Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 12:37 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Mangler hjælp til bolig site...?

Jeg har planer om, at have en bolig site i det midt og vest jyske. Her skal "kunderne" brugerne kunne finde ledige lejligheder samt udlejerne kan oprette annnoncer på deres lejligheder...

Jeg ville gerne have, at den skal fungere automatisk ( altså i asp ) , men jeg har ikke meget forstand på asp. Er der en som ville hjælpe mig med at lave et scipt til hjemmesiden, eller måske lave den for et beskeden beløb...?

Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 12:43 #1
..et script??? Du får hvis brug får en helt del...
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. april 2002 - 12:48 #2
hehe.. er det ikke nærmere et helt site, du skal have lavet, incl. admin modul m.m.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 12:49 #3
ja, jeg har ingen forstand på ASP... jeg har bare ladet mig fortælle, at det kunne bruges til sådan et projekt.

Vil du hjælpe..?
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 12:50 #4
...det er da ikke et lille projekt..!
Avatar billede leasing Nybegynder
22. april 2002 - 12:52 #5
Som lenn har skrevet nøjes man ikke kun med et par scripts. Det er en større opgave som ikke bliver lavet for point. Har du lavet en systembeskrivelse?
Hvad vil du max. betale for sådan et site?
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 12:56 #6
okay.. Jeg er uvidende om asp...

Jeg ved godt et ikke kan laves for point, men jeg tænkte hvis jeg var nogle som havde noget liggende fra et tidligere projekt..

Jeg har ikke rigtig overblik over hvor meget jeg kan betale, men hvad er en realitisk pris..?
Avatar billede dna Nybegynder
22. april 2002 - 13:05 #7
Ikke for at tage humøret fra dig... men, det løber altså nemt op i et par tusinde.. efter min mening. Det lyder liiiidt omfattende det du vil have. Men, held og lykke med projektet. Det er faktisk ikke så svært at lave selv, hvis du vil bruge en weekend eller 2 på at sætte dig ind i asp selv. Hvis du vil det, så er vi her på E.dk for at hjælpe dig igennem startproblemerne. Kommer selvfølgelig også an på hvor meget du ved om f.eks. HTML osv ??

dna
Avatar billede leasing Nybegynder
22. april 2002 - 13:05 #8
Angående en realistisk pris på projektet så skal der vist en systembeskrivelse til først. Altså hvad skal det kunne ned til mindste detalje.
Omvendt kan man også sige hvad man vil ofre og så ud fra det få lavet en oversigt over hvad der er rimeligt at få for det beløb. Blot en tanke.
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:05 #9
...og hvor meget du ved om databaser - for så'n én slipper du nok ikke for at lave.
Avatar billede dna Nybegynder
22. april 2002 - 13:08 #10
lenn: Det er jo ikke svært at lave en database. Det er først problemet når man skal bruge den! :-)

dna
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 13:13 #11
Jeg har rimelig meget forstand på HTML + alm design.. Jeg troede bare at der var nogle som havde lavet en sådan løsning før og havde lagt den ud på nettet til frit forbrug..
Avatar billede dna Nybegynder
22. april 2002 - 13:15 #12
Tommy: Det lyder godt, at du har forstand på alm. HTML. På den måde kan du faktisk godt (forholdsvis nemt) lære ASP selv... var det ikke en idé ???

dna
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:16 #13
Jeg mener bare - hvis man aldrig har prøvet det før. Desuden kan det da også give problemer, når databasen skal normaliseres - hvis man ikke har prøvet det før...
Avatar billede dna Nybegynder
22. april 2002 - 13:17 #14
lenn: Rolig. Det var på ingen måde et angreb på dig. Bare en lille bemærkning.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 13:19 #15
jeg har kigget lidt på asp www.html.dk, men hvordan starten man rigtig...? skal man have et program eller hva?
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:21 #16
- også herfra :o)
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:22 #17
Ja - du skal have en almindelig html editor og så skal du have pws(personal web server) eller iis (internet information server) installeret.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 13:26 #18
jeg har frontpage.... man hvor i frontpage installere jeg fx. pws..?
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:28 #19
...pws skal installeres på din computer - så du i mappen c:\inetpub\wwwroot kan placere dine asp filer og computeren fungere som "webserver" - ellers kan du ikke se om filerne virker...
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 13:30 #20
har du et link til et sted, hvor jeg kan downloade programmet..
Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 13:37 #21
Hej,

Du kan kontakte mig på peter@votus.dk for et uforpligtende tilbud på dit projekt. Jeg laver gerne et gratis udkast.

Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen
Votus Web-design
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:38 #22
den ligger på windows 98 cd'en - hvilket system brugerdu
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
22. april 2002 - 13:40 #23
win 2000...
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. april 2002 - 13:42 #24
så skal du installere IIS5 .. gå ind i tilføj/fjern programmer -> tilføj/fjern windowskomponenter.  Vælg IIS til.
Avatar billede lenn Nybegynder
22. april 2002 - 13:42 #25
...den bruger IIS. Som er selige om du ikke har en mappe der hedder c:\inetpub
Avatar billede dna Nybegynder
22. april 2002 - 13:59 #26
tommy: har du besluttet dig for at prøve selv eller vil du stadig have tilbud på det ??

dna
Avatar billede askhoej Praktikant
22. april 2002 - 16:48 #27
tommy>> Godt at se du ikke helt har mistet lysten til dit projekt, du må sige til hvis du skal have lidt hjælp.

/Martin
Avatar billede 123abc123 Nybegynder
22. april 2002 - 20:41 #28
Du kan skrive en mail til mig på nielsmo@nielsmo.dk, så kan vi godt snakke om noget. har du icq
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
24. april 2002 - 20:53 #29
hvordan går det med dit tilbud.
Avatar billede dna Nybegynder
24. april 2002 - 23:05 #30
tommy: vil du stadig have tilbud på en pris for sitet ???
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 07:09 #31
Jeg har fået peter fra votus til at lave et oplæg.
Avatar billede dna Nybegynder
25. april 2002 - 11:44 #32
ok - ellers må du skrive igen. Hvis prisen bliver for dyr! :-)
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 12:07 #33
det er begrænset hvad jeg vil give for det.. Det kommer meget an på løsningen... Men max 400-500 kr.
Avatar billede askhoej Praktikant
25. april 2002 - 12:46 #34
tommy>> det er nok totalt urealistisk at der er nogen der vil kode en bare lidt professionel løsning til dig for de penge. Men jeg vil foreslå at du køber Beginning Active Server Pages fra Wrox, den koster ca. 400-500 kr og er god til at komme igang med.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 13:01 #35
Hvis nu var nogle som havde lavet sådan en løsning før  og hele arbejdet, så kan de jo lige så godt tjene lidt ekstra..

Jeg har da købt noget flere gange, for nogle som har lavet noget af mig her på eksperten...
Avatar billede askhoej Praktikant
25. april 2002 - 13:09 #36
tommy>> men helt ærlig tommy, 400-500kr for sådan en løsning er jo helt horribelt :-)
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 13:28 #37
ja, det siger du jo, men jeg prøver alligevel...

det som jeg har brug for, behøver jo ikke have så omfattede som den side du viste mig du havde lavet.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 13:36 #38
Så kan jeg jo også spørge, om hvad du tror realitisk at du kan sælge din bolig side til...?

Alle tror de kan få mange penge for deres sider som de udvikler, men der noget som hedder udbud og efterspørgsel. Så man kan vel selv gætte på hvad der sker med prisen når udbuddet er kanon stort og aftagerne ikke har penge til at købe for. Det er gennerelt svært, at få det til at hænge sammen, idet omkostninger / tidforbruget er for stort.
Avatar billede leasing Nybegynder
25. april 2002 - 13:45 #39
Nu har jeg ikke set hvad du er blevet præsenteret for, men som askhoej skriver så er 4-500 kr. uacceptabelt. Det er der ikke nogen der vil sælge kode for af den her kaliber. Det er formentlig et site til flere tusinde kroner, idet du både skal have brugerside og administrationsside med kode. Jeg vil skyde på mellem 4-10.000 kr. alt efter hvor avanceret din systembeskrivelse er.

Men go´ jagt.
Avatar billede askhoej Praktikant
25. april 2002 - 13:55 #40
Det site som du har set kan købes for 2000 kr i en zip fil uden yderligere support. Og jeg ved der skal gøres en del ved sitet inden det kan sættes i produktion.

Det kan godt være at der er mange 14-16 årige der kan kode noget ASP, men derfra og så til at kunne levere en professionel løsning der er fandme langt, så jeg mener ikke udbuddet af professionel udviklere er så kæmpe stort som du vil gøre det til. Du kunne sikkert sagtens finde 20-30 brugere her inde der ville lave den løsning for dig, for 3000-4000kr - men jeg kan også godt garantere dig for at der er stor forskel på de løsninger du ville kunne få.
Avatar billede leasing Nybegynder
25. april 2002 - 14:04 #41
tommymikkelsen> Kan dette spørgsmål ikke lukkes...du har fået et tilbud.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 14:07 #42
det lukkes nu..
Avatar billede dna Nybegynder
25. april 2002 - 14:30 #43
Jeg er lidt forvirret... hvad er det sluttet med ?
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
25. april 2002 - 14:34 #44
ikke rigtig noget.. der er ikke rigtig nogle som vil hjælpe mig.... De vil have flere 1000´er for at hjælpe.
Avatar billede askhoej Praktikant
25. april 2002 - 14:47 #45
tommy>> der må være noget du har misforstået, min hjælp er skam gratis - men jeg arbejder ikke gratis!
Avatar billede pfp Nybegynder
25. april 2002 - 15:21 #46
tommy ->
Hvis vi snakker 4-500 kr. så skal du ikke regne med, at se noget fra mig alligevel!

Men du skriver jo at du er hård til HTML og så vil jeg ikke mene det skulle være så svært for dig at lære ASP. Du kan jo evt. starte med guiden på www.html.dk og når du så får et konkret vil jeg meget gerne hjælpe dig - gratis..

/peter