Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 18:21 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Lightwave tutorials

Jeg søger nogle Lightwave tutorials på dansk.

30 points pr. accepteret link
Avatar billede al_dair Nybegynder
24. april 2002 - 18:27 #2
Avatar billede al_dair Nybegynder
24. april 2002 - 18:29 #3
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 18:29 #4
kigger på det
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 18:34 #6
http://www.gfxnorge.com/3d.htm - virker ikke

www.erudit.de/erudit/events/esit2000/proceedings/BA-02-3-P.pdf - Ikke noget med Lightwave at gøre.

www.dailyrush.dk/boards/1/topics/2185/ - Dailyrush er et gaming site. Der er ikke nogle tutorials
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 18:34 #7
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 18:34 #8
STOP med de engelske. Dem har jeg fundet nok af
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 18:40 #9
Medions... INGEN af dine links havde noget med Lightwave at gøre!

El dair... Dine links var bedre, men de er engelske :( Jeg spurgte efter noget dansk
Avatar billede al_dair Nybegynder
24. april 2002 - 19:52 #10
Radio:

Jeg læste dine krav efter jeg havde øset alle links af.. Sorry 0:(
Avatar billede al_dair Nybegynder
24. april 2002 - 19:58 #11
På den anden side, har jeg svært ved at forestille mig, at der findes så gennemførte danske tutors...

Medmindre du er villig til at købe bøgerne, selfølgelig.....

De engelsk er da ikke så ringe enda... der er illustrationer over det hele.

PS: Alt nyt viden findes i største omfang på ENG. Desværre.. :-D
Avatar billede mismis Nybegynder
24. april 2002 - 23:43 #12
Radiohead

Ja nu er det ikke fordi jeg vil være egoistisk og reklamere for mig selv
men køre du pcer og har internet explore så har jeg laver 12 video tutorials om basic modelering i lightwave 3D.
som du kan kigge på det giver en del bedre endblik i det end ved at sidde og læse tekster til højre og venster

min side er www.trhlogos.dk

MVH

MIS
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 23:47 #13
mismis... Har jeg set. Men de videoer kører ALT for hurtigt. Jeg er newbie og kan ikke alle de genvejstaster, du pludselig bruger. Jeg kan kun se hvor du fører musen hen, ikke hvad du laver på keyboardet.

Ellers en fræk side!! :) Er alle billederne rendered i Lightwave?
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 00:11 #14
Hvordan render man egentlig?
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 00:19 #15
svar
Avatar billede mismis Nybegynder
25. april 2002 - 06:14 #16
du sidder og acceptere dit eget svar eller hvad er det du går, så du giver dig selv dine point. det var da pænt gjodt hva

shortcuts de står jo på siden ved siden av hver video hvad kommandoer der bliver brugt. og hvad short cut de har.

og hastigheden well, folk har jo ikke hele dagen til at sidde og kigge video :) de skulle jo netpå germe bruge tiden på 3d

og ja alle billederne har jeg lavet i lightwave :)

MVH
  MIS
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 11:02 #17
mismis... Se spørgsmålet. 30 point pr. accepteret link. Du kom med ét link(Det havde jeg i øvrigt allerede i forvejen), så du skal være glad for at du overhovedet fik point. Jeg ser heller ingen grund til at være så pointliderlig. :)

Nå, men anyways. Tak for din hjælp. Det var flinkt :)
Avatar billede mismis Nybegynder
25. april 2002 - 11:23 #18
poing lidrelig hehe, well nok er jeg kælen men det er ikke efter poing
mere efter konen :)

så det er såmen ikke fordi jeg havde ondt i røven over noget

MVH

MIS

ps har du noget online af det 3d du har lavet nu ?

hvor i landet bor du ? jeg unervisre jo tilfeldigvis i lightwave
så det kunne jo være du var intraseret i at lave en date hvis du ikke boede alt for langt væk
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 11:40 #19
Mismis
Well... Jeg har af gode grunde ikke noget Lightwave liggende. :)

Jeg har gjort en del i Bryce : http://www.digitaleye.dk/images/broken%20glass.jpg
Jeg har mere af Bryce, men ikke på denne computer :(

Jeg bor i Sndr. Jylland, men får nok ikke tid til noget undervisning :( Det kunne ellers være cool! Desuden ville jeg hellere igang med 3D´s MAX, men 31.000 er lige lidt i overkanten :(

Holder mig lige nu til noget mere "humant" - Photoshop :)
Avatar billede mismis Nybegynder
25. april 2002 - 11:55 #20
nåå jeg troede du havde en lgihtwave nu du søgte tutorials for den.
der eksistere demo version af den osv ellers.
og den er jo en del billigere at erværge sig end 3dsmax og så
kommer den med en langt bedre render engine end max.

hvis du køber max skal du jo oven i de 31000 spir ud og betale for en renderengine så som final render ,brazill eller mentalray
det bliver jo dyrre og dyrre :)

sndr jylland, well så er vi da på¨samme Ø
det er da en start :)

MVh

MIS
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 12:08 #21
Du "mis"forstod mig <---- got that? *g*

Jeg HAR skam Lightwave. Grunden til jeg ikke har nogle billeder derfra, er at jeg ikke duer til programmet (endnu) :)

-Radiohead
Avatar billede mismis Nybegynder
25. april 2002 - 12:22 #22
well man starter jo et sted ikk, der var jo en gang
der viste du vel heller ikke meget om brice

og lightwave kunne jo være en god chance for at sparke brice i havnen
så man selv kan være kreativ.

MIS
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
25. april 2002 - 12:22 #23
3d max kan fås på studielicens til 2000,-
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 12:41 #24
innovator... Det er version 2.5 :(
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 12:49 #25
mis.. hvordan får du f.eks den Numeric: lathe frem? (i vinglas tutten) Sådan nogle ting er der mange af
Avatar billede mismis Nybegynder
25. april 2002 - 12:59 #26
ved at trykke på n for numeric :)

temmelig inituitivt ikk

MIS
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 13:09 #27
hehe tak :)

Der er dælme meget jeg ikke forstår.

Der kommer mange spm fra min side i fremtiden.
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
25. april 2002 - 13:24 #28
radiohead> Har haft snakket med 3dconnection. de siger at der snart kommer studielicens til 4.0
Avatar billede mismis Nybegynder
25. april 2002 - 14:03 #29
well radiohead man starter jo et sted så start spørgsmål er jo velkommen
:)
du kan jo oprette et nyt q hvis det er du render over noget

MVH
MIS
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
27. april 2002 - 15:49 #30
innovator-maniac har ret. Tjek:

http://www.thecadstore.com/discreet_stud_1.asp

/* helmer */