Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 16:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man en funktions pointer i java?

håber i kan hjælpe..
Avatar billede kresten Nybegynder
22. april 2002 - 16:40 #1
funktions pointer? Der er ikke noget der hedder pointere i java
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 16:42 #2
jeg er med at lave en lille text menu med submenuer
jeg regner med at bruge en array med lister af funktioner som skal køres
hvordan gør man det.

eller er der en smartere måde
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 16:43 #3
kan man virkelig ikke lave et array af funktioner, og så specifisere funkltionerne et sted.
Avatar billede kresten Nybegynder
22. april 2002 - 16:49 #4
Eh, jeg tror du skal læse lidt mere på din OOP/OOD teori.

Vil du lave et array af funktioner (metoder!) som skal køres på et array? Eh, er tror ikke helt jeg forstår dig
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 16:54 #5
hvad betyder OOP/OOD?

ja metoder!

noget i den her stil:
funktion[1](){

}

funktion[2](){

}
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 16:55 #6
altså såden jeg ikke skal til at lave en klasse til hver menu punkt som skal kunne eksekveres. eller en lang case sætning.
Avatar billede kresten Nybegynder
22. april 2002 - 16:59 #7
Snakker vi overhovedet java her? Mener du måske javascript funktioner til en web side?
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 17:00 #8
hehe, ja det er java!
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 17:00 #9
Kan man overhovedt ikke lave smarte ting i Java?
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. april 2002 - 17:00 #10
hvorfor mener du en switch fylder mere end at fylde alle de metoder i dit array?

allenfals. nogo. men der er masser af andre måder du kan skyde dig selv i foden, også i java.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. april 2002 - 17:02 #11
holgerd >>  FY. kom op til tavlen og skriv 100 gange:

    Det er dumt at være smart.
Avatar billede kresten Nybegynder
22. april 2002 - 17:04 #12
he he, jo du kan lave alt.

Det lyder altså ikke som om du har den store erfaring inden for objekt orienteret, no offence.

Hvis jeg skulle lave en menu ville jeg lave et objekt som var et menu punkt. Så kan du lave lige så mange instanser af objektet og sætte det til hvad der end skal stå i menuen og specificere en URL eller action på hver menu objekt/punkt.

Er det svar nok?
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 17:05 #13
Hvis man vil bruge en DLL i Java skal man så ikke bruge funktionspointere?
Avatar billede kresten Nybegynder
22. april 2002 - 17:06 #14
holgerd>> Lær java først. Pointere findes ikke, alt er objekter
Avatar billede holgerd Nybegynder
22. april 2002 - 17:07 #15
det vil jo gi en hulans masse objekter, jeg vil hellere nøjes med alle metoderne i en klasse.
Avatar billede codemon Nybegynder
22. april 2002 - 21:49 #16
holgerd hør på kresten om OOD/OOP et godt objektorienteret design vil altid være at foretrække.

Du kan få samme funktionalitet som c's funktionspointere med java reflect.
minKlasse.getclass().getMethods()

retunerer et array med Method objecter, som har en metode - invoke(Object obj, Object[] args)

men som Sun selv skriver, så brug altid arv+polymorfi istedet for java reflect hvis det er muligt
Avatar billede codemon Nybegynder
22. april 2002 - 21:50 #17
der skulle mitObjekt ikke minKlasse!