***Allusersprofile=c:\documents an - address 00000001 base at 00000001,datest
***Allusersprofile=c:\documents an - address 8169E5EC base at 8169E5EC,datest
Avatar billede sila Nybegynder
30. april 2002 - 17:27 #8
Og du har prøvet en bios update??
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
30. april 2002 - 20:10 #9
Ok emilnt
vi bliver altså nød til at finde ud af om det er et varmeproblem eller noget værrere.
Kør din komputer indtil den crasher (med siden af) så snart den crasher skal du finde ud af hvor den er blevet varm (ved chipset, cpu eller et andet sted)
Avatar billede emilnt Nybegynder
30. april 2002 - 21:49 #10
jeg har opdateret bios til det den nyeste 1.7.
jeg prøver at mærke imorgen

snakkes ved

Emil
Avatar billede halifax Nybegynder
30. april 2002 - 23:46 #11
Ifølge ASUS site har a7v266 support for
ASUS PC Health Monitoring™ and ASUS PC Probe™ software
Er prog. ikke på cd-rom, der fulgte med boardet? Du har måsek prøvet det.
Avatar billede -123- Nybegynder
01. maj 2002 - 23:05 #12
Her DL ASUS Probe Ver. 2.16 du kan DL det her www.tweakup.dk/filer/chipset.htm
hvis din cpu bliver over 55/60 vil jeg anbefale dig at bruge 300 kr. en ny køler fx en Thermal Take Technology Silent Viking A1267
læs mer her : www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637917

// CDK
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
01. maj 2002 - 23:11 #13
-123- det ER tilladt at læse de svar igennem
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2002 - 08:04 #14
Jeg har brugt asus pc probe men efter jeg har fået XP kan jeg ikke bruge det på grund af at jeg kun har en driver til mellenium.
Avatar billede emilnt Nybegynder
01. juli 2002 - 13:43 #15
Min Cpu Bliver Uden Arbejde 51 Grader Og Under Spil 52-58 grader. Siger Pc Probe
Avatar billede emilnt Nybegynder
01. juli 2002 - 13:45 #16
Og Mit Bundkort Bliver 29 Grader