Avatar billede inkognito1 Nybegynder
01. juli 2000 - 06:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Style "MOUSEOVER" effekt !!!

Jeg ahr sådan en Style ting - nogen der kan hjælpe med hvordan man laver mouse over effekt sådan når man pejer på en knap at teksten bliver en anden farve !

<style type="text/css">
<!--
.text {  font-family: Arial; font-size: 8pt; font-weight: bold; color: #000000; border: #000000; border-style: solid; border-top-width: thin; border-right-width: thin; border-bottom-width: thin; border-left-width: thin; background-color: #CCCCCC}
-->
</style>
Avatar billede larserik Nybegynder
01. juli 2000 - 09:56 #1
Prøv denne, og juster så den passer dine behov:

<STYLE type=text/css>.unnamed1 {
    MARGIN-BOTTOM: 0px; MARGIN-TOP: 0px; PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px
}
A:hover {
    TEXT-DECORATION: underline
; color: #000000
}
A {
    TEXT-DECORATION: none
; color: #000000
}
</STYLE>
Avatar billede boye Nybegynder
01. juli 2000 - 10:21 #2
Ja, ja, men det behøves ikke at være så omstændigt:

<STYLE type=text/css>
A:hover {color: red}
</STYLE>

Du kan selvfølgelig bruge hextal istedet for RED. Hvis du ikke vil have streg under dine links gør du sådan her:

<STYLE type=text/css>
A:link {text-decoration: none}
A:hover {color: red}
</STYLE>

Jeg kan altså ikke huske om der skal være bindestreg i textdecoration...

Koden skal selvfølgelig indsættes i din HEAD-er...
Avatar billede rar Nybegynder
01. juli 2000 - 12:19 #3
Tilføjelse til Boyes svar

Der skal bindestreg i testdecoration

Avatar billede inkognito1 Nybegynder
01. juli 2000 - 16:48 #4
Tror ikke helt det er det jeg skal bruge ellers så misforstår i mig ...

Som i ser foroven så skal jeg beholde det der er nu men skal alså bare have tilføjet at teksten lyser op på mouseover.

Hvordan ser det ud der hvor knappen laves hvis jeg skal bruge det i skriver der !!!

Sådan ser det ud nu

<input type="submit" style="width:150;" class="text" value="Luk vindue" onclick="java script:window.close()"></a>
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
01. juli 2000 - 16:49 #5
Men skal alså beholde den style jeg har nu ... :O)

Skal bare have tekstne til at lyse op i orange :O)
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. juli 2000 - 17:07 #6
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
01. juli 2000 - 17:26 #7
Sådan ser den ud for real men funker ikke:
----------http://hjem.get2net.dk/skala/admin_test.asp
Her er koden nogen der kan fikse den ?
<HTML>
<HEAD>
<script language="JavaScript">
function url1() {
  this.location.href = "admin2.asp";
  }
<!--
function swap(span,color, isOver){
  if ( isOver ) {
    str = "<a CLASS="+color+" href=# onMouseOut=\"swap('swpSpan','text',false)\">Netscape</a>";
  }
  else {
    str = "<a CLASS="+color+" href=# onMouseOver=\"swap('swpSpan','over',true)\">Netscape</a>";
  }
  if (document.layers) {
    with (document[span].document) {
      open();
      write(str);
      close();
    }
  else {
    document.all[span].innerHTML = str;
  }
//-->
</script>
<style type="text/css">
<!--
.text  {  font-family: Arial; font-size: 8pt; font-weight: bold; color: #000000; border: #000000; border-style: solid; border-top-width: thin; border-right-width: thin; border-bottom-width: thin; border-left-width: thin; background-color: #CCCCCC}
.over  {  font-family: Arial; font-size: 8pt; font-weight: bold; color: #FF6600; border: #000000; border-style: solid; border-top-width: thin; border-right-width: thin; border-bottom-width: thin; border-left-width: thin; background-color: #CCCCCC}
-->
</style>
<title></title>
</HEAD>
<div align ="center">
<body bgcolor="#696969" leftmargin="0" topmargin="0" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">
<p>
<input type="submit" style="width:120;" class="text" onMouseOver="swap('swpSpan','over',true)" onMouseOut="swap('swpSpan','over')" value="Gæstekartoteket" onclick="url1()"></a><p>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede dar Nybegynder
02. juli 2000 - 21:47 #8
der er altså ikke noget der hedder A:link.
Det hedder bare A
Avatar billede msa Nybegynder
05. juli 2000 - 23:22 #9
Du kan kigge på http://www.drean.dk der er beskrevet hvordan du får en knap til at skifte farve når mouse over. Desværre er hans side ofte 'nede'.