Avatar billede bjornhart Nybegynder
24. april 2002 - 15:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blob-felt til .bmp fil

Jeg har en database der indeholder nogle billeder, som jeg gerne vil have udlæst, og gemt som .bmp filer. Felttypen er blob og den udlæser jeg i en variant. Hvordan overfører man denne variant til en fil af typen .bmp?
Avatar billede slebcsysdk Nybegynder
24. april 2002 - 21:28 #1
Jeg bruger ADODB stream og gemmer via en temp file, ellers er variant typen ikke et image.

Public Function getImage(lNo As Long, lMask As Long) As Variant
    Dim strStream As ADODB.Stream
    Dim strSQL As String
    Dim rstPics As ADODB.Recordset

    Set strStream = New ADODB.Stream
    strStream.Type = adTypeBinary
    strStream.Open

    Set rstPics = New ADODB.Recordset
    strSQL = "SELECT * FROM Images WHERE ImageNo=" & CStr(lNo)
    rstPics.CursorType = adOpenStatic
    rstPics.LockType = adLockReadOnly
    rstPics.Open strSQL, MyConn
    If rstPics.RecordCount > 0 Then
        rstPics.MoveFirst

        strStream.Write rstPics!Img
        strStream.SaveToFile gsTempFile, adSaveCreateOverWrite
        Set getImage = LoadPicture(gsTempFile)
        Kill (gsTempFile)
    End If

    strStream.Close '
    Set strStream = Nothing
End Function
Avatar billede slebcsysdk Nybegynder
24. april 2002 - 21:30 #2
Til overstående: lMask kan undlades, den bruges ikke i dette eksempel.
Avatar billede bjornhart Nybegynder
25. april 2002 - 10:09 #3
Jeg glemte vist at nævne at jeg bruger VB .net så datatypen ADODB kan jeg ikke bruge. -pis. Kan en variant ikke bare skrives ned i en fil? og hvordan gør man det?
Avatar billede bjornhart Nybegynder
29. april 2002 - 09:26 #4
Glem lige hvad jeg skrev tidligere! Det virker bare!!! Tak