Avatar billede rsa Nybegynder
23. april 2002 - 11:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Udvikle en "orm" på nettet.

Hjælp til politiet.
Der findes bl.a. børneporno på nettet.
Min ide er, at udvikle en "orm" i lighed med hvad Altavista gør, dog med andre parametre.
Jeg ved ikke, hvordan man udvikler en sådan "orm".
Kan jeg gøre det Visual Basic?
Er det i det hele taget den rigtige løsning?
Lad os komme dette uvæsen til livs.
Gode ideer er velkomne.
Avatar billede kasper77 Nybegynder
23. april 2002 - 11:22 #1
Hvad er det for en orm?
Avatar billede tax Nybegynder
23. april 2002 - 11:24 #2
En orm skal ikke udvikles i visual basic. C++ eller java er et bedre bud. Java er lidt tungere, men det er portabelt, hvilket er vigtigt hvis du agter at lave en orm
Avatar billede tax Nybegynder
23. april 2002 - 11:26 #3
Men en orm er måske lidt overkill. Lav hellere en "virus" der trigger på børneporno. Betragt det som en slags immunsystem på nettet der sorterer uønskede fremmedlegemer fra.
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 11:52 #4
jeg holder for c++ men du skal lige huske på at det er hamrende ulovligt at frigive den på nettet ligegyldigt hvor god sagen er
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 11:53 #5
og du kan næppe undgå at ramme uskyldige også
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
23. april 2002 - 12:14 #6
Du kan sagtens udvikle et program i VB til at søge efter BP. Du skal bare sætte den til at scanne computeren igennem for filen der hedder noget med "BP". Men for at alt dette kan lade sig gøre, skal du have brugeren til at køre dit program, som så ligger sig i RegEdit og starter op hver gang computeren tændes.
Man kunne også lave det mere smart. eks. ved at få programmet til at åbne de forskellige filen og så scanne billedet.. eller så'n noget... i den stil.

Held & Lykke

Mvh. DJM Secret
Avatar billede werd Nybegynder
23. april 2002 - 12:21 #7
det er forkert at gribe til selvtægt, lad politiet om sådanne sager!

Jeg vil sq da ikke ha at der er et antibørneporno program der åbner når jeg bruger min computer. Det er ikke fordi jeg har noget at skjule, men jeg vil 100% selv bestemme hvad der skal ligge!!
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
23. april 2002 - 12:26 #8
werd> hmm...

Mvh. DJM Secret
Avatar billede rsa Nybegynder
23. april 2002 - 14:05 #9
Tak for svarene. Werd> hmm...
Har søgt ind for politiet i dette øjemed. Håber det lykkes.
Speciel tak til DJM Secret.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
23. april 2002 - 15:14 #10
thx Dude
Avatar billede thomasledet Nybegynder
23. april 2002 - 22:26 #11
at det sagtens kan lade sig gøre at udvikle en sådan orm, skal der ikke være tvivl om... om en sådan orm vil være effektiv og overhovedet have nogen som helst indflydelse på disse vamle mænd, der burde hænges op i nosserne (efter en fair retsag selvføgelig), er en helt anden sag.

Hvordan har du tænkt dig, at denne orm skulle kunne skelne mellem børneporno, almindelig porno, almindelig filer med mystiske navne og meget andet? Hvordan har du tænkt dig at sikre dig, at det kun vil gå ud over folk der "har fortjent det"? Hvordan vil du sikre dig, at disse folk overhovedet bliver inficeret? Det er ikke alle børnepornofjolser, der nødvendigvis er ligeså dumme som andre, og er ivrige efter at køre littlegirl.jpg.vbs på deres computer... fordi man er et vammelt svin er man ikke nødvendigvis idiot... hvis det var sådan var alle disse møgsvin allerede gemt langt væk på lukkede institutioner...

Jeg må til denne sag sige, at jeg er enig med werd: selvtægt løser intet, og gør dig ikke bedre end andre internetormeforfattere som fx folk bag code-red, minda, iloveyou og flere... har du allerede sendt en "ansøgning" til politiet, kan jeg garantere dig allerede nu, at du får afslag... og menneskerettighedskommissionen kigger nok også på dig med rysten på hovedet...
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
24. april 2002 - 07:01 #12
lol

thomasledet> Vi lever i en verden, hvor man må passe på sig selv, så nogengange bliver man nødtil at tage chancer.
Dette betyder ikke at jeg ikke kan se hvad du mener.
:-)

MVH. DJM Secret
Avatar billede rsa Nybegynder
24. april 2002 - 07:32 #13
thomasledet:
1. Jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger.
2. Jeg har på ingen måde tænkt mig at øve selvtægt.
3. Som bekendt har politiet jo allerede nu fanget nogle af disse    skiderikker. Altså må politiet ligge inde med en vis viden på dette felt.
4. Min idé var bare, at man på en eller anden måde kunne begrænse sin søgen, i stedet for, at lede i blinde.

Men tak for dine udgydelser.