Avatar billede pede15 Nybegynder
24. april 2002 - 08:09 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Hvad i #¤% er der lige galt?

Okay, det her er et sikkert ikke et ret stort problem, men det bliver min beskrivelse, for jeg har kun en spinkel anelse om hvad problemet kan være.

Jeg skulle partionere og formatere en hdd for en person.
Jeg koblede mine egne hdd fra og satte hans til.
Så partionerede og formaterede jeg den og der var ingen probs.

Da jeg så satte mine egne hdd's til igen (2 x IBM Deskstar 75GXP 13.5 GB + 45 GB), nåede den ikke end at den der fine lille blå tingest på WinXP skærmen kørte 1½ gang, før der kom en blå skærm med en fejl.

Jeg kan ikke huske hvad der stod helt præcist, men det var noget i retningen af: "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" jeg prøvede lidt forskelligt, (fejlsikret tilstand, sidste kendte konfig...) men uden held.

Jeg formaterede så (efter at have lavet backups i DOS (!) ) og ville installere WinXP igen. Men næh nej, det ville den ikke gå med til. Den kørte fint igennem første del (der hvor den kopierer filerne til hdd'en)
men anden del (efter den har genstartet) fik jeg en fejl ved den allerførste fil der skulle kopieres.
Den kunne ikke skrive filen til hdd'en, jeg trykkede et par gange på "forsøg igen", og til sidste poppede den blå skærm op igen. På den var der en fejl-meddelse som lød noget i stil med ( kan ikke lige huske det hele): "...NON-PAGED AREA".

Det var jo noget rigtigt lort, så jeg partionerede og formaterede den ( 13.5 GB som var delt 50%/50% ) og prøvede at installere igen, men nej nej samme fejl igen.
Det skal lige siges at jeg prøvede at koble den anden hdd ( 45 GB ) fra flere gange, for at udelukke den.
Jeg pillede også en ny ramblok, som jeg dog havde kørt med, men det virkede heller ikke.

Jeg prøvede så at konvertere til NTFS og jamen dog! om det så ikke virkede. jo, jeg kunne installere WinXP og der kom ingen fejl under installationen eller noget som helst.

Så da installationen var færdig og jeg var kommet ind i Windows, flyttede jeg alle mine backups tilbage osv..
Men nu var det sådan at mine CD-Rom drev ikke var sat til, så jeg slukkede for computeren og koblede dem til.
Da jeg tændte for dyret, nåede den blå tingest kun 1½ gang før følgende fejl kom ( blå skærm ):

"UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"

Tekniske oplysninger:
***STOP: 0x000000ED (0x80EC8E30, 0xc0000032, 0x00000000, 0x00000000 )

Og en masse andet tekst..men det der var det vigtigste..
Jeg ved ikke om i kan bruge det til noget, men jeg håber bare at i kan komme med nogle forslag.

Jeg er åben over for alle forslag ( min computer har ikke kørt i 3 dage nu!!! ARGH!! HELP ME!! )

Kom så! :o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2002 - 08:14 #1
øøøh - nu er jeg langfra en haj til at f-diske - men er du sikker på du har sat boot-sektionen som aktiv? og du har vel jumpet hele molevitten (inc. cd-drevene) rigtigt?
Avatar billede mcfrede Nybegynder
24. april 2002 - 08:20 #2
Prøv en clear cmos og sæt din bios op igen!
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
24. april 2002 - 08:33 #3
Det problem du har fået skyldes dine idedrivere . Du kan bruge et program herfra : http://www.iomega.com/support/documents/10615.html

Men nu har du jo så fået alle de andre problemer hvilket burde kunne afhjælpes med en SP fra Microsoft . læs nærmere her :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q234557

Andre løsninger kan du bl.a. finde her :
http://www.bugnet.com/analysis/0111/t10xpbugs.html
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/17697.html
http://fred.rick.mine.nu/com/bluescreen.htm

Håber noget af det bringer dig tilbage på rette spor :o)
Held og lykke ...............................
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
24. april 2002 - 08:35 #4
Og hvad angår din "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" kan du læse mere om det her :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q297185

Jeg formoder du har opgraderet til XP fra andet OS, ellers ville den ikke komme med disse fejl iflg. Microsoft
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
24. april 2002 - 08:39 #5
Det kunne godt se ud som om du kører med 40 pins kabler på dine drev ...skift dem jvfr. mit sidste links til 80 pins kabler, og herefter skal du så ind i din bios og vælge DEFAULT opsætning for bios ....
Genstart og gendan så dine tidligere indstillinger i BIOS igen ...

Håber det vil virke
Avatar billede jytteq Nybegynder
24. april 2002 - 11:14 #6
når win xp og 2000 laver de numre der, er det næsten altid
rammen det er galt med.
Avatar billede pede15 Nybegynder
24. april 2002 - 11:36 #7
Cyberjoker -> Det lyder meget fornuftigt det du siger der :o) - men lige nu sidder jeg oppe på skolen, så der går lige noget tid inden jeg kan komme hjem og prøve det efter. Men jeg tror rent faktisk du har fundet løsningen der. ( Really hope so :o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
24. april 2002 - 11:55 #8
Jamen ...giv endelig lyd, når du finder ud af om det virker :o)
Avatar billede pede15 Nybegynder
25. april 2002 - 23:21 #9
Jeg har kigget på de links i har givet mig, og ja jeg ved sq ikke rigtigt om det har hjulpet - den kører ihvertfald ikke endnu...Men!
jeg prøvede at sætte den hdd som plejer at give probs under installationen, over i min gamle computer, og så installere Winxp på den..
altså..flyttet hdd'en over i en anden computer og installeret via den.
Og der var ingen problemer overhovedet...så hdd'en fejler ikke noget.

Jeg tænkte så at jeg kunne sætte den tilbage i computeren hvor den sad før, nu da WinXP jo var blevet installeret og kørende...men nej nej..nu fik jeg bare en anden fejl.

( ligenu sidder jeg ved min gamle, og ja...den kører helt fint med den hdd, men siden den anden computer ikke vil godtage den, selvom WinXP er installeret, må problemet ligge i BIOS'en eller ja på Motherboardet..men
ja det har i nok regnet ud...eller ja nogen af jer har nok...men jeg sidder faktisk bare i en mindre psykose, efter som min  "nye" computer ikke virker, ( formuleret på en anden måde: Mit liv er gået i stå...)
så man kan godt sige at jeg ikke har ret meget at lave når jeg sidder her med en 400MHz, 96MB, 4GB HDD -svin...)

Nå anyway...
den der fejl...nu har jeg ikke lige fået den skrevet ned..men ja jeg poster den lige senere når jeg for mig selv taget sammen til at sætte hdd'en over...
men noget af den var: 0x0000007b....jeg mener at der stod noget om det på en af linksene...men det var vist kun til Win NT...

nå ja...håber i kunne bruge det til noget...

ihvertfald så er jeg da kommer fra de andre fejl ( "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" fx....OSV OSV OSV OSV... Grr )

jeg tror at den her fejl er det eneste som står mellem mig....og mit liv...
hvis bare jeg lige kan få den fixet..
Avatar billede pede15 Nybegynder
25. april 2002 - 23:54 #10
Her er den fejl som jeg får nu, hvor WinXP er installeret på hdd'en (godt nok med anden hardware konfiguration..men det burde da ikke gi den blå  skærm som kommer allerede inden jeg ser Win XP's "vente billede"... )
Fejlen:

***STOP: 0x0000007B (0xFA2C3640, 0xC00000034, 0x00000000, 0x00000000)

Håber i kunne bruge den til noget :o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 01:49 #11
Såvidt jeg har forstået er det noget a la det her du oplever :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http%3a%2f%2fwww.microsoft.com%2fDanmark%2fSupport%2fxmlkb%2fDA174%2f6%2f30.ASP

Løsningen skulle du kunne finde på den side .
Til din orientering er det meget svært at flytte en hdd med xp over i en anden maskine idet xp tager et digitalt "fingeraftryk" af hardwarekonfigurationen... (en af ms' mere uheldige foranstaltninger for at komme piratkopiering til livs )
Derfor vil den nægte at starte når den detecter en anden hardwarekonfiguration .............
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 01:53 #12
Og denne her artikel omhandler også nogle af de probs du beskriver :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q165863&GSSNB=1

Held og lykke med skidtet ;o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 01:57 #13
Og som du skrev i et tidligere indlæg :

" men noget af den var: 0x0000007b....jeg mener at der stod noget om det på en af linksene...men det var vist kun til Win NT..."

Jamen XP er primært baseret på NTkernen, så troubleshooting skulle være det samme.... Gå du bare i krig, men du får ikke den hdd til at køre på den maskine..>>>>> FORMAT C:\
Et åndssvagt spørgsmål : hvorfor installerede du ikke bare mens HDD'en sad i den anden maskine, istedet for at flytte den ....

Og hvis du kører med XP på den konfig. du lige nævnte :

400MHz, 96MB, 4GB HDD

Så kan du roligt løgge dig til at sove ...det er nemlig alt alt for lidt til at køre win xp :o)
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 02:31 #14
CyberJoker> hehe ja det vidste jeg godt allerede inden jeg installerede det...men jeg skulle jo teste om der var noget galt med hdd'en (svar på dit "åndsvage" spm.. ) siden den jo kom med fejl når jeg prøvede at installere et OS ( Win98SE, WinME, Win2k Pro og WinXP )...ved Win2k og WinXP kører den første del igennem...der hvor den kopierer  en lille mængde filer...men når den så er genstartet, og skal til at kopiere selve WinXP, så kommer den med en fejl om at den ikke kan skrive filen til C:\ (nå jo...jeg har partioneret ca 2 gange...og formateret ja..12 gange eller sådan noget...har også prøvet med NTFS...hjalp heller ikke noget.. )
og så kan man enten springe filen over eller forsøge igen..og ja..ligemeget hvad jeg trykker, så får jeg the BOSD...med en fejlkode...

argh...

jeg tror sq jeg går i seng nu...så kan jeg rode videre med det idag...  :oD

mange tak for hjælpen so far Cyberjoker :o)
- jeg prøver at køre de der links igennem idag...(om et par timer...zzZZ...)..og så ser vi...

Nat nat alle natteravne, nu går jeg sq i seng...GO'NADT! 8]
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 02:32 #15
ARgh...okay nej...det kan jeg gøre idag.....erh?..det lød da ikke underligt....ej skal sq lige sove først...ordner det senere...
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 03:12 #16
Jamen så godnat, og selv tak .... lidt søvn plejer altid at hjælpe ..imorgen kan du måske se fejlen med det samme ...kender det alt for godt ;o)
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 14:49 #17
Jeg har lige prøvet at sætte hdd'en tilbage i den computer den oprindelig sad i...jeg har fdisk'et den, formateret master boot-record'en, og formateret disken...i winxp installationen vælger jeg partitionen og når den så skal til at kopiere filerne, får jeg først en alm fejl fra installations programmet om at den ikke kan kopiere en fil ( det filnavn varierer hele tiden..) og ligemeget om jeg vælger at springe filen over eller at forsøge igen, får jeg en BSOD med følgende fejl:

***STOP: 0x00000050 (0x9865796E, 0x00000001, 0x807E98D0, 0x00000000)

Den foreslår noget med at jeg skal tjekke nyligt installerede hdd controllere og noget chkdsk....men ja....

Cyberjoker> jeg har kigget på en af linksene og der kan man downloade en "Hot-fix"..men ja nu har jeg ikke lige downloadet den, men jeg synes bare at det ud fra teksten, lød til at den hotfix skulle køres i windows..
men, jeg prøver lige at hente den og så se...

Men jeg forstår bare ikke at den godt vil kopiere de første filer, men når den så skal til at kopiere selve WinXP så går den istå...
der er sq lidt meget underligt...

Cyberjoker> Jeg har en mistanke til mit motherboard...kunne det være blevet defekt efter at jeg havde den nye hdd i ?
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 14:51 #18
Eh..lige en tilføjelse til sidste post;
BSOD fejlen ***STOP: .... har følgende text:

"PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 15:06 #19
Cyberjoker> Har lige prøvet at hente den der Hot-Fix, og ja den skal køres i Windows...og de fejl er rettet i Win2k og sikkert også i WinXP så...

men ja...jeg prøvede lige at installere igen..(den anden computer)..
og jeg prøvede så en anden partition end C..altså D..og så prøvede jeg at konvertere til NTFS..men det hjalp heller ikke..

jeg forsøgte så på C igen...og der kom den jo så med den sædvanlige fejl når den skulle til at kopiere den første fil, nemlig:

***STOP: 0x0000000A (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0x807C860E)

men jeg mindes ikke at ha fået 0x0000000A-fejlen før...det er fandme underligt det her...wierd

HJÆÆÆLP!!!!!
:o)
Avatar billede jytteq Nybegynder
26. april 2002 - 15:09 #20
Det er selvfølgelig ikke altid rammen der er skyldig når den ikke
kan læse de installationsfiler, men næsten altid, og når det er forskellige den ikke kan læse, så kunne det jo være.
Har du prøvet at sætte rambussen til laveste hastighed, og cas3.
De hotfixes har først betydning når systemet kører.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 15:10 #21
Smid lortet ud ;o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 15:13 #22
Du har lavet en ren installation og ikke en upgrade, vel ?
Lad for guds skyld være med at konvertere til NFTS. det kan godt være du opnår at den bliver mere hurtig - men min erfaring siger mig også at du ikke vil få andet end bøvl med den øvrige software du installerer ...

Kan du gå ind i fejlsikret tilstand (f8 under boot) ?
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 15:17 #23
Er det en ordentlig cd du installerer fra... Anskaf dig evt. en ny og prøv fra den .
Hvis du kan komme ind i fejlsikret, skal du slå visning af alle filer til , og så slette mappen med navnet "system volume" som den har smidt på alle partitioner . Herefter formater du igen C:\ evt. med denne parameter:

format c:\q - det går noget hurtigere. og så prøver du at installere igen.

Som en sidste løsning kan du evt. prøve at fdiske den ...Noget kunne tyde på at fejlen med "unmounted" ligger der
Avatar billede pf_uncle Nybegynder
26. april 2002 - 15:53 #24
Dette var en lang smøre at komme igennem.
Hvis du ikke har et sæt gamle dos disketter liggende, bør du formattere alle diske (fdisk og format c:\format/ *.sys). Jeg foreslår at du reinstallerer win98 og når maskinen er fuldt op til normal standard, kan du så installere winXP igen - under installationen kan du så vælge om den skal køre FAT32 eller NTFS? Uanset ovenfor nævnte advarsel kan jeg godt anbefale NTFS fra starten eller gør det senere - mine maskiner fungerer aldeles upåklageligt. Din maskine lever modsat førnænvte konstatering fra cyberjoker op til kravene til winXP, men det er absolutte minimum kriterier - du bør snarest få mere ram i mindst 256 MB (jeg hjalp forleden en ven der kun havde 64 mb, efter en opgradering til kun 128 mb var maskinen som forandret, det var foriøvrigt en 350mhz (min hustrus er en 233mhz maskine med 128mb ram - den kører winXP fortrinligt)). Alpha Omega for dig er få maskinen til at fungere igen - jeg har ofte måttet gå tilbage til både Dos eller win98 SE når jeg havde problemer - men jeg har så også altid PC der fungerer optimalt.
Med venlig hilsen
Peder
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 17:20 #25
Jamen så smut du lige ud og lav den for ham ;o)

At maskinen med sine 96 RAM ifølge dig lever op til kravene, er fint fint, men med de konfigurationer du har nævnt, svarer det lidt til at lade en havetraktor køre med 180 Km/t ;o)
Det kan den sikker godt, men hvor længe?
Du skriver godt nok at det er min. kriterier, men hvem fanden gider køre med sådan en maskine der altid er presset til det yderste ....
Det eneste du vil få ud af det , er at der ikke er nogen sys-ressourcer til rådighed overhovedet ........

MS Anbefaler

min 300 Mhz
min 128 mb ram (helst mere)
1500 mb HDD

Jeg siger ikke det ikke kan køre, men stabiliteten er kraftigt i risikozonen !

skal lige nævne at jeg selv har kørt windows xp pro igennem en længere periode, men måtte droppe det p.g.a. inkompatibilitet med visse programmer som er uundværlige for mig .

Skal jeg selv anbefale dig noget så vil jeg sige windows 2000 pro.
Den er bevisligt hurtigere og mere stabil end xp.

Du siger selv du har måttet gå tilbage til win98SE eller dos... det gør man vel ikke ligefrem hvis maskinen fint kan køre med xp , eller ?

Stadigvæk vil jeg anbefale dig FAT32 og ikke NTFS - uanset pf uncles klogerier ;o)
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 17:48 #26
Okay, det her er vist blevet lidt rodet :o) - jeg påtager mig gerne skylden. men for lige at slå nogle ting fast, så det måske bliver lidt lettere at holde styr på, vil jeg lige fortælle hvad det er for noget hardware jeg sidder med, og hvilket af det, der ikke kører.

Computer I: (Den computer jeg ønsker at få til at køre)
1200MHz Athlon / 266MHz FSB
224MB PC100 SD-RAM (128MB + 64MB + 32MB)
Master HDD: 15GB IBM Deskstar 75GXP ( OS-disken )
Slave  HDD: 45GB IBM Deskstar 75GXP (sidder i Computer II for øjeb likket)
Soltek SL75-KAVX

Computer II: (min gamle som kører)
400MHz
96MB PC100 SD-RAM (3 x 32MB)
Master HDD: 2.16 GB ( LOL )
Slave  HDD: 45GB IBM Deskstar 75GXP

lige en genopfriskelse af hvad jeg har prøvet indtil videre:

Formateret ( NTFS og FAT32 ) 15GB HDD, partioneret ( både en enkelt partition og delte på forskellige størrelser ) 15GB HDD, Slået UDMA fra i BIOS'en, opdateret BIOS'en, og så gendannet den igen, da det ikke hjalp, de-aktiveret al "shadow-ing" i BIOS, Reset-tet CMOS, Andre flad-kabler, og ja...flere ting...men jeg kan efterhånden ikke huske dem...

Men en ting er sikkert; 15GB HDD'en virker! - jeg satte den jo over i Computer II og installerede WinXP på den helt uden problemer. Ikke en eneste fejl-meddelse.

Efter jeres input og en masse tests har jeg fået opbygget en ret stor mistanke til rammene og/eller motherboardet i Computer I..

Jeg vil gå ned og spise, og så meditere lidt over min mad, for derefter at samle en hel masse positiv energi, som så via et blidt indgreb med en forhammer, vil blive overført til motherboardet og de, dertil tilsluttede enheder... *S*

ej...MAD!

håber i stadig er der :o)

- I'm gonna need all the help i can get!
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 17:50 #27
PS: Peder ( med D ) er et fedt navn :o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 18:06 #28
Fed maskine (den med soltek boardet )
Den er identisk med min - blot kører jeg med en 1400mhz og 1024 mb sdram (pc133) hvilket frister mig til at foreslå :

skift rammen ud med pc133, hvis du har nogen liggende .
Jeg havde selv problemer med xp da der sad pc100 i.

Held og lykke du gamle ...Peder med D    ;o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 18:08 #29
Hvilken BIOS version kører du med ? rev. q9 eller ?
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 18:33 #30
BIOS version...hm standard versionen (hvs der er sådan en..)
ja..den version som kortet blev leveret med..
- men altså min com har kørt i...ja et par måneder efterhånden med Win XP og nøjagtig samme hardware konfiguration som nu, uden problemer...men den kunne åbenbart ikke lide at jeg fdiskede en ny harddisk for en jeg kender..

wierd...

fik forresten en lidt underlig besked ligefør..

jeg pillede 64MB ram-blokken ud af Computer I, og prøvede at fortsætte anden del af installationen...og efter jeg havde valgt partition, ville den checke disken men det kunne den ikke pga. for lidt ram ....og så undrer jeg mig lidt over at der stod at Win XP installationen krævede mindst 64MB ram....men jeg havde 160 i...det fatter jeg ikke helt..

Anyway...Nu har jeg pillet 32 og 64MB ramblokkene ud så der kun sidder 128'eren tilbage...og så har jeg flyttet 15GB HDD over i Computer II og formateret den til FAT32 og lagt WinXP cd'en ned på HDD'en...( der er kun een partition på HDD'en) og jeg er nu ved at installere WinXP...jeg krydser fingre...

96% med første del...
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 18:39 #31
WUUUUU!!!§!!! SGFJEIRGJERIGHEROGH§!!!

YES YES YES!!

Den fortsatte!!!! ingen fejl!!! den er begyndt at kopiere!!!

OH GOD!! PLEASE GOD!! DEAR GOD!! Let my computer install Windows XP nad reboot without giving me that fucking stupid BOSD!!!

PLEASE

- okay...phew...så langt så godt...okay til jer folk som har været med i snakken....lige i dette øjeblik står den og kopirere filerne!! så langt har jeg ikke været endnu!!

phew...oaky okaty.....smøg smøg smøg.....damn..
plz plz...virk virk virk

jeg bliver på siden så bare skriv hvis i også sidder midt i en glædes-rus...(det gør i nok ikke da det jo ikke er jeres computer som ikke har kørt i hele 4 dage!!! argh!! fuck...."how the hell did i survive that?! )
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 18:43 #32
Yeah!!

Den viser et billede i 640 x 480 ( tror jeg )....Den installerer ....huhuuuu§!! den installerer!!!....nøj hvor er det godt at se den grønne progressbar....huha..

jaja...jeg har set den før...jeg håber bare den ikke går i lort ligså snart jeg genstarter den efter installationen er færdig....
det må den ikke!!....DET MÅ DEN IKKE!"!!

( jaja...i sidder sikkert med kæmpe griner på ligenu! :oD - men altså for person som mig, der er sygeligt afhængig af computere, er det her et spørgsmål om liv eller død......næsten....da.... )
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 18:50 #33
16 minutter tilbage...Registrerer komponenter...

( JIRH!! ) :oD
Avatar billede pf_uncle Nybegynder
26. april 2002 - 18:52 #34
Hej Pede15
Jeg håber du får maskinerne til at fungere. Cyberjoker, undskyld at jeg blander mig og tager tid til at hjælpe andre - jeg mener ikke at have talt nedladende om dig og andres løsningsforslag. Dette forum er vel til for at hjælpe folk i nød, ikke for at kritisere og nedgøre andre personer - eller har jeg misforstået hele iden med eksperten???
Held og lykke Pede15

Peder
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 18:54 #35
3 minutter tilbage...Gemmer indstillinger...

PLEASE!!
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 18:56 #36
J E G  E R  I N D E  I  W I N D O W S  X P ! ! ! :oD (Meget stort smil)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 18:58 #37
Thumbs up - Peder - way to go !

pf uncle : det var heller ikke min mening at genere dig, synes blot dit svar var en anelse nedladende .....
Og jeg nedgør ikke dig ved at skrive "klogerier" . Meningen med eksperten.dk er ikke at finde halve løsninger, men hele - der vel at mærke virker .
Og hvis der er noget man er lidt usikker på skader det ikke at gå på www.google.com og undersøge sagen, inden man reagerer i dette forum ;o)

Desuden synes jeg da ikke du kan sidde og rådgive andre på den måde når du selv har været nødsaget til at vende tilbage til 98SE, efter den har kørt PERFEKT i XP med din konfiguration . Så burde du hellere sige at du havde PRØVET XP med den konfig, men at det ikke havde virket optimalt .
Andet og mere er der ikke i det ...livet er alt alt for kort til kiverier :o)

Så pf uncle : Ha' en rigtig god weekend . Og Pede ...du skylder mig en øl, hvis den kommer op og køre, for gu skal det fejres :o) *GGGG*

Good luck pal !!!
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 19:00 #38
Tillykke ....så kan du vist godt snart lukke og slukke ...
Jeg er på denne email, hvis det går helt i røv :

hjg@tiscali.dk

go' weekend
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 19:00 #39
Okay...sidste gang jeg fik installeret WinXP hvor det virkede, der gik det jo i lort efter at jeg genstartede...

Har i nogen forslag til hvordan jeg kan forhindre den i at gøre det? (hvis nu den skulle gøre det..) fx. hente nogle af opdateringerne til WinXP?
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 19:03 #40
Brug systemgendannelsen i xp, og ellers kan du jo kigge efter et program der hedder TweakXP..det har jeg brugt med stor succes ....

Du kan finde det og mere her :

http://www.tweakxp.com
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 19:04 #41
Og man kan sq ikke engang Ghoste lortet når det kører i XP :o(
Du kan slå auto-update fra i XP, så henter den kun manuelt
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 19:07 #42
ROFL!! Det er iorden Cyberjoker!! Jeg kommer og afleverer den selv ( eller også får du bare nogle point...så kan du jo spørge ned i supermarkedet om de tager imod sådan nogle...der er jo de der point man samler i flaskerne og så....erh...nej bare glem det :OD -

:o) - Det har været en lang og sej kamp med blod, sved og tårer, men som det ser ud nu, så tror jeg faktisk den kører...men ja...det hele står eller falder på en eneste Genstart...
Kommer jeg ind i Windows XP efter en genstart, så virker det...det er jeg 100 på..Men ja får jeg en BSOD...så....så piller jeg 2 brædder op af gulvet og korsfæster migselv...

Okay....Sandhedens time...jeg glemmer de der opdateringer...jeg tager sq chancen...så må det briste eller bære...

PRAY FOR MY COMPUTER GUYS :O)
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 19:08 #43
Nu genstarter jeg....KOM SÅÅÅÅ!!!! (råber MEGET højt)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 19:10 #44
****GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG****
Avatar billede pede15 Nybegynder
26. april 2002 - 19:12 #45
Venner... - 3 ting...

1: Højre hånd på hjertet
2: Knæl
3: Tak de højere magter...

Jeg skal lige ned og spise...men så går jeg igang med at genoprette min computer, og når den er klar så snakker vi lige point...
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 19:13 #46
;o)
Avatar billede jytteq Nybegynder
26. april 2002 - 20:32 #47
At det var rammene det vidste jeg bare,det har jeg prøvet så mange
gange.
Jeg nævnte det til dig for et par dage siden,godt du fik det klaret.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 23:19 #48
jytteq>>> det har han ikke nævnt noget om at det var ;o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
26. april 2002 - 23:21 #49
Men med pc100 til et mb der er optimeret til pc133 ville det være mærkeligt andet, men det har han jo først fortalt idag :o)
altså hans reelle hw-konfig ........
Avatar billede jytteq Nybegynder
27. april 2002 - 01:06 #50
ja men det behøvede jeg ikke vide, for som fejlen viste sig
kender jeg den så godt som jeg skrev allerede i mit første indlæg.
Første gang jeg havde den fejl er ca et år siden med et asus A7V
og jeg har haft den mange gange siden. Når installationsfilerne
til win2k og xp ikke kan læses er det 9 ud af 10 gange ramproblemer.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
27. april 2002 - 02:14 #51
>>jytteq : Blot et forslag ....:
Det kunne jo altså også have været et defekt installationsmdie, eller et pci/agp kort der ikke havde siddet 1000% fast i soklen ...Løsningerne kan være mange .... Jeg har eks.vis oplevet en fejlinstallation p.g.a. et AGP-kort der ikke sad helt fast i soklen ;o)
Men dit svar er ikke helt hen i vejret ... Jeg har oplevet problemer i XP Pro med pc 100 ram - dem skiftede jeg til pc 133 , og så : No problemos !
Avatar billede jytteq Nybegynder
27. april 2002 - 05:39 #52
jamen jeg siger jo også kun 9 ud af 10 hvis du selvfølgelig
har sikret dig nogle ting først. Men hvis AGPkortet ikke sidder fast,
så kommer du ikke så langt, ihvertfald normalt. Jeg indrømmer også
at første gang jeg havde fejlen var den A7V ved at ryge i affaldsposen. Du kan nemt opleve samme fejl med PC 133 ram også
jeg har også haft KINGSTON og APACER der har lavet det, de VIA chipset er altså nogle gange utrolig selektive og hysteriske over for hvad ram de vil arbejde sammen med, men de har en meget høj ydelse og det er nok derfor de er så populære. Lad os håbe Peder har fået nerverne under kontrol igen, så skal han jo nok lige til at experimentere med lidt ny RAM.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
28. april 2002 - 14:52 #53
>>>>>>>>jytteq:
Det kan jo være han vælger det når han kommer til at kede sig lidt ;o)
Problemer med Kingston RAM (og andre typer også) kan bl.a. ordnes i win98SE ved at gå i system.ini og ændre værdierne for [vcache] - Jeg havde selv problemet da jeg skulle køre med 3x512mb ram på mit board - og det stoppede alle problemer omg.
Og vi har stadigvæk ikke hørt noget fra pede15 om hvad problemet har været .... Men dine forklaringer lyder rimelige nok ;O)
Avatar billede pede15 Nybegynder
28. april 2002 - 22:29 #54
Okay! - Først: Undskyld at jeg først svarer nu!...men ja jeg blev så glad da jeg fik installeret WinXP, men desværre havde jeg glemt at lave 2 partitioner det 15GB HDD'en, så jeg tog chancen og rettede det. Og da, det så også virkede efter at jeg havde lavet det, så glemte jeg alt om jer ( UNDSKYLD!! *S* ).  Så lige igen, jeg undskylder at jeg ikke svarer før nu, men ja det gør jeg så nu...eh..ja. :o)

Hehe...jeg kan se i har haft en lille diskussion kørende mens jeg "ikke" har været her...jojo godt nok :o) - så har i da ikke kedet jer. :oD

Eh, okay...ligenu ville jeg ønske at jeg havde en dipswitch eller...noget kølepasta....til at slå mig selv i hovedet med...for ja.."Udelukkelses-metoden"...jeg skulle ha brugt den med det samme..men nej nej...det glemte jeg jo alt om...

Hvad kan jeg konstatere efter at have brugt udelukkelses-metoden?
Tja, enten er #2 ram-slot defekt, eller også er de ram-blokke jeg ar brugt defekte, eller ( som du siger JytteG
Avatar billede pede15 Nybegynder
28. april 2002 - 22:46 #55
ej fuck... TAB -> Enter...pis...hehe der blev jeg vist lige afbrudt lidt :O)

- fuck...jeg tror sq jeg havde skrevet 13 sider eller ....ja..sådan noget...

okay.. så får i det uden fløde.

point fordeling:

CyberJoker: 200
pf_uncle: 50
JytteG: 100

og til sidst...

MANGE TAK!! - Gi' jer selv en øl - i fortjener det sgu! :o)

Mvh. Peder
Avatar billede pede15 Nybegynder
28. april 2002 - 22:49 #56
pf_uncle og JytteG>> i kan hente jeres point her:

http://www.eksperten.dk/spm/204412
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
28. april 2002 - 23:12 #57
>>pede15 Takker for point ..Kan se du har fået probs på grund af fordelingen af dem ..av for den....

Kan du ikke oprette et spørgsmål til jytteq og pfuncle som de tilfældigvis ved lidt om og så bare acceptere dem med det samme