Avatar billede dorde Nybegynder
29. april 2002 - 12:05 Der er 5 kommentarer

405 Method Not Allowed

Hej,

Jeg prøver at sende en email med en vedhæftet fil fra min hjemmeside (udviklet i asp)og jeg få sådan en besked:

HTTP Error 405
405 Method Not Allowed

The method specified in the Request Line is not allowed for the resource identified by the request. Please ensure that you have the proper MIME type set up for the resource you are requesting.

Er der en som ved hvordan man løser problemet eller hvor man kan læse sig frem til en løsning.

webserver: IIS 4.0
Styresystem: NT 4.0
Avatar billede keysersoze Guru
29. april 2002 - 12:11 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

så kan vi lidt lettere se hvilken fejl du få
Avatar billede -mundi- Nybegynder
29. april 2002 - 12:11 #2
poster du fra en html side til en asp side ?
Avatar billede dorde Nybegynder
29. april 2002 - 13:30 #3
Jeg vil sende en e-mail fra en asp side. Den skulle modtages i post programmet, og det gør den hvis der er kun tekst der sendes.
Når jeg vedhæfter fil får jeg fejl.

efter jeg har givet execute(including scripts) rettigheder i MMC får jeg følgende fejl: The specified module could not be found.

Her er script som jeg tester på(taget fra microsoft side). Kan der være at jeg mangler noget på mit webserver.

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>E-mail Sent Confirmation</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<HR>
<%
'Dim Message Variables
Dim objMsg, strFrom, strTo, strSubject,lngImportance
'Get the values to use with the message from the post.
strFrom = lcase(Trim(Request.Form("FromBox")))
strTo = lcase(Trim(Request.Form("ToBox")))
strSubject = Request.Form("SubjectBox")
lngImportance = CInt(Request.Form("optImpo"))

'Create the Message Object
Set objMsg = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
'Set the properties of the Message
objMsg.From = strFrom
objMsg.To = strTo
objMsg.Subject = strSubject
'Use the actual Request Object so that you do not over load the string Data type.
objMsg.Body = Request.Form("MessageArea")
objMsg.Importance = lngImportance

'Determine if we need to attach a file.
Dim bolAttachmentPosted
bolAttachmentPosted = CBool(Request.Form("bolAttach"))
If bolAttachmentPosted Then
    'If do then where on the server can we get it
    FilePathOnServer= Server.MapPath("/myEmailWebApp/uploaded_files")
    FilePath_Name = FilePathOnServer & "\" & Request.Form("FileName") & Request.Form("FileExtention")
    'Attach it
    objMsg.AttachFile FilePath_Name
End If

'Send Message
objMsg.Send

'Destroy the object
Set objMsg = Nothing
'Determine if there is a file on the server to delete.
If bolAttachmentPosted Then
    Dim FSO
    'Create a File System Object
    Set FSO = server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
    'Delete the file from the server
    FSO.DeleteFile FilePath_Name
    'Destroy the object
    Set FSO = Nothing
End If

'Write out results
Response.Write "The following message was sent via CDO for NTS:" & "<br>"
Response.Write "From: " & strFrom  & "<br>"
Response.Write "To: " & strTo  & "<br>"
Response.Write "Subject: " & strSubject  & "<br>"
Response.Write "Importance: " & lngImportance  & "<br>"
Response.Write "Body: " & Request.Form("MessageArea")  & "<br>"

%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede -mundi- Nybegynder
29. april 2002 - 13:33 #4
Du kan ikke bruge Request.Form hvis du sender filer fra en form i multipart/formdata

Så skal du læse binært fra request strengen men binaryread osv
Avatar billede dorde Nybegynder
29. april 2002 - 13:55 #5
Det her er microsofts eksampel(og det er ikke sikkert at det virker:-),,,,men, kan du give forklare det lidt bedre:Du kan ikke bruge Request.Form hvis du sender filer fra en form i multipart/formdata

hvordan kan man omgå det uden at bruge binaryread ?

Er der en script som kan sende filer som jeg kan teste på om det er koden eller server der mangler noget.