Avatar billede xxx222 Nybegynder
01. juli 2000 - 00:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fejl på Compaq

Er der nogle der ved hvilke compaq modeller der var hardware fejl på???
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. juli 2000 - 16:35 #1
Stort set alle presario!
Avatar billede xxx222 Nybegynder
01. juli 2000 - 17:58 #2
Det var bundkoretet, ik??

Hvad var det egentlige problemet var!!

Avatar billede denboj Nybegynder
01. juli 2000 - 23:08 #3
Lytter lige med her - kender en der har problemet
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 14:14 #4
Jeg fandt de her artikler - De lå i min mailbox og jeg kan desværre ikke bare give en URL - men her kommer de
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 14:19 #5
Navn: e.m.jørgensen
E-mail: e-jo@post2.tele.dk
Emne: defekte Compaq computerer
Dato: 15/04/2000  11:09
- talløse tusinder af compaq computere er solgt gennem firma ordninger. Der har køberen selvfølgelig en mulighed for at gøre krav gældende gennem sit firma. En løsning som dog ikke alle er glade for.
Har man købt sin Compaq gennem en forhandler, for eskpl. Merlin, Fona, Fredgard eller lign. vil man ofte opleve at forhandleren prøver at klare problemet ved at henvise kunden til at tegne en service kontrakt hos compaq, hvor man så kan få hjælp mod betaling.
Lad være med det. Den fejlbehæftede compaq maskine er forhandlerens sag, - ikke din.
Med det seneste udspil fra Compaq A/S - brev af 4.4.00 hvor Compaqs advokat Michael Rekling Kbh. på vegne af Compaq fraskriver sig ansvaret iflg. købeloven og henviser kunden til den enkelte forhandler, - er der i første omg. kun et at gøre, - gå hårdt til forhandleren.
Affind dig ikke med henholdende forklaringer om at det er noget Compaq skal ordne. Det er det muligvis men i første omgang er det altså forhandleren. Slå dig ikke til tåls med at der vil komme løsning inden længe. Kræv en tidsaftale - skriftligt.
Henvend dig i forretningen på et tidspunkkt hvor der er mange kunder. Tal så alle kan høre hvad der bliver sagt. Du har købt en fejlbehæftet computer. Hjælper det ikke - gør følgende: send forhandleren 2 enslydende breve, den ene som anbefalet. Hæv handlen iflg. købeloven. Du kan hente en skrivelse til formålet her på min e-mail adrs.
Jeg har allerede overbevist Compaq A/S om det formålstjenlige i at betale kr. 21.185 tilbage, først en maskine så en ombytningsmaskine, - begge fyldt med fejl.
Husk du er ikke alene med dit compaq problem, du har tusinder af lidelsesfæller. Problemet er globalt. Det tekniske kan jeg ikke hjælpe dig med, det er iøvrigt også formålsløst, - men jeg kan hjælpe dig med at hæve købet så du kan få dine penge igen, - vederlagsfrit, - det her er ikke forretningen for mig.
e.m.jørgensen e-jo@post2.tele.dk telf. 2122 2656
3.900 compaq hos Danfoss er fejlbehæftet, der er fejl i tusindvis hos GN Store Nord, Lego, Mobilix, Den Danske Bank,MAN B&W Disel, F.L.Smith, TeleDanmark 6000 stk. Spillere i fordboldklubben AB o.s.v. - samme fejl alle steder, skærmbilledet "fryser" vrøvl med strømforsyning, blæser, DVD drev o.s.v.
Fremsendte opdaterings CD'er hjælper ikke.
Hæv handlen, - kræv dine penge igen, - alt andet er formålsløst.
Compaqs hensigt er helt trydeligt at trække tiden ud over garanti perioden. Gør noget før det er for sent.
e.m.jørgensen
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. juli 2000 - 14:50 #6
Specielt bundkortet har givet mange problemer, men som skrevet i ovenstående indlæg også grafikkort, strømforsyning og DVD drev har givet problemer...

Det eneste jeg IKKE har hørt om problemer med i forbindelse med Skumpaq er de Harddiske de bruger og RAM kredsene
Avatar billede denboj Nybegynder
03. juli 2000 - 04:26 #7
Navn: e.m.jørgensen
E-mail: e-jo@post2-tele.dk
Emne: defekte Compaq computere
Dato: 15/04/2000  10:25
UCK - en interesse organisation for U-tilfredse Compaq Købere.
--------------------------------------------------
Formål : at konfrontere Compaq Computer A/S og firmets forhandlere med købeloven, om nødvendigt med juridisk assistance.

UCK et en non-profit interesse organisation med det ene formål at samle de mange tusinde Compaq købere der i dag sidder med mere eller mindre ubrugelige Compaq computerer, som såvel Compaq computer A/S som firmaets forhandlere ikke hidtil har vist hverken vilje eller evner til at bringe i orden.
Læs de mange artikler om defekte compaq maskiner på Computerworld Online.
Hensigten er ved en samlet fremtræden, - om nødvendigt via advokat, at tvinge Compaq Computer A/S til at erkende problemerne med de fejlbehæftede maskiner, - og bringe dem i orden omg. eller i henhold til købelovens bestemmelser betale købesummen tilbage, - om nødvendigt med en restlig afgørelse.
Som det er velkendt for utallige compaqkøbere er det på det nærmeste umuligt at komme i kontakt med firmaet. Breve besvares ikke, det er umuligt at komme igennem pr. telf. - gentagne løfte om tilbage call overholdes ikke. Der er ganske enkelt tale om en helt bevist udmattelses taktik fra Compaqs side.
I sandhed en uværdig kundebehandling fra verdens største computer leverandør, som i det sidste halve år har sendt mange tusinder fejlbehæftede maskiner på markedet, - velvidende at de var fyldt med fejl.
Compaq Computer har en såkaldt hotline hjælp, - den kan ganske enkelt betegnes som værende på det nærmeste værdiløs og spild af telefonpenge. Det samme kan man roligt sige om Compaqs reklamations afd. som kun opfylder det formål den er skabt til, - nemlig at trække sagen i langdrag.
Indtil nu har Compaq kun vist interesse for at gøre noget ved sagerne i de tilfælde hvor der er tale om et samlet salg på flere hundrede maskiner, - og hvor de pågældende firmaer har indefroset købesummen helt eller delsvis, -. hvilket er sket mange steder. Også i de tilfælde forsøger man sig med lappeløsninger
Skriftlige erklæringer foreligger her.
- hjælp kan hentes på e-mail og 2122 2656
Avatar billede denboj Nybegynder
03. juli 2000 - 04:26 #8
Fandt lige en mere :-)
Avatar billede xiii Nybegynder
04. juli 2000 - 11:01 #9
Det er det jeg siger: Compaq skal man holde sig fra...!
Avatar billede andersravn Nybegynder
05. juli 2000 - 00:56 #10
Det drejer sig kort og godt om 22.000 computere fra Compaq, der blev leveret fra Dec99 til Feb00. 90% af dem kunne klares med en opgraderingscd, mens de resterende 10% (2.200 Compaq'er) skulle have skiftet motherboardet...
Avatar billede xxx222 Nybegynder
05. juli 2000 - 11:35 #11
Jeg er fandme også godt træt af min egen 5726'er!! Jeg har tidligere haft problemer med DVD-drevet, jeg fik et nyt i, men nu er der fandme problemer igen :-(

Det er sku irriterende når man har givet over 22000 for mankinen!!

Men nu bliver jeg nok nød til at sende den ind igen... :-( --> Der går jo fandme tusinde år inden jeg ser den igen!! Ikke lige noget der behager mig!

Er der nogen der ved om den opgraderingscd er blevet sendt ud, eller om man selv skal bestille den? Jeg har ihvertfald ikke fået en, og maskinen kører f lort til!!

Og ikke nok med at den har kostet MANGE penge, jeg har fandme også opgraderet som bare fanden!

Pentium III 500 MHz
384Mb ram
32 Mb Geforce graffikkort
22Gb harddisk

+ Meget meget mere!!

Avatar billede denboj Nybegynder
05. juli 2000 - 11:49 #12
Er din garanti udløbet - ellers kunne du jo prøve at ringe eller maile til ham der har skrevet de ovenstående indlæg
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2000 - 12:29 #13
Det må jeg nok sige også bruger Compaq så meget på pr! www.24x7x265.dk .

Gad vide hvor stabile disse maskiner er?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. juli 2000 - 16:59 #14
Compaq laver gode servere... men heller ikke andet! :o)
Avatar billede xxx222 Nybegynder
05. juli 2000 - 22:10 #15
Mange tak for de mange svar!

Jeg slutter af med at give denboj de 15 point. Det er jo heller ikke fordi 15 point er en hel herregaard, men dette spørgsmål er sådan set også kun oprettet for at oplyse alle compaq ejere om at der muligvis er en fejl på deres maskine ;-)

/ Peter Gram
  ---> XXX222
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2000 - 23:55 #16
Ja også spiser vi lige brød til og kik lige på svaret fra andersravn. Mon det står så galt til. Mit indtryg er nu, at ComPaq en rimelig stabil stykke issenkram, set i forhold til IBM. ;o)
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juli 2000 - 02:59 #17
Jeg kender kun en der har købt compaq - og der passer beskrivelsen i de indlæg jeg har puttet ind perfekt. Den har været til reperation to gange og det virker stadig ikke, men nu er garantien udløbet og min kammerat overvejer at smide den på lossepladsen og købe en ny. Så jeg ved nu ikke. Men jeg tror nu også at de har rettet de fejl der har været.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2000 - 09:18 #18
Man køber da ikke en Compaq uden ekstra forsikring på. Så har man 4 år til at få rettet fejl i.