Avatar billede nanoflower Nybegynder
24. april 2002 - 22:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Button/Movieclip

jeg er ved at lave en 'knap' der består af en halvcirkel. Denne halvcirkel skal rotere 360 grader over 24 frames i 'mouse over' funktionen..så langt så godt...problemet er bare at så snart jeg flytter musen væk fra knappen stopper clippet med at spille!! er der ikke en mulighed for at det kan køre færdig??
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 22:13 #1
Du er i 2 layer (edit button) denne skal slettes, og i stedet laves i yderste "lag"
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 22:17 #2
Det du skal gøre er:

Dobbeltklikke på dit objekt som er lavet om til button eller movieklip, din timeline ændre sig her og istedet for den ordinære ser du at der står up over down hit, du har lagt dit movie clip i hit og derfor drejer den kun når du "hitter" den musen er over den :)
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 22:20 #3
Prøver lige igen :D -----

Dobbeltklikke på dit objekt som er lavet om til button eller movieklip, din timeline ændre sig her står der > up, over, down, hit. Du har lagt dit movieclip i hit og derfor drejer den kun når du "hitter" den (Når musen er over den :)
Du skal nu markere hit edit>edit movie clip og her sletter du det du har lavet.
Avatar billede nanoflower Nybegynder
24. april 2002 - 22:32 #4
jeg har lagt mit clip i 'over' og i hit har jeg defineret et 'hotspot' i form af en firkant.

jeg prøver lige at forklare igen.. har et klip de er lavet på følgende måde: keyframe i frame1 - key i frame 12 og key i frame 24
tween i mellen 1-11 og 13 til 24 dette får min halvcirkel til at rotere 360 grader over 2sek.

Denne animation har jeg kopieret ind i et movieclip. men for at undgå clippet stopper brat under 'mouse out' har jeg en ide om der skal proppes lidt actions ind her omkring?!!??
Avatar billede britta263 Nybegynder
24. april 2002 - 22:39 #5
Hvis du vil have det til at fortsætte, skal du jo ikke sætte det ind undet hit !? (eller hatr jeg misforstået noget)
Avatar billede nanoflower Nybegynder
24. april 2002 - 22:46 #6
ja du må have misforstået noget...

det jeg er ude efter er at knappen eller rettere 'movie clippet' ikke stopper når musen forlader knappen men derimod spiller færdig!!

jeg har lagt klippet i 'over'
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 22:56 #7
Så her jeg også misforstået det :( Det må være en action, men det er jeg ikke lige inde i. :(
Avatar billede barklund Nybegynder
24. april 2002 - 23:00 #8
Det skal selvfølgelig ikke puttes ind under hverken hit eller over, for det er ikke begrænset til disse states... Du skal derimod lave et nyt movieclip, der indeholder dine 24 frames med animation. I frame 1 er der en stop()-action. I et lag under dette har du en usynlig knap (kun hit-state), med samme størrelse som din cirkel. På denne skriver du koden:

on(rollOver) {
    play();
}

Håber du forstår. Det er altså et movieclip med 2 lag - halvcirkel øverst og knap nederst.

/Barklund
Avatar billede nanoflower Nybegynder
24. april 2002 - 23:22 #9
jeg får følgende fejl når jeg gennemgår dit eksempel

Symbol=Symbol 8, Layer=Layer 2, Frame=1: Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
    on(rollOver) {

har du mulighrd for at maile mig en source fla?! .. de si'r 1000 ord :)

nano@flower.tc
Avatar billede barklund Nybegynder
24. april 2002 - 23:37 #10
Jamen... Denne kode skal placeres PÅ din button i nederste lag... Marker din button, tryk Ctrl+I og sikr dig, at det er en button. Derefter åbner du actions-panellet, der skal have overskriften "Object Actions". Jeg tror, at din kode er placeret som en frame action i stedet for en button action...
Avatar billede nanoflower Nybegynder
24. april 2002 - 23:59 #11
hvad kan jeg sige det virker jo men der er lige en ting der mangler så er alt på plads!!! jeg vil gerne have 'clippet' til at køre så længe musen er over!!????
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2002 - 00:20 #12
Button-action laves til:

on(rollOver) {
    playing = 1;
    play();
}
on(rollOut) {
    playing = 0;
}

Frame-action i første frame laves til:

if (!playing) stop();

/Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2002 - 00:21 #13
Forresten er 100 point lige vel meget for dette spørgsmål...
Avatar billede nanoflower Nybegynder
25. april 2002 - 00:43 #14
..og så var han en glad lille purk :)  - point til barklund!
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2002 - 21:55 #15
Nu fik jeg jo 100 alligevel... Vil du ikke have nogle igen?
Avatar billede nanoflower Nybegynder
25. april 2002 - 23:25 #16
naah, jeg synes det er okay!! Jeg kan jo altid file lidt på dig en anden gang, håber jeg?? :)