Avatar billede mck Nybegynder
30. juni 2000 - 02:14 Der er 9 kommentarer

mangler php mand...

Hejsa, vi er så computer klubben MCK og vi står og mangler en PHP mand, er der en som gider at være vores php mand, vi kan altid finde ud af noget med betaling, MCK er midtsjællands Computer Klub og vi er på www.mck-lan.dk der er siden lavet i php, meeeen som sagt kan jeg ik særlig meget php og har brug for hjælp.

en anden ting, jeg har brug for at et php script går ind og læser i en txt fil men 20 linjer, det som jeg skal have den til er så at den skal kun tage 1 linje i den txt fil og så næste gang de joiner siden så kommer en af de andre linjer ! kan nogen hjælpe mig med det? evt. skrive koden herinde?
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. juni 2000 - 03:04 #1
Jeg vil være interesseret i at være den "PHP mand" ;D - skriv kort til mig eller ring på 28451240 - godt nok er jeg i Århus, så,....

Ang det PHP du skal bruge, så er det et script til at vise en random linie udfra en txt fil du har ? alstå, en "quote" viser .
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. juni 2000 - 03:23 #2
Prøv det her

<?php
  $handle = fopen("quote.txt", "r");
  while ($file = fgets("$handle", "1000"))
  {
    $Quotes[] = $file;
  }
  srand((double)microtime()*1000000);
  $r = (rand(0,(count($Quotes)-1)));
  echo $Quotes[$r];
?>
Avatar billede mck Nybegynder
01. juli 2000 - 01:31 #3
hvad er det lige som ik virker her:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<?php
  $handle = fopen("quote.txt", "r");
  while ($file = fgets("$handle", "1000"))
  {
    $Quotes[] = $file;
  }
  srand((double)microtime()*1000000);
  $r = (rand(0,(count($Quotes)-1)));
  echo $Quotes[$r];
?>

</body>

</html>

txt filen hedder quote.txt og der står dette her i:

Hejsa og velkommen til MCK
Håber du får en god tur hos Mck's side
goddag og velkommen
søg og du finder

?????
Avatar billede mck Nybegynder
01. juli 2000 - 01:40 #4
btw så virker denne ting du skrev ikke lige, jeg har prøvet at lægge den op, og siden kan findes på www.quote.mck-lan.dk

txt filen hedder quote.txt
:((
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. juli 2000 - 10:37 #5
jeg kikker på sagen ;D
Avatar billede andreas Nybegynder
02. juli 2000 - 00:09 #6
<?
$fil = file("quote.txt");

for($i = 0; $i < count($fil); $i++) {
$array[] = $fil[$i];
}
srand((double)microtime()*1000000);
$rand = (rand(0,(count($array))));
echo $array[$rand];
?>
Avatar billede steffen Nybegynder
09. juli 2000 - 16:39 #7
Et dumt spørgsmål:

Er du sikker på at siden du har sat det ind i, overhovedet bliver fortolket?

Prøv at sætte en simpel echo "Hehehe" ind i det, og se om det kommer med.

Bare en tanke.
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. august 2000 - 23:50 #8
Lige en ting til dig, ljweb!
Har før lavet noget (meget) for dem førhen, den der betaling, ja - den kunne jeg vidst bare stoppe skrot op!!!

Ikke fordi jeg bager nag, men syntes den information må komme alle med en evt. interesse til gode!

/Thomas.
ICQ 23387691
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 2000 - 23:55 #9
hmmm hvordan kan det være at du pludselig kalder dig MCK, plejer du ikke at hedder rippie her inde?