Avatar billede 7th Praktikant
23. april 2002 - 22:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xhtml + php

Jeg er lige stødt ind i et lille problem. Jeg har opdateret min index.php fra html 4.01 til xhtml 1.1. men startlinien <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> i et xhtml dokument læses jo som et php tag. Hvad kan man gøre ved det ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
23. april 2002 - 22:54 #1
Du bruger <?php istedet for <?
Avatar billede dmcn Praktikant
23. april 2002 - 22:56 #2
Du bruger <? print "<?xml... osv... ?>"; ?> - det sker jo at man ikke har adgang til at ændre settings på serveren, invisibleman :D
Avatar billede eeyore Nybegynder
23. april 2002 - 22:58 #3
skriver

<?echo '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>'?>

i stedet for.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
23. april 2002 - 22:59 #4
n0rmality: Adgang til at ændre på serveren ? Hvad vil du ændre da ?
Det er da dit valg om du vil bruge short open tags eller ej :o)
Avatar billede eeyore Nybegynder
23. april 2002 - 23:00 #5
invisibleman > Din løsning ville jo kræve, at php-enginen *ikke* opfattede <? som php-opening - og *det* vil kræve en ændring af serveropsætningen!
Avatar billede 7th Praktikant
23. april 2002 - 23:01 #6
Ahh takker for hjælp :)
Avatar billede dmcn Praktikant
23. april 2002 - 23:01 #7
invisbleman : For at kunne bruge <?xml som indledning skal short open tags slåes fra på serveren, ellers vil den stadig genkende <? som PHP - ergo skal man vel have adgang til at ændre på serversettings? :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
23. april 2002 - 23:03 #8
n0rmality: Baah! Det kan man rent faktisk gøre med .htaccess ;o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. april 2002 - 23:09 #9
skriv startlinien med php.