Avatar billede zappo_medic Nybegynder
28. april 2002 - 12:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

submit()

Jeg har i toppen af siden en lille funktion til hurtig login af brugere (www.biovalley.dk)
Den består af to input felter men ikke af en egentlig "form".
Jeg vil gerne kunne "submitte" ved klik på linien "log in", dvs. ikke på en standard knap.
Hvordan skal den <a href> sætning opbygges således at klik på "log in" fører til refresh af siden?
Vores tidligere programmør brugte linien:
<a href="java script: document.logind.submit();" class="menu">log ind</a>,
hvilket virkede på vores gamle side (www.biovalley.dk/index_real.php), men ikke i den nye.
Håber I kan hjælpe...

Zappo
Avatar billede delwin Nybegynder
28. april 2002 - 12:18 #1
du skal sætte <form> tags uden om din login form før du kan bruge det stykke javascript.. og du skal kalde formen for "logind"
Avatar billede cbp Nybegynder
28. april 2002 - 12:20 #2
Det er nødvendigt at de to input-felter er i en form og at den har navnet logind (Ifølge linket. Den kunne naturligvis hedde næsten hvad som helst):

<form action="forsiden.php" name="logind">
<input type="text" name="brugernavn">
<input type="text" name="password">
</form>
<a href="java script: document.logind.submit();">log ind</a>
Avatar billede pfp Nybegynder
28. april 2002 - 12:22 #3
Hej,

Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtigt. Vil du submitte igennem et link? Hvis det var det du mente kan det gøres ved at indsætte følgende på dit link:

document.Kontakt.submit()

Du skal selvfølgelig lige huske at navngive din form og så skifte Kontakt ud med dit eget navn.

Var det hvad du ledte efter?

/peter
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
28. april 2002 - 12:22 #4
Nå ja hårdt presset af jer sådan en søndag morgen tjekkede jeg lige efter igen, og sørme ja, der er sku en form-tag på den gamle version også.
Hmm jeg kunne sværge på at den ikke var der i nat kl. 5!!! *G* men så vil I jo bare tro at jeg tåger ikke sandt. Tak til jer begge.