Avatar billede mdj Nybegynder
28. april 2002 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aflæse signal fra com-porten og logge det til en fil

Jeg er ved at lave et projekt hvor jeg har brug for at aflæse noget måledata fra en vindmåler.

Dataen kommer som en analog spænding varierende mellem 0 og 1 volt som så sættes i forhold til et interval på 0m/s til 30m/s.

Mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg connecter til comporten med asp og logger denne data.

Er der nogen som kan hjælpe lidt?

Venlig Hilsen
Morten
Avatar billede hf Nybegynder
28. april 2002 - 20:26 #1
Jeg tror ikke du kan aflæse porten direkte med ASP. Du skal nok nærmere have fat i et terminalprogram med scriptmulighed, så programmet kan skrive data til en tekstfil med jævne mellemrum. Denne tekstfil kan du så behandle med ASP.
Avatar billede mdj Nybegynder
28. april 2002 - 20:27 #2
hf: Lyder lidt som det jeg regnede med... men hvordan? det eneste jeg kender er hyperterminal og det har vist ikke de muligheder....
Avatar billede hf Nybegynder
28. april 2002 - 20:33 #3
Avatar billede mdj Nybegynder
28. april 2002 - 22:40 #4
Det ser lovende ud, jeg kigger lige på det i morgen, når jeg har fået instrumentet i hånden...

på forhånd tak...
Avatar billede mdj Nybegynder
30. april 2002 - 17:28 #5
Så sker der noget.... jeg har fået sluttet instrumentet til det giver mig en strøm af data i følgende form:
"
+0002.9 m/s
+0002.6 m/s
+0003.1 m/s
+0003.3 m/s
+0003.4 m/s
+0003.5 m/s"

Siden jeg har oprettet det her spørgsmål så vil jeg gerne høre hvordan jeg laver en string som finder punktumet (.) og tager tallet på højreside og de fire cifre på venstre side af det og skriver i en ny tekst fil...

håber på lidt hjælp.. :)
Avatar billede hf Nybegynder
30. april 2002 - 19:15 #6
Har du fået dataene ind i et ASP dokument eller i en tekstfil - eller hvor ligger de?
Avatar billede mdj Nybegynder
30. april 2002 - 19:25 #7
jeg har dataen i en tekst fil.... så hele det første spørgsmål er sådan set fikset... (jeg kan bare ikke få hyperterminal til at levere dataen i realtime ned til tekst filen, den har en 512byte buffer den tømmer en gang i mellem....

Jeg har faktisk også fikset problemet med at fjerne + og m/s..

---problem:

Nu mangler jeg at kunne trække hver 20. linie ud af data filen og skrive den ind i en ny fil.

og så iøvrigt fiske den sidste steng i tekstfilen (så jeg kan poste den aktuelle hastighed)
Avatar billede mdj Nybegynder
30. april 2002 - 20:10 #8
Jeg har flyttet dette spørgsmål over til http://www.eksperten.dk/spm/205311