Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 00:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbne nyt vindue under submit?

Hejsa.
Jeg er ved at lave en meget simpel password ting på min side. Password scriptet ser sådan ud:

<html>
<head>
<title>VIP Login</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" href="styles.css" type="text/css">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<script language="JavaScript">
<!--
function CheckPassword() {
    var username=document.login.username.value;
    location.href = username +'.htm';
}
//-->
</script>
<form method="post" action="ingen_javascript.htm" onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
  <div align="center"></div>
  <div align="center">
    <h3>VIP Login: <br>
      <input type="password" name="username" value="">
      <br>
      <input type="submit" value="log på" onclick="CheckPassword();return false" target="_blank">
    </h3>
  </div>
  </form>
</body>
</html>

Det jeg gerne vil er, at når brugeren trykker på "log på", så åbner den nye side i et nyt vindue. Gerne på en måde, så jeg kan bestemme størrelsen på vinduet, samt scrollbars, navigation bars osv...

/Morten
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 00:34 #1
hovsa....

Det der target="_blank" har jeg glemt at fjerne...det virkede ikke.

/morten
Avatar billede i-o-i Nybegynder
30. april 2002 - 00:38 #2
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 00:45 #3
Hvordan skal det sættes sammen? Jeg kan ikke få det til at virke. jeg får blot åbnet et blankt vindue, og så kommer den side jeg skal bruge fre i det originale vindue...
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 00:53 #4
Er det evt. nemmere med dette script?

<script language="Javascript">

function login() {

  password = prompt("Indtast password","")
  if (password != '' && password != null) {
    location.href = password + '.htm';
  }

</script>

<input type="button" value="Login" onClick="login();">
Avatar billede knudgert Nybegynder
30. april 2002 - 03:43 #5
Det eneste jeg kan finde på, der virker er, at du på siden, som password giver adgang til indsætter:
<head>
<script type="text/javascript">
if(window.name!='KGE'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}
</script>
</head><body onload="window.resizeTo(640,480),moveTo(200,200)">
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 10:15 #6
Hvad gør jeg så, når den ikke skal lukke det oprindelige vindue? Som det ser ud nu, så viser den videre til den beskyttede side i begge vinduer. Jeg sender lige hele koden fra begge sider...

Her er koden fra den side hvor man indtaster pass:

<html>
<head>
<title>VIP Login</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" href="styles.css" type="text/css">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<script language="JavaScript">
<!--
function CheckPassword() {
    var username=document.login.username.value;
    location.href = username +'.htm';
}
//-->
</script>
<form method="post" action="ingen_javascript.htm" onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
  <div align="center"></div>
  <div align="center">
    <h3>VIP Login: <br>
      <input type="password" name="username" value="">
      <br>
      <input type="submit" value="log på" onclick="CheckPassword();return false">
    </h3>
  </div>
  </form>
</body>
</html>

Og her er koden fra den beskyttede side:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript">
if(window.name!='KGE'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');

}
</script>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onload="window.resizeTo(640,480),moveTo(200,200)">
viploungen
</body>
</html>
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. april 2002 - 11:06 #7
Knudgert> Jeg har brugt din løsning. Tak for hjælpen

/Morten