Avatar billede anakinse Nybegynder
23. april 2002 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spalter vs tabeller i CSS

Jeg har et lille dilemma i mit stylesheet. Sagen er at jeg har droppet tabeller delvist, for at få et, imo, bedre layout, men er nu kommet til min gæstebog, jeg har opdelt min side i 7 spalter (3 af dem er mellemrum) og teksten fra min gæstebog vil jeg have i spalte #3 mens form-felterne skal være i spalte #5, men hvordan får jeg dem til at stå overfor hinanden. Tekst og felt skal i hver sin spalte, flugte i toppen af hver linie, ikke stå center. Er der nogen der fatter hvad jeg mener ?!? jeg gør det ikke helt selv, kan ikke forklare det, men ved hvordan jeg vil ha det til at se ud :) Kontakt mig gerne på icq (#142031611) for nærmere ill.

Hilsen Frank
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. april 2002 - 15:45 #1
Hvad er "spalter" ?
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
23. april 2002 - 15:50 #2
tror han mener coloums...
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 15:51 #3
Prøv at checke http://www.glish.com/css/ - han har en del "fix-und-fertig" tabel -> CSS layouts liggende.

/CS
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. april 2002 - 15:55 #4
Ja jeg forstår egentlig ikke dit spørgsmål. Men hvis du vil opnå tablelign. layout med css kan min demo her måske inspirere http://peterelkjaer.dk/x/
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
23. april 2002 - 15:58 #5
Det han gerne vil opnå (tror jeg) er en tabel struktur. Altså med coloums og rows som er aligned under henanden. Jeg forstår bare ikke hvorfor han absolut ikke vil bruge en tabel, da det netop er det den er god til?
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
23. april 2002 - 16:01 #6
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title> New Document </title>
<meta name="Generator" content="EditPlus">
<meta name="Author" content="">
<meta name="Keywords" content="">
<meta name="Description" content="">
</head>

<body>

<div>
  <div style="float:left;">
    <div>Row 1,3</div>
    <div>Row  1,2</div>
    <div>Row 1,3</div>
  </div>
  <div style="float:left;">
    <div>Row 2,1</div>
    <div>Row 2,2</div>
    <div>Row 2,3</div>
  </div>
  <div style="float:left;">
    <div>Row 3,1</div>
    <div>Row 3,2</div>
    <div>Row 3,3</div>
  </div>

</body>
</html>

Du kan så putte borders margings og padding på dem indtil de har den rigtige dimention.
Avatar billede anakinse Nybegynder
23. april 2002 - 16:18 #7
Jeg har griflet en hurtig skitse ned (http://www.anakin.dk/x/anakin.jpg), skalaen er helt hen i vejret, men det er hvad jeg mener, og HVORDAN laver men det med css UDEN at bruge tabeller, jeg ved godt de er nemmere, men jeg bruger dem stort set ikke mere, og vil gerne have det på denne måde :) Som det ses på billedet, flugter de i toppen af hinanden rækkevis.

Håber det viser lidt om hvad jeg har i tankerne :)

Til Lyhr007: En anden ting, hvordan får jeg dit forslag smidt ind i et stylesheet ?!?

I tænker sikkert at min side er et værre rod, men så skulle I ha set den for bare 6 måneder siden :)
Avatar billede anakinse Nybegynder
02. august 2002 - 17:11 #8
Ideen er droppet, lidt for besværligt