Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:03 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

href og target til window

Jeg har et diskussionsforum hvor man via en søge funktion får åbnet et andet vindue med en liste over relevante indlæg som indeholde søgeordet.
Nu vil jeg via en href kunne finde frem til det rigtige indlæg i det oprindelige vindue. Problemet er at den lige nu gør det et et NYT vindue i stedet for at benytte det gamle vindue.
Spørgsmål:
Hvordan navngiver man et vindue (ikke en frame, det er let nok) således at target="" i href kan dirigere hvilket vindue der skal benyttes?

www.biovalley.dk/indexnew.php?page=com_debate

søg evt. på "Neurosearch" og HUSK at klikke titel og threads af!!!

På forhånd tak.
Zappo
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. april 2002 - 00:10 #1
Sandsynligvis med en "NAME" attribut...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. april 2002 - 00:11 #2
kan ikke hjælpe med dit spm, men vil lige rose siden, den er ikk´ så tosset, hvilken tilknytning har du til biotek ?? er lidt nysgerrig da jeg selv er ansat i et af de firmaer der er nævnt på sitet :-)
Avatar billede schaefner Juniormester
27. april 2002 - 00:12 #3
Hvad med target="_self" Ved ikke helt hvad du mener.

mvh Schaefner | www.disneyzone.dk
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:13 #4
<form name="searchen" method="post" action="search.php" target="search">
skal være:
<form name="searchen" method="post" action="search.php" target="_top">
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:13 #5
svar :)
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:17 #6
--> Schaefner og bridgeonline
Vil begge jeres løsninger ikke medføre at selve det vindue som indeholder listen over søgeresultater bliver brugt til at vise indlægget.
Det jeg ønsker er flg situation.
Jeg har et oprindeligt vindue som indholder mit site og dermed debatten. Herfra benytter man søgefunktionen og får et nyt vindue op med en liste over hits. Disse hits består som I kan se af overskriften i form af et link tilbage til debatten.
Nu vil jeg have at man ved klik på en sådan overskrift får opdateret det oprindelige vindue og ikke det vindue som indeholder søgeresultatet.
Giver det ikke mening?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:18 #7
eller i search.php kan du indsætte følgende kode, HELT I TOPPEN:
<?
if ($mode=="search"){
header("location:search.php");
?>

Hvorefter du laver et link på denne måde:
<a href="search.php?mode=search">Søg</a>
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:20 #8
zappo_medic -> Nu er jeg forvirret....
Du vil ha' resultaterne i de samme vindue eller ramme, og ikke i et nyt.
Din nyeste kommentar forstår jeg ikke rigtig
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:20 #9
--> ztyxx - sjovt sammentræf. Det er ikke så tit jeg finder artsfæller herinde..:)
Faktisk er jeg til daglig ansat i Nordic Bioscience i R&D. Om aftenen og natten bliver jeg webmaster på dette site. har du virkelig ikke hørt om os før? Vi har eksisteret et halvt års tid på www.biovalley.dk det er den jeg er ved at opfriske nu med nyt layout (og INGEN frames)
Hvilken virksomhed er du ansat i?
Hvad er din interesse i programmering?
Har du ikke lyst til at smide mig en mail på zappo_medic@hotmail.com, da jeg meget gerne vil høre lidt om din baggrund.
Biovalley mangler nemlig desperat folk med erfaring i programmering *G*
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:22 #10
--> bridgeonline, nej jeg ønsker at et klik i vinduet som blev åbnet af søgefunktionen føre til en opdatering i det oprindelige vindue, altså ikke det vindue som indeholder resultatet af søgningen.
Håber du kan hjælpe

Zappo
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 00:23 #11
Hvis dit oprindelige vindue ikke har et navn kan du gøre det med en onclick handeler i java script:

<a href="ditlink.html"
  onclick="opener.location.href=this.href;return false">klikketekst</a>

mvh JakobA
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:24 #12
--> Jakoba. Jeg vil meget gerne give mit oprindelige vindue et navn, jeg kan bare ikke huske hvordan jeg gør det og hvordan jeg efterfølgende bruger dette i href
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. april 2002 - 00:28 #13
zappo> er ansat i Neurosearch, ikke så stor programmeringserfaring, kun til husbehov, kan lidt php/mysql
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:29 #14
zappo_medic -> Så klikket i det nye vindue, skal åbne linket i det oprindelige vindue ??
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:30 #15
--> bridgeonline Ja netop :)
Kan du klare det?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:30 #16
eller skal det opdateres, så det starter forfra ?
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:31 #17
--> ztyxx
a) hvad laver du i NS og b) hvad laver du på eksperten kl. 0.30 fredag nat :)
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:31 #18
--> Bridgeonline, Nej det skal være som det første af dine to alternativer
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. april 2002 - 00:34 #19
zappo> a) Dyreafd. b) lurer og koder lidt :-)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:41 #20
Det oprindelige vindue:
<?
if ($mode=="$link"){
header("location:$link");
}
?>

Det nye vindue:
<a href="detoprindeligevindue.php?mode=$link">$link</a>

Jeg har ingen anelse om at det virker....
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:43 #21
så skal du selv lave noget smart med $link på en eller anden måde.
for at lukke "pop-up" vinduet skal du bruge: <a href='$link' onClick='window.close();'>Luk vindue eller $link</a>
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:47 #22
--> Bridgeonline

jeg må da kunne gøre noget nemmere eller hvad. Da jeg skrev spørgsmålet havde jeg forestillet mig at I ville fortælle mig hvor nemt det var at navngive et Vindue og blot referere til dette i hrefs i andre vinduer. Kan det virkelig ikke lade sig gøre.
Jeg mener det er jo lavet så nemt hvis bare man har frames inde på siden da disse kan navngives. Hvorfor kan en hel side så ikke også navngives?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
27. april 2002 - 00:50 #23
Du kan jo navngive et vindue sådan: <title> Ny vindue </title>

Jeg er ikke helt med i hvad du mener....
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 00:54 #24
Bridgeonline
Ja men en navngivning via titel kan ikke efterfølgende bruges som target i en href funktion i et helt andet vindue.
Jeg forstå godt hvis I ikke vil bruge mere tid på denne tråd.
Jeg lader den dog stå lidt endnu
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 00:55 #25
Du kan da prøve et lille script i det oprindelige vindue der skal have et navn:

<svript>

window.name = "zappomedicsvindue"

</script>

og så lave et link i det popoppede vindue:

<a href="ditlink.html"target="zappomedicsvindue">klikketekst</a>

men jeg er bange for det ikke vil virke fordi name i et vindue vistnok er read-only og kun kan bestemmes idet man åbner et nyt vindue. ikke når man blot har åbnet browseren ved at klikke på et ikon.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 00:59 #26
Jo det virker søreme. du kan sætte et browservindues navn indefra med
  window.name="detnavnduvilhave";

mvh JakobA
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 01:02 #27
Jakoba, kører du scriptet fra Body eller head??
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
27. april 2002 - 01:05 #28
Jakoba, det virkede sku!
Rigtig mange gange tak for hjælpen (og til jer andre for forsøget)
Det er nu sku engang et kanon forum det her.