Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SSI

Nogen der kan forklare mig hvad der er galt med denne:

<!--#include file="menu.asp"-->

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:06 #1
Hvad er problemet?
Avatar billede xpmaster Nybegynder
28. april 2002 - 21:07 #2
<!-- #include file = "menu.asp" -->
husk mellemrum
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 21:08 #3
Du skal smide den som det aller første på sin side ... så virker den ... hvis den så ikke virker efter hensigten er det koderne i filen der er noget galt med! For selve komandoen virker fint nok!
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:08 #4
den skal hente en menu ind på min side... men der kommer ikke noget
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 21:09 #5
xpmaster ... mellemrumne er ikke nødvendige! Jeg køre selv uden dem!
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:09 #6
tblaster>>

jeg kan ikke smide den i starten af min side... den skal indsætte en menu
Avatar billede xpmaster Nybegynder
28. april 2002 - 21:09 #7
visse vasse ^ :)
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 21:09 #8
Du skal jo sørge for at henvise til det der står i menu.asp et eller andet sted i den fil hvor der står <!--#include file="menu.asp"-->, ellers ved den jo ikke hvor den skal bruge informationerne i menu.asp filen!
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:11 #9
de der er i menu.asp er en menu atså en tabel opsat menu... hvad skal jeg henvise til der ?
Avatar billede egede Nybegynder
28. april 2002 - 21:11 #10
Jeg tror vist ikke at ASPfiler bliver eksekveret når man bruger SSI, er det det der er problemet?
Gem filen som en ASPfil, og skriv
<!--#include file="menu.asp"-->
Der hvor filen skal inkluderes, så bliver den også eksekveret...
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:12 #11
egede>>
min include ligge i en asp fil...
Avatar billede excession Nybegynder
28. april 2002 - 21:17 #12
kan du ikke komme med noge mere af din kode?

jeg bruger selv includes inde i tabeller.. du behøver altså ikke at have som det første i scriptet:

<body marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" leftmargin="0">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" height="100%" width="100%">
<tr valign="top">
<td valign="top" width="100%">
<!--#include file="menu.asp"-->

</td>
</tr>
<tr valign="top">
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:22 #13
har lige fundet min fejl.... troede ikke man behøvede at afslutte sine funktioner:

havde det sådanne:
<%
<!--#include file="menu.asp"-->
%>

det var fejlen (tror jeg)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 21:41 #14
lukker igen og undskylder