Avatar billede wall Nybegynder
30. juni 2000 - 20:16 Der er 12 kommentarer

Exception occurred ?!?

Hej alle
Får denne her fejl:

fejl '80020009'
Exception occurred.

/wfamaps/GetMap.asp, linje 19

Jeg får den kun jeg jeg bruger:

GetMap.asp?MapID=2&Comment=Yes

Men ikke når jeg bruger denne her:

GetMap.asp?MapID=1&Comment=Yes

Her er min kode:

<% Response.Buffer = True %>
<%
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db/Main.mdb")
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM Maps WHERE (MapID = " & Request.QueryString("MapID") & ")"
    rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
%>
<%
if request("Comment")="Yes" then
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db/Comment.mdb")
    Set rs1 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM Comment WHERE (MapID = " & Request.QueryString("MapID") & ") ORDER By Date DESC"
    rs1.Open strSQL, myConn, 1, 3
End If
%>
<%
Select Case month(rs1("Date"))
case 1 maaned = " Januar "
case 2 maaned = " Februar "
case 3 maaned = " Marts "
case 4 maaned = " April "
case 5 maaned = " Maj "
case 6 maaned = " Juni "
case 7 maaned = " Juli "
case 8 maaned = " August "
case 9 maaned = " September "
case 10 maaned = " Oktober "
case 11 maaned = " November "
case 12 maaned = " December "
End Select
%>
<html>

<head>
<style>
<!--

A:link    {text-decoration: none; color: #FFFFFF}
A:visited {text-decoration: none; color: #FFFFFF}
A:hover  {text-decoration: underline; background=#222222; color: #FFFFFF}
A:active  {text-decoration: none; color: #Fonts (seperate with comma)}
-->
</style>
<title>Download Map</title>
</head>

<body text="#FFFFFF" link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF" bgcolor="#000000">
<b><font face="Tahoma" size="2">

<p align="center"></font><u><font size="2" face="Verdana">Disclaimer</font></u></b></p>

<p align="center"><strong><small><font face="Verdana">WFA-DK</font></small></strong><font
size="2" face="Verdana"> can not be held responsible for contents of the files, contained
within this archive.<br>
Neither can we be held responsible for virus infections and other damage inflicted to
any&nbsp;<br>
PC system, directly or indirectly caused by downloading one or more files from this
archive.<br>
If you cannot agree on these terms, please leave this page now.<br>
<br>
</font><font size="2"></p>

<form method="POST" action="Download_Script.asp?MapID=<%=RS("MapID")%>">
  <div align="center"><center><p><input type="submit"
  value="Click Here to Download --&gt; <%=RS("Map_Filename")%>"></p>
  </center></div>
</form>

<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="0">
  <tr>
    <td><font size="2" face="Verdana">Comment</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><% Response.Write("<hr>")%>
<% Do While Not rs1.EOF %>
</td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font size="2" face="Verdana"><%=Replace(rs1("Comment")&"", vbCrLf, "<BR>")%> </font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font size="2" face="Verdana">By: <a href="mailto:<%=RS1("Email")%>"><%=RS1("Name")%></a></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font size="2" face="Verdana">Date: <% response.write day(rs1("Date")) & maaned & year(rs1("Date"))%></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><% Response.write("<hr>")%>
<%rs1.Movenext
    Loop
%>
</td>
  </tr>
</table>
<%
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

<form method="POST" action="Comment.asp">
  <input type="hidden" name="MapID" value="<%=Request("MapID")%>"><input type="hidden"
  name="Url" value="GetMap.asp?MapID=<%=Request("MapID")%>&amp;Comment=Yes"><p><font
  size="2" face="Verdana">Write a&nbsp; Comment</font></p>
  <table border="0" cellpadding="3" cellspacing="0">
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana">Your Name:</font></td>
      <td><input type="text" name="Name" size="20" style="border: medium none"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana">Email:</font></td>
      <td><input type="text" name="Email" size="20" style="border: medium none"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top"><font size="2" face="Verdana">Comment</font></td>
      <td><textarea rows="5" name="Comment" cols="34" style="border: medium none"></textarea></td>
    </tr>
  </table>
  <p><input type="submit" value="Add Comment"></p>
</form>
</font>
</body>
</html>

Håber at der er en der kan hjælpe mig :)

Mvh

<% Wall %>

Sorry koden er lidt rodet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juni 2000 - 21:20 #1
Det er jo nok fordi din forespørgsel i line 14-15 bliver tom - eller evt. får en anden fejl.
Det er farligt at spørge på et recordset uden at teste på om der er noget.

Og så er der noget jeg ikke forstår. Hvis comment ikke er yes, bruger du alligevel rs1 som
laves i den if-sætning, der udføres hvis comment er yes.....
Avatar billede ortrak Nybegynder
01. juli 2000 - 22:23 #2
ergo:

rs.Open strSQL, myConn, 1, 3

if not rs.eof then

...

/ortrak
Avatar billede wall Nybegynder
01. juli 2000 - 23:29 #3
Hej ortrak!

Hvad mener du med rs.Open strSQL, myConn, 1, 3

if not rs.eof then

... ???

<% Wall %>
Avatar billede ortrak Nybegynder
02. juli 2000 - 00:19 #4
Jeg læste ikke koden ordentligt igennem. Det er ikke det der er det essentielle her. sorry. Bortset fra det:

Hvad er linie 19?
Er det: Select Case month(rs1("Date")) ??

/ortrak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2000 - 00:20 #5
Jeg gætter på han mener, at hvis du vil teste om der er noget i recordsættet rs eller rs1 kan
du teste det på den anførte måde, med en if-sætning. Hvis det IKKE er tomt; kan du jo
begynde at bruge indholdet.
Avatar billede wall Nybegynder
02. juli 2000 - 00:31 #6
Hej ortrak

Linje 19 er: Select Case month(rs1("Date"))

Jeg bruger den her:

<% response.write day(rs1("Date")) & maaned & year(rs1("Date"))%
Avatar billede wall Nybegynder
02. juli 2000 - 00:33 #7
Damn...Er det er ikke en måde at komme uden om det dumme fejl ?
Avatar billede ortrak Nybegynder
02. juli 2000 - 00:34 #8
okay.

Prøv at lave en connection til rs1 som ikke bruges til rs. F.eks.:

if request("Comment")="Yes" then
Set myConn2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn2.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db/Comment.mdb")
    Set rs1 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM Comment WHERE (MapID = " & Request.QueryString("MapID") & ") ORDER By Date DESC"
    rs1.Open strSQL, myConn2, 1, 3
End If

/ortrak
Avatar billede wall Nybegynder
02. juli 2000 - 00:39 #9
Det giver den samme fejl :(((

<% Wall %>
Avatar billede ortrak Nybegynder
02. juli 2000 - 00:47 #10
okay. Så går vi tilbage til mit første forslag alligevel.

rs.Open strSQL, myConn, 1, 3

if not rs.eof then
*her er al din kode*
end if

og det samme gælder rs1.

Er du sikker på at der er en post i både main.mdb og comment.mdb som har MapID = 2 ??

/ortrak
Avatar billede wall Nybegynder
02. juli 2000 - 00:51 #11
I comment.mdb er  MapID=2 tomt
Avatar billede ortrak Nybegynder
02. juli 2000 - 00:56 #12
:-]

så er det ikke så mærkeligt. Prøv engang hvor MapID = 2.
Det siger jo sådan set sig selv. Du kan jo ikke finde rs1("Date") når du ikke har nogen post i dit recordset...
Det var derfor jeg foreslog: if not rs.eof then...

/ortrak