Avatar billede fever Nybegynder
23. april 2002 - 20:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Max længde af url

Hvad er begrænsningerne for en url?

Altå hvor mange karakterer må en url være på?

F.eks. http://www.eksperten.dk/spm/202308 = 34 karakterer
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. april 2002 - 21:10 #1
Jeg mener jeg har hørt/læst omkring 2000 tegn...
Avatar billede fever Nybegynder
23. april 2002 - 21:11 #2
jeg skal vide det med sikkerhed!
Avatar billede elkrog Nybegynder
23. april 2002 - 21:13 #3
Hvis ingen kender svaret må du jo prøve dig frem :))
Avatar billede simonhusby Nybegynder
23. april 2002 - 21:16 #4
Lytter med...
Avatar billede fever Nybegynder
23. april 2002 - 21:20 #5
Det må være til at finde ud af, uden jeg skal til at "prøve mig frem". Der må være et eller andet sted hvor det er dokumenteret.

tipsen siger ca. 2000
jeg har hørt andre sige maks 255
og nogle siger ingen begrænsninger.

Der må da for fan... være en dokumentation der kan fortælle mig med sikkerhed hvor mange karakterer deer må være.
Er der forskel på Netscape, Explorer, Opera og Mozilla?
Hvem ved...???
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. april 2002 - 21:26 #6
Du kan jo kigge nærmere på:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q208427

Og hvis du har brug for at overføre større datamængder kan du jo overveje at overføre dem vha. en POST-operation da de så overføres i http-headeren, hvor der ikke er nogen begrænsning!
Avatar billede fever Nybegynder
29. april 2002 - 20:04 #7
hej tipsen!

Havde jeg haft mulighed for at bruge post i dette sammenhæng, ville spørgsmålet jo have været ligegyldigt...!

Men linket svare lige til hvad jeg havde brug for at vide, dog mangler jeg nogle ligende oplysninger omkring Netscape og Opera's begrænsninger. Kan du måske også guide herom?
Avatar billede tipsen Nybegynder
30. april 2002 - 09:43 #8
Jeg prøvede at finde noget tilsvarende om andre browsere uden held - jeg fandt dog oplysningen at der ikke er nogle generelle regler for længden af en url...
Avatar billede fever Nybegynder
01. maj 2002 - 19:52 #9
Takker for hjælpen!