Avatar billede zimme Nybegynder
04. juli 2000 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

DateAdd i SQL-sætning...

SQL = "select * from okdom WHERE (auktion = true and DateAdd("d", rs("antal_dage"), rs("Start_dato")) >= now()) ORDER BY domainname, datex"

Ovenstående sætning virker ikke - jeg er godt klar over der er noget galt med DateAdd("d", ...osv. men hvordan skal det gøres???

Mvh
Simon
Avatar billede dta Nybegynder
04. juli 2000 - 15:43 #1
SQL = "select * from okdom WHERE (auktion = true and Start_dato >= #"& DateAdd("d", - rs("antal_dage"), now())&"# ) ORDER BY domainname, datex"

Prøv denne!

Avatar billede dta Nybegynder
04. juli 2000 - 15:45 #2
uupps!
SQL = "select * from okdom WHERE (auktion = true and Start_dato >= #"& DateAdd("d", - rs("antal_dage"), Date)&"# ) ORDER BY domainname, datex"

------------------^
Avatar billede sv Nybegynder
05. juli 2000 - 10:43 #3
jeg tror ikke at det virker.....For når man definerer den sql streng, er der slet ikke åbent til noget recordset, dvs. rs("antal_dage") ikke holder.
Man kunne måske oprette et felt mere i databasen, hvor den pågældende udregninger er gjort, dvs. når det bliver gemt i databasen....
Avatar billede flemming Nybegynder
05. juli 2000 - 13:21 #4
Du kan ikke bruge recordsettet (RS) indlejret i en SQL Sætning. Now() er vist heller ikke en SQL Funktion, så:

Alt i alt:

SQL = "SELECT * FROM okdom WHERE (auktion = true AND
DateAdd('d',antal_dage,Start_dato) >=" & Now()) &" ORDER BY domainname, datex"

Avatar billede sv Nybegynder
05. juli 2000 - 14:45 #5
Jeg tror ikke at der står noget i de variabler antal_dage, Start_dato. Det er jo nogle som står i databasen, og variere fra post til post. Det der er problemet er jo at der skal laves en udregning mellem to kolonner hvorefter at det skal sammenlignes med en anden kolonne.........
Avatar billede flemming Nybegynder
05. juli 2000 - 22:02 #6
Hvilket ovennævnte SQL sætning også gør ... Alt undtagen aktuelt dato tages fra datbasen.
Avatar billede sv Nybegynder
06. juli 2000 - 11:17 #7
Jeg tror ikke at dateAdd er den del af sql syntaxen ???
Avatar billede flipover Nybegynder
17. juli 2000 - 16:07 #8
er det en access-db..eller en SQLServer...eller?`??