Avatar billede Dribble Nybegynder
22. april 2002 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

GeForce2 GTS 32 DDR

Hej

jeg har prøvet at OC mit GFX lidt, men synes ikke slev jeg opnår de helt tilfredsstillende resultater.

info:

ASUS V7700 GeForce 2 GTS 32 DDR ram
AMD TB 1,2
ASUS A7V133 RAID
256 mb SDram 133 hz

jeg har brugt programmet NVMax til at sætte Core op (default 200) til 215 og Memory clock til (default 333) til 350...ved dette køre den stabilt, men trods det opnår jeg kun 3815 point på 3D Mark2001, hvor de fleste andre opnår 4000-4300, jeg har alle de nyeste drivers, har updateret BIOS, ALT er opdateret....nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre, for at udnytte kortet fuldt ud ????

det må gerne være nogen lidt andre svar end "prøv ny driver" for jeg har ved gud prøvet næsten alle.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2002 - 12:47 #1
Når du siger drivere mener du til grafikkortet ?. Hvad med chipsetdriverne ?. De nyeste Via drivere kan hentes her http://www.viaarena.com/?PageID=2
Du skriver heller ikke hvilket OS du bruger ?. Hvis du f.eks bruger Win2000, kan det betale sig at hente de nyeste opdateringer fra windowsupdate.com
De grafikkort du sammenligner med, ved du om de overclockede og med hvor meget ?. Det kan jo tænkes at de har overclocket mere end dig ?.
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
22. april 2002 - 12:52 #2
www.tweakers.com.au har lige lavet en artikel om lige netop GeForce 2 GTS som er 100% lige noget for dig. Du kan evt. opsumere med med tweakup.dk's artikel om billig og MEGET effektiv overclocking og kølling af grafikkort lige her: http://www.tweakup.dk/howto/dragonorb-geforce/1.htm

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede Dribble Nybegynder
22. april 2002 - 12:54 #3
ok til det med mit OS...det havde jeg glemt at få med (køre med win2000)....MEN JA, JEG HAR OPDATERET ALT

og dem jeg laver benchmarken op imod har samme konfiguration som jeg selv
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
22. april 2002 - 12:55 #4
w00t hvis du ellers kan læse så har han skrevet at han her opdateret ALLE sine drivere.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede cny Nybegynder
22. april 2002 - 13:48 #5
Har i alle ens type hardware ?
Er jeres bios opsat på samme måde ?

Ellers kan forskelle komme derfra !

Forslag til forbedringer:

1. Re-installer VIA chipset drivere og husk at klikke AGP-turbo under installationen.
2. Gå i bios og sæt din SDRAM manuelt til at køre CAS 2-2-2 (hurtigste SDRAM indstilling uden OC) eventuelt 7ns 143Mhz CAS 2-2-2 (dvs. OC SDRAM lidt).
3. I Windows sæt din SWAP-file til min. 768 og max. 768 og defragmenter derefter dine harddiske (evt. SWAP file på nr. 2 fysiske harddisk hvis muligt).

Disse forslag burde give ekstra hastighed over hele linien.