Avatar billede lars2205 Nybegynder
25. april 2002 - 17:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Irreterende script fejl

Jeg lånt et moviescript "stormester" til at tjekke brugerens quicktimeversion inden movie'en starter, men når jeg bruger det, melder director fejl.

Her er Scriptet :

on Startmovie
  put QuicktimeVersion()

  qtVersion = QuicktimeVersion()

  if qtVersion > 4.0 then

    go to movie "../Director/Intro"
  else
    gotonetpage "www.apple.com/quicktime/download"
  end if

end Startmovie

Og her er fejlmeldingen :

Director player error
Script error. continue?

Det skal lige siges at jeg bruger XP, hvis det skulle hjælpe.
Avatar billede greek Nybegynder
25. april 2002 - 17:26 #1
Jeg vil tro at du skal slette mellemrummet mellem punktummet og continue.
Avatar billede lars2205 Nybegynder
25. april 2002 - 18:25 #2
Det nederste er altså fejlmeldingen der kommer når jeg afspiller min projekter
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. april 2002 - 21:28 #3
Jeg får ingen fejlmelding!

Det skal være i et moviescript. Det skal bare ligge i cast'en, ikke på en sprite eller i en frame.

I Property Inspector under script kan du se hvad det er for et slags script.
Avatar billede lars2205 Nybegynder
26. april 2002 - 09:50 #4
Det er et moviescript, og ligger bare i cast'en
Avatar billede ask-m Nybegynder
29. april 2002 - 09:19 #5
er det en shockwave eller en projector?
Avatar billede lars2205 Nybegynder
29. april 2002 - 09:54 #6
En projekter
Avatar billede ask-m Nybegynder
29. april 2002 - 10:02 #7
så skal du sørge for at quicktime xtraet enten ligger i en xtras mappe på samme niveau som projektoren,  eller at xtraet er included i projectoren....
og så synes jeg ikke at dit path ("../Director/intro") ser helt director agtigt ud..

Ask-M

ps. hvis du vedlægger en kopi af director.ini  (på samme niveau som projectoren) og kalder den det samme som din projector (bare ".ini" i stedet for ".exe"), så kan du i ini-filen fjerne semi-kolonet ved "DisplayFullLingoErrorText=1", hvilket giver en mere forståelig fejlmelding.
Avatar billede stormester Nybegynder
29. april 2002 - 10:26 #8
Godt at se at du vil anvende min metode Lars ;)

NB: Hvis du bare paster scriptet over fra Eksperten, så kan director nogle gange ikke forstå  lingo scriptet.
Avatar billede lars2205 Nybegynder
30. april 2002 - 13:33 #9
Hurra Hurra nu virker det....der lige nogle quicktime Xtra's

And the 30 points goes to ask-m.

Og tak for lån af script til Stormester