Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 12:50 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Hardisk begynder at kører hele tiden

Hejsa !
Jeg har fået et problem, som der må være nogen der kan hjælpe mig med.
Xp installeret for 1 måned siden og har kørt fint indtil nu, hvor ca. efter 10 minutter begynder min HD at kører konstant, hvilket sløver min PC totalt, jeg kan faktisk ikke arbejde på den, og HD kører bare videre. Jeg har alle indstillinger pr. default, altså opgavestyring osv. Min pagefile ligger i indstillinger til 400-800, men alligevel er den oppe på over 1GB, så hvad skyldes ovenstående.
HURTIGT SVAR - HJÆLP
Mvh. Champ40
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 12:54 #1
Har du prøvet "ctl alt delete" og se om der evt starter nogen programmer op?
Avatar billede virtus Nybegynder
29. april 2002 - 12:55 #2
Defragmentering kunne måske hjælpe.
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 12:57 #3
Har prøvet, og alt ser ud som det plejer, også med brug af min ram osv., men kan ikke forstå hvorfor den begynder at kører konstant på HD efter de ca. 10 min.
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 12:58 #4
Det lyder som et program der starter op.
Avatar billede virtus Nybegynder
29. april 2002 - 13:00 #5
Gå ind i Task Manager og vælg Processes derefter View > Select Columns
Marker Alle I/O Columns og gå tilbage til oversigten af processer

så kan du se hvilke programmer / system processer der skriver / læser fra harddisken og evt. lukke den process ned..
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 13:00 #6
Vender lige tilbage senere
Avatar billede dizzy Nybegynder
29. april 2002 - 13:02 #7
Kunne det ikke være at du ikke har registreret din version af XP på internettet. Det skal gøres inden en måned.
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 13:16 #8
Har nu holdt min PC under opsigt i Task manager ( jobliste ) altså I/0. Here are the results : Lsass.exe og Services steg langsomt hele tiden, men da HD begyndte at køre konstant begyndte en ny process = Cidaemon.exe og hvad er det for en process, virus måske ?? Hjælp ønskes hurtigt
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 13:21 #9
cideamon.exe og ligger i windows\system32 og det er et program står der, den anden fil der hedder noget med det er en .pf fil og den ligger i windows\prefetch
P.t. bruger den alle mine ram
Avatar billede virtus Nybegynder
29. april 2002 - 13:24 #10
Hvis jeg ikke tager fejl er den en index service der indeksere alle filer på harddisken.. men det lyder lidt som om din er bugged..

Windows Update er måske en løsning ?
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 13:31 #11
er fuldt opdateret
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 13:40 #12
måske skulle du prøvet ar slå systemgendannelse fra.
hvor meget plads har du på din HD ?
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 13:43 #13
Og hvor meget ram har du ?
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 13:45 #14
Fortæl lige hvor meget ram har du ?
Hvor meget hd plads ?
er det en ren install af xp eller en opgradering ?
Avatar billede poull Nybegynder
29. april 2002 - 13:52 #15
kan det passe at den holder op med at arbejde efter 15-20 sek når du begynder at bruge den for så er der vidst nogle version af XP der giver til optimere et eller andet.

Det kunne også være nimda, prøv at søg efter *.eml og hvis du har en masse af dem er du træt af det :)
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 13:54 #16
512 ram - 60GB HD i 4 partitoner - ren install for en måned siden, men jeg kan ikke finde svar hos MS vedr. index server/cidaemon
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/20162.html
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/21240.html
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 13:57 #17
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:00 #18
Dette er min søn´s maskine det drejer sig om. Jeg kører selv dualboot med Wirus98 og XP, og har ikke selv oplevet det på min XP Pro
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:05 #19
svchost hvad har den med cidaemon at gøre resten ?? Checkes lige for *.eml
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:06 #20
når cidaemon starter efter ca. 3-10 min. spiser den al rammen og HD kører og kører
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:10 #21
er fuldt opdateret med PC-Cillin
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:11 #22
hvem har løsningen ?? nu ved vi hvilken process der starter : cidaemon, så nu skal points snart uddeles
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:15 #23
ingen *.eml på HD - når løsningen kommer, hvordan uddeler jeg point til den med løsningen
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 14:16 #24
Jeg har nu søgt hele M$ igennem og det eneste jeg kan finde er det link som de henviser til fra win 2000?
Men der er andre spændende ting ang cidaemon.exe og det er bruger IIS ??
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 14:17 #25
Du udler point til den/dem som du beder om at lave et svar som du så kan accebter.
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:22 #26
hvor accepterer jeg det rigtige svar ?? så rette person får points eller kan flere få points ??
Avatar billede kapla Nybegynder
29. april 2002 - 14:24 #27
Prøv at slå cidaemon fra: Start - Kør - services.msc
Se evt. http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=525
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:26 #28
Der må da være en grund til cidaemon starter op, og det skyldes ikke virus er snart gennemtestet at this moment. Min søn har givet mig opgaven pga. jeg er MCSE men man kan ikke vide alt - Vel ??
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:26 #29
heller ingen virus
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:28 #30
Kapla0 - beder liger sønnen om at gøre dette - vender tilbage
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 14:31 #31
Kan man bare slette alt i prefetch biblioteket ?? uden det skader OS ?
Avatar billede kapla Nybegynder
29. april 2002 - 14:31 #32
Ja :)
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 14:32 #33
ja fint
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 15:12 #34
afventer svar fra søn - kom her - hjalp ikke spor, starter cidaemon op efter ca. 4 min. og HD osv. kører igen vildt. Konklusion p.t. : Virus checket, cidaemon starter efter ca. 3-4 min., prefetchbib. slettet og lige meget har det hjulpet.
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 15:14 #35
Dammm du har ikke svaret på om du bruger IIS
Avatar billede virtus Nybegynder
29. april 2002 - 15:20 #36
Hmmm måske lidt extremt.. men prøv at slette filen.. =)
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 15:40 #37
cidaemon er slettet, men kommer tilbage efter opstart. "Resten" IIS´en er ikke installeret". Følgende er nu afprøvet : cidaemon slettet/kommer igen, prefetchbib. slettet, cidaemon i task manager/ afslut procestræ virkede men ikke efter genstart, den lægger sig i task m fra start og aktiveres efter 3-4 min. og så har vi balladen med HD osv. Jeg har også cidaemon i system32/Indexing Service filter daemon, der sker intet på min, så hvad er grunden til dette sker på min søn´s maskine ???????????????
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 15:46 #38
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 16:02 #40
Har du tilfældigvis Office XP installeret også, for så skal du fjerne funktionen "indexering" i Officepakken . den får nemlig harddisken til at køre konstant !
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 16:09 #41
alt dette er læst, men som sagt jeg har og får den ikke i min jobliste, men den ligger fra start hos min søn, og aktiveres efter de der ca. 3-4 min.
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 16:15 #42
indexering - er den aktiv pr. default ? og hvis hvor slå´s den så fra
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 16:23 #43
okay vi får se nu - jeg har bedt ham hente opdateringen til office XP, for her er måske fejlen tror jeg
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 16:28 #44
office opdatering hjalp ikke, så vi er ikke nået en pind videre.
Cidaemon er ikke i joblisten fra start, men starter efter de her 3-4 minutter, der må være en grund. sker ikke på min kun på sønnens
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 16:34 #45
det her er ikke nemt - sønnen starter : cidaemon starter efter 4 min. og kører vildt i 2 min. hvor den også æder al ram og går så i dvale igen
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 17:08 #46
Ellers er der kun den nemmeste løsning og det er af formater og lægge den ind igen eller prøve med en rep af xp.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 18:11 #47
Da jeg fromoder du har samme problem som jeg har haft kan du finde svaret på dit problem her :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q282106
Avatar billede wombat Nybegynder
29. april 2002 - 18:12 #48
Du kører selv dualboot, altså FAT32. Kører din søn NTFS??
Under normale omstændigheder skulle man kunne fravælge 'indexeringsservice' i kontrolpanel> tilføj/fjern programmer> tilføj/fjern windowskomponenter, men når det nu er windows, så fungerer det ikke altid (under NTFS)men prøv alligevel.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 18:19 #49
Som jeg har sagt tidligere ...hvis du kører med INDEXERING installeret i OFFICE XP , så har du problemet .
Cidaemon er en del af indexeringsservicen i Office XP, og det virker fint hos mig efter jeg afinstallerede denne funktion. Det gør du i kontrolpanel..vælger Microsoft Office (eller Publisher XP, hvis du har den installeret) vælger herefter REDIGER, og fjerner den i officeinstallationen . Thats it ;o)
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 22:58 #50
Hej alle som har været med på dette problem, jeg var selv nået til konklusionen : Office XP, men ikke lige fundet svaret som Cyberjoker, derfor går points til ham - hygge og god vind til alle - Takker
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 23:05 #51
Takker for point :)