Avatar billede svanen1 Nybegynder
26. april 2002 - 15:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

forgrundsfarver

jeg ønsker at ændre forgrundsfarver på to felter, hvis jeg skifter mellem privat og ervhervskunder i en kombinationsboks.

ved valg af privat vil jeg således have kundenavn og type/privatkunde til rød, og en anden farve til erhverv

nogle der kan hjælpe med sådan en lille en.
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2002 - 15:59 #1
In the combo boxes after update event place code looking like this

If me.comobo = 1 'privat then
  Me.Thefield.Backcolor = 255 'RED
else
  Me.Thefield.Backcolor = 4259584 'green
end if
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2002 - 16:01 #2
NOTE I use me.comobo = 1 but you have to change this to the correct value. Also the names of the field and combo need altering to the correct names.
Avatar billede mugs Novice
26. april 2002 - 16:19 #3
Et lidt udvidet svcar i forhold til Terry's:
Koden får Felt1 til at skifte såvel forgrunds- som baggrundsfarve hvis værdien i Felt1 er mindre end 4. Du kan evt. ændre koden ved at sætte en apostrof (') foran linierne Felt1.Backcolor, så bliver linierne til en kommentar, og Access vil ignorere disse linier.
Hvis du vil have farveskiftet med i din rapport, kan du indsætte nøjagtig den samme kode i Detaljesektionens hændelsesegenskab VedUdskrivning (OnPrint). Du kan justere farvernes intensitet ved at ændre tallene i paranteserne.

Dim lngRed As Long, lngYellow As Long, lngBlack As Long, lngWhite As Long
lngRed = RGB(255, 0, 0)
lngYellow = RGB(255, 255, 0)
lngBlack = RGB(0, 0, 0)
lngWhite = RGB(255, 255, 255)
If Felt1 < "4" Then
Felt1.ForeColor = lngRed
Felt1.BackColor = lngWhite
Else
Felt1.ForeColor = lngYellow
Felt1.BackColor = lngBlack
End If
Me.Refresh
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2002 - 13:56 #4
how it going here?
Avatar billede svanen1 Nybegynder
27. april 2002 - 17:55 #5
Sorry, but I can't get it to work.
Should it not be like this

Private Sub Kundetype_AfterUpdate()
If Me.Kundetype = privat Then
  Me.privat.BackColor = 255 'RED
Else
  Me.Erhverv.Back Color = 12615680 'blå
End If
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2002 - 18:02 #6
send the dB to terry@santhell.dk and I will look at it

Please reaname the dB to .txt or something otherwise Outlook (XP) will stop it from getting through
Avatar billede svanen1 Nybegynder
27. april 2002 - 18:23 #7
You should have received it by now.

Thanks
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2002 - 18:30 #8
yes I have, but it is named kunde.txt.mdb so it deosntget through!
You have to make sure that you can see the file extension (.mdb) before you re-name it
Can you send it again? If you can ZIP it then that will do also!
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2002 - 18:40 #9
I have it now Bo, dont bother re-sending it :o)
Avatar billede svanen1 Nybegynder
27. april 2002 - 20:38 #10
Terry get's the points og en tak til mugs for det udvidet svar, der desværre gik lidt ud over mine evner.
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2002 - 20:44 #11
tak :o)