Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 13:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Cpu Celeron 1,o Mhz.

Har købt en ny cpu " Celeron 1.0 Mhz. SL5ZF sidder i et slot 1 som passer til et Abit  BE6-II bundkort, med den nyeste bios opdate. Jeg har prøvet på mange forskellige måder, men den vil ikke vise skærmbilledet eller lyse i tastaturet.
Har prøvet: Instillede biosen før skift: Med og uden Discharge CMOS: Brugt jumperne på bundkortet: Uden lydkort, netkort,cdromdrev,  brænder og med flere ram, lavet en ren instalation på en ny harddisk, med Win 2000 pro. for på den måde at indlæse driverne til mit bundkort, men lige meget hjælper det, den vil ikke. hjælp!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 13:40 #1
du skal få byttet den CPU, den er for gammel eller også har du skrevet forkert, du mener nok en 1Ghz Celeron ;o)
Avatar billede cape Nybegynder
22. april 2002 - 13:40 #2
Har den det klassiske bip efter start ?
Avatar billede cape Nybegynder
22. april 2002 - 13:41 #3
hahah retaxes...:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 13:42 #4
hvis dit bundkort har virket med en anden, så er den nye nok defekt!
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 13:50 #5
Ja det er 1 Ghz. det var en smutter.
Nej der kommer ikke noget bip, har en Intel Pentium 800 Mhz som den køre fint med,  også det bip. Skal den ikke selv finde cpuen, og skal man bruge CMOS ?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
22. april 2002 - 13:56 #6
Makker, jeg mener da at Duron kører slot A, og pentium slot 1, og de 2 processorer passer da ikke sammen, gør de?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
22. april 2002 - 13:57 #7
Så det er sku nok grunden til at din maskine ikke kører, tror du ik?
Avatar billede cape Nybegynder
22. april 2002 - 14:04 #8
party ?? hvor står der Duron henne ??
Avatar billede cape Nybegynder
22. april 2002 - 14:13 #9
Supports Intel Pentium III / Celeron 450~800 MHz processor cartridge

Det står inde på Abit.com....

Bundkortet understøtter ikke over 800 mhz!!!
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 14:33 #10
Avatar billede cape Nybegynder
22. april 2002 - 14:37 #11
Ok...prøv at samle det gamle sammen igen. For at se om der er noget der er brændt af .....
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 14:39 #12
kan desvære ikke komme med et direkte link.
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 14:41 #13
køre med PIII kan godt skifte tilbage.
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 16:08 #14
Må vist ned til dem igen.
Avatar billede halvsku Nybegynder
22. april 2002 - 17:29 #15
Er du sikker på at din køler er kraftig nok? Det kunne jo være at CPU'en bliver for varm og derfor ikke gider at starte - kun et gæt.

Men hvad meningen da også i at skifte fra PIII 800Mhz, til Celeron 1GHz? Dét syntes jeg er underligt :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 17:36 #16
var det ikke bedre at overklokke den PIII?
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 17:39 #17
En af dem skal i en server, det er den blæser der fuldte med og må være god nok.
Må finde en som kan afprøve den for mig.
Avatar billede savle Nybegynder
22. april 2002 - 23:28 #18
De gange jeg har prøvet at overklokke, kom kun til 933 MHz, så gjore computeren det samme som nu, brugte så Clear CMOS Ram, til at få den tilbage 800/133.
Håber det kunne hjælpe lidt,og det er det samme hvis jeg prøver med et PCI skærmkort. øv
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
24. april 2002 - 13:02 #19
Er din Celeron 2 baseret på coppermine eller Tualatin kernen.

Hvis den er baseret på Coppermine, så skulle det virke når den kan håndtere en P3 800... Understøtter den nyeste BIOS revision Coppermine?

Hvis den er baseret på Tualatin, så skal du have fat i en FCPGA2>FCPGA1 omformer, som er en slotket som bytter rundt på benforbindelser og ændrer volt. Den koster ca. 800 og kan købes hos

http://www.powerleap.com

Hvis forhandleren vil give pengene tilbage, så koster den fuldt monteret med en 1.26GHz ca. 1700...
Avatar billede savle Nybegynder
24. april 2002 - 16:11 #20
Jeg køre med en P3 Coppermine nu, de har fået den igen og vil teste den får måske svar i dag, den er monteret på et Slot1 Sockel 370 konverter kort, det skulle ikke være en Tualatin, men en Intel Celeron FC-PGA 1.0 GHz.
Så nu håber jeg de finder en fejl på cpuen, ellers ved jeg ikke hvad der er problemet.
Måske det forkerte konverterkort ?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. april 2002 - 05:41 #21
savle,

Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver?
Der findes 2 forskellige Celeron CPUer på 1 GHz. En som er baseret på Tualatin Kernen, og en som er baseret på Coppermine kernen.

Hvilken af disse har du købt?

Hent den nyeste BIOS til BE6-II her:
http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-be6r2.htm#01

Ifølge denne side understøtter BE6-II, Celeron2(baseret på coppermine kernen)op til 1.1GHz.

Hvis din Celeron 1GHz er en Tualatin, så kan du ikke nøjes med en Slot converter. Tualatin kører med en Sokkel FCPGA2, hvorimod den slot konverter som du har, konverterer fra FCPGA til Slot 1.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. april 2002 - 05:42 #22
Er dit bundkort revision 1, 1.2 eller 2.0?
Avatar billede savle Nybegynder
27. april 2002 - 11:12 #23
Det er IKKE en Tualatin.
Køre med den nyest bios. BEH70.exe.
Bundkortet er BE6-II revision 1.
Er købt så det skulle passe sammen, og de siger at cpuen ikke fejler noget men, har fået skiftet 4 små modstande på bundkortet og IDE 3 og 4 virker måske ikke som de skal, derfor køre jeg mine harddiskke over et controllerkort, WinXP understøtter ikke HTP 366 IDE controller. Måske derfor det ikke vil køre sammen.
Men det er også lige meget nu, har købt et bundkort som cpuen passer på.
Takker for hjælpen.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. april 2002 - 19:39 #24
OK, God fornøjelse med det nye...!