Avatar billede sorensen79 Nybegynder
23. april 2002 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 lydkort..... eller anden løsning!

Davs!
Mit problem består i at jeg spiller meget computerspil, og samtidig bruger jeg min computer til at afspille mine orginale cd'er :) inde i stuen!! Problemer er bare at jeg er ved at være pisse træt af hele tiden at skulle skifte ledningen ud i mit lydkort. Derfor er mit spørgsmål:
Er der nogen der har er faringer med 2 lydkort i en computer på samme tid - og kan man i så fald så et program der styrer hvilke programmer der skal bruge hvad for et lydkort!
Mit nuværende lydkort er en alm SB16 (tror jeg) med line in, speaker out og rec.
Kører desuden WIN2000/XP
Nogen med et brilliant forslag?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 14:45 #1
du ku jo også bruge en adapter, der deler et stik i 2...
Avatar billede mini-me Nybegynder
23. april 2002 - 14:47 #2
Du kan da bare trække lyden ud via stikket på cdrom drevet..!! Der plejer altid at være udtag til headphones der !!
Avatar billede -simon- Nybegynder
23. april 2002 - 14:52 #3
ja, gør som metal hansen siger ! Stikket deler porten op i to, det kan fås i alle radio/tv/computer-forhandlere for max 30 kr
Avatar billede popsy Novice
23. april 2002 - 15:02 #4
Hvis du alligevel er parat til at investere i et andet lydkort for at løse problemet, kan du lige så godt købe et m. de rigtige stik i en gang for alle. Mit gamle soundblaster 16 har udgang til både pc højt. og line out til stereoanlægget, så er problemet vel løst.

Håber at jeg ikke har misforstået noget! :)

popsy
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
23. april 2002 - 15:06 #5
jeg er også helt enig med metal hansen i at du skulle tage og købe et stik der deler lyden op i 2 udgange istedet for 1 ;o)
Avatar billede nogetfx Nybegynder
23. april 2002 - 16:10 #6
Mine erfaringer med et stik der deler i to, er at det æder kvaliteten. Så jeg købte sådan en lille audioswitch fra www.hghardware.dk. Med det hele koster den cirka 150 og er alle pengene værd..!
Avatar billede sorensen79 Nybegynder
27. april 2002 - 09:14 #7
Jeg har prøvet med en adapter som der bliver foreslået....men den æder så meget kvaliteten. Switchboxen som nogetfx foreslår, den køber jeg :)
thx
Avatar billede nogetfx Nybegynder
27. april 2002 - 11:09 #8
Takker for point..
Det er en god lille kasse, så simpel så jeg ikke fater at nogen har lavet den før...