Avatar billede jones1024 Nybegynder
27. april 2002 - 20:57 Der er 17 kommentarer

Anbefaling af redigeringskort til max 2200 kr?

Hej

Jeg skal meget snart købe et edigeringskort/grafikkort, men jeg ved, at det kan udarte sig til et mareridt, hvis man vælger det forkerte.

Det skal blot have SVHS og composite og ikke DV/firewire. Pinnacles produkter er helt udelukket pga. de er umulige at få til at virke på nyere computere (det er i hvert fald min erfaring). Nogle forslag?

Er fx Hauppauge WinTV PVR godt?

MVH Jones
Avatar billede kolme Nybegynder
27. april 2002 - 21:01 #1
Mht. til Pinnacle produkter vil jeg lige sige at jeg ikke havde de mindste problemer da jeg installerede mit Pinnacle Studio DV i min Athlon Thunderbird 1200. Og den anser jeg da (i al beskedenhed) for at være ny.
Bare lige så folk får den opfattelse af pinnacle ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2002 - 21:04 #2
Pinnacle er faktisk noget af det bedste i den prisklasse.
Avatar billede kolme Nybegynder
27. april 2002 - 21:08 #3
Jeg syntes dog at der er en stor mangel på Studio DV o forhold til EZ-DV. Man kan nemlig ikke mark'e in og out i det program der følger med til pinnacle
Avatar billede jones1024 Nybegynder
27. april 2002 - 21:08 #4
Fair nok, men det var tale om et Pinnacle DC10 plus og det giver anledning til mange problemer på nyere computere (jævnfør deres kompabilitetliste).

Jeg havde et DC10 plus, som jeg fik afprøvet på 5 forskellige nye computere, og enten var det 100% ustabilt eller kunne virke i få minuter. Fik det byttet og afprøvede det igen på forskellige nye computere med samme resultat. Derfor tør jeg simpelthen ikke vælge Pinnacle, selv om Studio DV sikkert er god nok.
Avatar billede jones1024 Nybegynder
27. april 2002 - 21:13 #5
Men det er som sagt ikke DV, som jeg skal bruge, men composite og SVHS.
Avatar billede kolme Nybegynder
27. april 2002 - 21:39 #6
Den er jeg med på, det var bare for at fortælle at pinnacle altså kan virke. :-)
Avatar billede jones1024 Nybegynder
27. april 2002 - 21:51 #7
Det var nu også mere for at rette mig selv :)
Avatar billede kolme Nybegynder
28. april 2002 - 11:19 #8
Avatar billede jones1024 Nybegynder
28. april 2002 - 11:52 #9
Ja, men det vigtigste er sådan set ikke så meget prisen, men mere at nogle har købt og ved at det er rimeligt stabilt. Dvs et populært kort, som kan de mest basale ting, men hvor kun få melder om ustabilitet.

I øvrigt vil jeg gerne give mange flere penge for det end ca. 2200 kr, hvis det samtidigt er et grafikkort.
Avatar billede jones1024 Nybegynder
28. april 2002 - 22:28 #10
Er dette her kort ikke kanon godt?

Dazzle Digital Video Creator II
http://www.cwol.com/dazzle/digital-video-creator-ii.htm
Avatar billede ottosten Nybegynder
29. april 2002 - 13:43 #11
Du kunne overveje et Matrox Marvel G450 TV. Det er et grafikkort med både composit og S-video in og out til ca. 2100 kr.

Jeg har selv forgængeren - Matrox Marvel G400 TV - det var problemløst at installere og har altid fungeret upåklageligt.

Jeg har en forholdsvis ny PC, K7VZA motherboard, T-bird 1400 MHz processor, 256 MB PC133 RAM, 2xMaxtor 30 GB HDD samt en del andre kort og programmer, og det hele kører fint under WIN 98. Hvordan kortet har det med andre OS må du spørge om hos Matrox.

Det medfølgende redigeringssoftware - Avid Cinema - har jeg aldrig brugt, men derimod Ulead Media Studio 6, som jeg også kun har godt at sige om (NB! Der skal dog tilføjes et par linier i en .ini fil for at det kan køre). Adobe Premiere 6 skulle også være godt.
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. april 2002 - 14:22 #12
All in wonder med en ATI Chip 8500 DV skulle være helt superb, og kan alt pånær kaffebrygning :)

hilsen Daniel
Avatar billede jones1024 Nybegynder
29. april 2002 - 22:07 #13
Til ottosten:
Du har ikke skrevet, hvilket OS du bruger? Det skal bruges på XP og kører du også med det?

Det er lidt ærgerligt, at jeg ikke har 2 AGP porte, fordi der ryger traditionelt meget 3D, når man vælger Matrox.

Til ppstyle:
Jeg drikker meget kaffe, så ATI Chip 8500 DV er selvfølgelig helt udelukket :) [eller også kan det ikke bruges pga. at jeg skal bruge analog og ikke DV :)]

Hvad med ATI All-in-Wonder Radeon TV-In/Out/TVT ? Kan det evt. bruges?
Avatar billede ottosten Nybegynder
01. maj 2002 - 11:30 #14
Jeg skrev da vist at jeg bruger Win98, og da det alle mine programmer kører godt, stabilt og tilfredsstillende hurtigt, har jeg ikke i sinde at experimentere med andre OS-er.

Der kan selvfølgelig godt være lidt om dine indvendinger mod 3D egenskaberne, men det er mit indtryk, at de er forbedret væsentligt på det sidste - og så dårlige er de nu altså heller ikke.
Avatar billede jones1024 Nybegynder
01. maj 2002 - 15:25 #15
Jeg har fået tilmeldt mig et intensivt læsekursus hos FOF, da jeg overså det med Win98 ;-)

Det ville selvfølgelig være rart at vide om der fandtes "anstændige" drivere til Matrox Marvel G450, når man kører XP, men kortet bliver skamrost i mange anmeldelser, så det kan godt være, at det er sådan et kort jeg skal have.
Avatar billede jones1024 Nybegynder
19. maj 2002 - 13:47 #16
Her er jeres point :)
Avatar billede tbuch Juniormester
04. april 2003 - 08:20 #17
Hej jones1024 og andre ligesindede

Tænker selv lidt på at købe kortet eller et lignende og er derfor lidt interesseret i at høre, om du er blevet tilfreds med kortet og hvilke erfaringer du har med kortet - nu hvor du har kørt med det et stykke tid.

Kan du/I nævne nogle ting, som du er rigtig glad for ved kortet og nogle ting, som du er knap så glad for??

Bemærk venligst, at jeg har tilladt mig at spørge et par stykker her på experten om deres erfaringer med TV-kort, og at man evt. kan svare på http://www.eksperten.dk/spm/335527, hvis man vil have del i nogle point, hvilket man skal være meget velkommen til

Venlig Hilsen

Thomas