Avatar billede holm18 Nybegynder
24. april 2002 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg mit resultat frem to gange?

Når jeg fremkalder mit resultat første gang virker det fint. Men når jeg skal se et billede (åbner op i et lille vindue) skal siden reloade og den kan den ikke, da den ikke kan huske hvad man har valgt for to sidder siden. Hva skal jeg gøre?

Min kode er som følgende:
<TABLE WIDTH="584" BORDER="0">

<TR>
    <TD>
<DIV STYLE="text-align:left"><FONT FACE="Verdana" SIZE="4" COLOR="#0099CC">Resultat</FONT></DIV>
    </TD>
</TR>

<TR>
    <TD><DIV STYLE="text-align:left">Nedenfor kan ses resultatet af søgningen:</FONT>
<BR><BR>
<DIV STYLE="text-align:left">

<TABLE BORDER="1"  CELLSPACING="1" CELLPADDING="5">
<tr>
    <td>Varenr.</td>
    <td>Produktnavn</td>
    <td>Beskrivelse</td>
    <td>Billede</td>

<?

if($tekst_soeg){
    $db = mysql_connect("localhost", "root", "");
    mysql_select_db("columbus marine", $db);
    $hent = mysql_query ("SELECT * FROM $valg WHERE navn LIKE '%$tekst_soeg%' OR varenr LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY varenr ASC");
    while($data = mysql_fetch_array($hent) ) {

if($antal){
    $antal++;
}else {
    $antal=count($data[0]);

    }

if ($antal == 1){
    echo "Der er fundet $antal produkt";
}else{
    echo "Der er fundet $antal produkter";
}

if($tekst_soeg){
    $db = mysql_connect("localhost", "root", "");
    mysql_select_db("columbus marine", $db);
    $hent = mysql_query ("SELECT * FROM $valg WHERE navn LIKE '%$tekst_soeg%' or varenr LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY varenr ASC");
    while($data = mysql_fetch_array($hent) ) {

echo "<tr><td>$data[0]</td><td>$data[1]</td><td>$data[2]</td>";

    if($data[3] == 1){
        echo "<td><a href=\"resultat.php?tekst_soeg=$tekst_soeg \"onClick=\"window.open('visbillede.php?billede=$data[1]','','height=250,width=250,scrollbars=no');\">[ Vis billede ]</a></td>";
    }else {
    echo "<td>[ Intet billede ]</td>";
    }

mysql_close();
?>
Avatar billede thomashove Nybegynder
24. april 2002 - 13:23 #1
indeholder $data[1] stien til billedet ???
Avatar billede smooth Nybegynder
24. april 2002 - 13:32 #2
Jeg ved ikke helt men jeg tror at du skal sende en variabel med ling.
Altså hvis du bruger $tekst_soeg til at activere søg funktion. så skal du bare smække denne variabel vider med dit billede ling

eks. <a href='nyside.php?tekst_soeg=$tekst_soeg'>Billede</a>

Men nu kom jeg til at se at du har gjort det. Men der skal du gøre på alle links hvis du ikke har det.

Mv hilsen
Smooth
WebSteps.dk
Avatar billede thomashove Nybegynder
24. april 2002 - 13:43 #3
en anden muligvis mere elegant løsning var at benytte dig af sessions. dermed slipper du for at smide alle variablene på dine links....
Avatar billede holm18 Nybegynder
24. april 2002 - 13:46 #4
Hvordan skal jeg gøre d?
Avatar billede thomashove Nybegynder
24. april 2002 - 13:55 #5
man skriver f.eks...

<?
$test="hej med dig";
session_start();
session_register("test");
?>

hermed kan du referere til variablen $test på alle dine php-sider
og f.eks. på din næste side skrive

echo($test);

i dit eksempel kunne du dermed gemme alle dine oplysninger omkring en vare i en session og så lave et tjeck i starten af din side om disse variabler var sat - og hvis de var bruge dem, ellers hente dem påny i databasen.
Avatar billede thomashove Nybegynder
24. april 2002 - 14:00 #6
du skal dog være opmærksom på at du nok lige skal redigere lidt i din php.ini fil for at få sessions til at virke
Avatar billede smooth Nybegynder
24. april 2002 - 17:26 #7
Hvorfro skal han redigere i PHP.INI. Har han ikke siden på nettet via en hoste server ?