Avatar billede shjdsi Nybegynder
30. april 2002 - 15:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

find commando newer, exclude dir

Hej!

jeg prøver at lave en kommando der lister alle directories der er nyere en timestamp, undtaget directories .rsrc

Indtil videre er jeg nået her til. men denne virker ikke rigtig
find . -name "*.rsrc" -prune -o  -type d  -newer /opt/mosaic/shj/timestamp

Er der nogen der kender den rigtige syntax. jeg er på solaris 8.
Avatar billede morw Nybegynder
30. april 2002 - 15:06 #1
Hvis det er fordi du skal backup af nye filer/mapper kan du bruge rsync
Avatar billede shjdsi Nybegynder
30. april 2002 - 15:10 #2
Jeg skal mirror directory struktur i forskellige sub directories, script skal køre som daemon og mirror løbende.
Avatar billede morw Nybegynder
30. april 2002 - 15:11 #3
Bare sæt et cronjob til at kalde rsync
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2002 - 15:11 #4
undtagen.... kan du ikke bare køre en grep eller egrep
bagefter
Avatar billede shjdsi Nybegynder
30. april 2002 - 15:16 #5
Jo, men tror nu at jeg fandt ud af det, der virkede med

find . -name ".rsrc" -prune -o  -type d  -newer /opt/mosaic/shj/timestamp -print
Jeg manglede bare -print, af en eller anden mærkeæig grund.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2002 - 15:28 #6
:) Så havde jeg misforstået dit spørgsmål. Jeg har fået en
dårlig vane med at undlade -print da det er default på
i min Linux
Avatar billede shjdsi Nybegynder
30. april 2002 - 15:34 #7
Er det default i linux ! AHA har lige installeret linux privat derhjemme mandrake. Den kører som en server :-) det er virkelig sjovt at rode med :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2002 - 15:37 #8
Sjovt ja, jo. Meget sjovt at kigge på hackerangreb i loggen ...*g*
Avatar billede morw Nybegynder
30. april 2002 - 16:03 #9
Hmm. hacker vs cracker
Avatar billede shjdsi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:08 #10
Da der ikke er nogen der har lagt et svar vil jeg ligge et nyt spørsmål ind her.

korn shell script funktion med parametre.

Hvordan laver jeg en funktion der kan modtage flere parametre i kaldet. En funktionen skal loop igennem parametrene. f.eks

#funktion
create_dir() {
for i in parametre; do
Avatar billede shjdsi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:11 #11
Prøver lige igen.
korn shell script funktion med parametre.

Hvordan laver jeg en funktion der kan modtage flere parametre i kaldet. En funktionen skal loop igennem parametrene. f.eks

#funktion
create_dir() {
for i in parametre; do
bla bla
done
}

Funktionen vil jeg kalde på denne måde

create_dir $var1 $var2 $var3

Varilablerne indeholder iøvrigt directypath; eks. /home/ull
Hvordan får jeg det til at spille i funktionen. Har prøvet med $@ men synes ikke det virker helt efter hensigten.
og ja det skal være i shell og ikke i perl :-)
Avatar billede shjdsi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:37 #12
lukker og opretter et nyt