Avatar billede no2000 Nybegynder
29. april 2002 - 20:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

et felt som man ikke kan ændre i !!

Hej med Jer !
Jeg her lavet et bookingsystem hvor brugeren logger ind med sine initialer. Jeg har gjort det sådan at disse initialer bliver lagt ind i et felt på forhånd så brugeren ikke behøver at taste dem igen når der skal foretages en reservation. Problemet er at man kan ændre i det felt hvor initialerne står, hvordan undgår jeg det ?

Her er koden til feltet :
<td><INPUT type="text" id=initialer name=initialer size=24 maxlength=100 value="<%=session("brugernavn")%>"></td>

Er der ikke en der kan hjælpe ?
Avatar billede elkrog Nybegynder
29. april 2002 - 20:14 #1
<td><INPUT type="text" disabled id=initialer name=initialer size=24 maxlength=100 value="<%=session("brugernavn")%>"></td>
Avatar billede no2000 Nybegynder
29. april 2002 - 20:17 #2
ja, men man kan også skrive readonly="yes" fandt jeg selv ud af. Men jeg viste ikke det med disabled så du fortjener point ! Værsgod !