Avatar billede karmacola Nybegynder
24. april 2002 - 19:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra én base til en anden..

Ved at lave et overvågningssystem, hvor en lokal base skal droppes og oprettes én gang i døgnet. Derefter skal der hentes værdier fra en Eksisterende base og hældes i den nye. Er det muligt at trække et resultSet og føre det direkte over i den nye ? Kan finde mange eksempler på at hente resultsæt og de virker, men at bruge dem videre som argument, istedet for at opløse og indsætte enkeltdele med mange mange sql-sætninger..Se det kan jeg ikke finde ?? Håber nogen kan hjælpe..Hvis der er spørgsmål, uddyber jeg gerne
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 19:35 #1
Man plejer at kunne noget med

  Create table t () select from ....;

men den præcise syntaks afhænger af dit databasesystem, og har ikke noget med Java som sådan at gøre
Avatar billede erve Nybegynder
24. april 2002 - 19:35 #2
Hvilken DB er det? Det er måske en mulighed at lave DB'en gøre arbejdet i stedet for først at trække det ind i et resultset.
I Oracle er der vist f.eks mulighed for at lave et databaselink til en anden DB, og så anvende "select into".
Avatar billede kama Nybegynder
24. april 2002 - 19:37 #3
Hvilket DBMS taler vi om?
Kan du ikke lave et dump (skema) af databasen til en fil?
Så kan du efterfølgende indlæse det hele i en ny "base".
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
24. april 2002 - 19:37 #4
Lyder meget som et dump af en database, er du sikker på det skal laves i java og ikke bare i et lille scipt der kører på serveren :)  ?
Avatar billede karmacola Nybegynder
24. april 2002 - 19:45 #5
Det er en Access db, men da det er skole projekt, må jeg ikke tilgå den via guièn, bruger kun java og sql(M$JetSQL). Har skrevet en lille listener, der tæller op og udløser den klasse jeg arbejder på nu. Først dropper jeg alle eksisterende, derefter creater jeg dem igen og så skal jeg plukke data fra en axapta(Oracle)Base og hælde dem ind de rigtige steder. Prob er, at når jeg henter et resultSet, kan jeg skrive det ud osv, men det har jeg servlets til at gøre når bruger beder om det. Jeg ville gerne kunne hælde de resultsets videre i Access basen. EVT Nogen der kan beskrive nærmere ang en anden løsning ?
Avatar billede karmacola Nybegynder
24. april 2002 - 19:48 #6
Skal måske sige, at det SKAL laves i java og da det er noget der kommer til at foregå hver nat, skal det være faste sql- sætninger der er styret af et program, der kan skyde dem af..ps: Desuden skal det virke..Da jeg skal implementere det i virksomheden :o)