Avatar billede fabian Nybegynder
26. april 2002 - 23:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Nemt spørgsmål: Hvad hedder Dag på ASP

Jeg sidder og redigerer et pre fabrikeret ASP, uden at kende så meget til det.
Jeg har følgende kode til at skrive dato og klokkeslet, men jeg vil også gerne have dagen på. Hvad hedder det?

dtmDato = FormatDateTime(dtm,vbLongDate) & " kl. " & FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)

Altså:
dtmDato = FormatDateTime(dtm,vbLong---  Day?  ---) & " " & FormatDateTime(dtm,vbLongDate) & " kl. " & FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)
Avatar billede canedo Nybegynder
26. april 2002 - 23:26 #1
<%=WeekDayName(weekday(Date))%>
Avatar billede wilweb Nybegynder
26. april 2002 - 23:27 #2
Måske sådanne?
The following example uses the FormatDateTime function to format the expression as a long date and assign it to MyDateTime:

Function GetCurrentDate
  ' FormatDateTime formats Date in long date.
  GetCurrentDate = FormatDateTime(Date, 1)
End Function
Avatar billede canedo Nybegynder
26. april 2002 - 23:30 #3
<%
mytime = FormatDateTime(time, 4)
%>
Dag:
<%=WeekDayName(weekday(Date))%>
Dato: <%=Date%>
klokken: <%=mytime%>
Avatar billede fabian Nybegynder
26. april 2002 - 23:37 #4
Måske er det i virkeligheden Visual Basic..?
                                  her - |||| - her
dtmDato = FormatDateTime(dtm,vbLong---  Day?  ---) & " " & FormatDateTime(dtm,vbLongDate) & " kl. " & FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)
Avatar billede wilweb Nybegynder
26. april 2002 - 23:50 #5
Ja, det er Visual basic du fyrer af og VB Script er jo som bekendt lidt anderledes.