Avatar billede woolbox Nybegynder
27. april 2002 - 19:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antal records returneret vha. querystrings

Hvordan finder jeg ud af hvor mange records min ASP side returnerer fra en MDB? - fx. via. default.asp?color=blue.

Jeg skal bruge variablen til at at skrive en besked til brugeren hvis der ikke findes nogen records :o)
Avatar billede delle29 Nybegynder
27. april 2002 - 20:02 #1
Du bruger recordCount...

'tæller alle de steder i databasen hvor den valgte farve står.
strSQL = "Select Count(*) as Count from Tabellen Where(? = " & Request("color") & " )"
Set recordCount = Conn.Execute(strSQL)

Sådan tæller man det i hvert fald.
Avatar billede delle29 Nybegynder
27. april 2002 - 20:09 #2
Her er der en løkke der skriver en besked til brugeren:
Du skal bruge ovennævnte metode sammen med løkken.

If (recordCount("Count")>1) Then
Response.Write "<font>Farven blå er ikke i databasen.</font>"
Else
Response.Write "<font>Farven blå indgik " & recordCount("Count") & "</font>"
End If

Sådan gør jeg.
Avatar billede woolbox Nybegynder
27. april 2002 - 22:58 #3
Du må nok hellere lige få den eksisterende kode, da det nok kan køres sammen med noget af det!? - Fx. ligger hele SELECT-frasen i variablen StrSelectFinal ...

Koden er her:

<%
dim count
count=0
dim antalkolonner
antalkolonner = 3

fid = request.querystring("id")
ffore = request.querystring("fore")
fback = request.querystring("back")
fshape = request.querystring("shape")
fprice_min = request.querystring("price_min")
fprice_max = request.querystring("price_max")

    strDBPath = "ALBUM.mdb"

    'Connection String
      '(make sure at least one string is uncommented and you inserted the right sources!)
    strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Persist Security Info=False; Data Source=" & Server.MapPath(strDBPath)

'din sql streng uden kriterier
StrSelectFinal = "select * from produktion"

'test om kriterier skal inkluderes, og gør det, hvis de skal
if len(ffore)>0 then StrSelectTemp = StrSelectTemp & "fore = '" & ffore & "' AND "
if len(fback)>0 then StrSelectTemp = StrSelectTemp & "back = '" & fback & "' AND "
if len(fshape)>0 then StrSelectTemp = StrSelectTemp & "shape = '" & fshape & "' AND "
if len(fprice_min)>0 then StrSelectTemp = StrSelectTemp & "price >= " & fprice_min & " AND "
if len(fprice_max)>0 then StrSelectTemp = StrSelectTemp & "price <= " & fprice_max & " AND "

'føj dine to sql strenge sammen, hvis der er nogen kriterier angivet,
'og fjern de sidste "AND " fra slutningen
if len(StrSelectTemp)>0 then StrSelectFinal = StrSelectFinal & " WHERE " & left(StrSelectTemp,len(StrSelectTemp)-4)

response.write "<b>Din søgning på ...</b> <p> Fore: " & ffore & "<br>Back: " & fback & "<br>Shape: " & fshape & "<br>Price_min: " & fprice_min & "<br>Price_max: " & fprice_max & "<p>"

if count=0 then
response.write "<b>Gav ingen resultater</b>"
else response.write "Gav følgende resultater ..."
end if

                        Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
                        Set objRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
                        objConn.Open strConn
                        objRs.Open StrSelectFinal,objConn, 0, 1

%>
Avatar billede kotelet Nybegynder
28. april 2002 - 20:56 #4
StrSelectFinal = "select * from produktion"
set rs = conn.execute(StrSelectFinal)
IF rs.BOF THEN
' Der er ingen records!
strQuery = 0
ELSE
i = 0
DO
i = i + 1
rs.Movenext
LOOP WHILE NOT Rs.EOF
strQuery = i
END IF

response.redirect "default.asp?color=blue&antalrecords=" & strQuery

----- SLUT PÅ FIL ----------

Scriptet tæller hvormange records der er og sender det til default.asp som en querystring der hedder antalrecords

Jeg mener det er et svar på det oprindelige spæm :-)

/Kotelet
Avatar billede kotelet Nybegynder
28. april 2002 - 20:57 #5
Det kan selvfølgelig også være jeg er HELT galt på den...