Avatar billede stoneballs Nybegynder
22. april 2002 - 11:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Require

Hey jeg ville gerne vide hvordan man lavet sådan at når man har skrevet i en tagwall eller skal til det og bare efterlader felterne tomme så skal der komme en lille alarm boks der siger at man ikke har udfyldt de og de felter.
Jeg ville blive meget glad for et hurtigt svar da jeg godt vil ha det lagt ind nu ;D

MVH
Stoneballs
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
22. april 2002 - 11:27 #1
Sæt point ned:

alert('fejl her');
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
22. april 2002 - 11:27 #2
Når point er ændret til 15-30 stykker hjælper jeg dig mere.
Avatar billede cms Nybegynder
22. april 2002 - 11:33 #3
<script type="text/javascript"><!--
  function Validate(form){
    if (!(
        (form.navn.value.length>0) &&
        (form.email.value.length>0) &&
        (form.indhold.value.length>0)
      )){
      alert('Alle felter skal udfyldes');
      return false;
    }
//--></script>
<form ... onSubmit="return Validate(this)">
...
</form>
Avatar billede cms Nybegynder
22. april 2002 - 11:34 #4
der skal selvfølgelig lige puttes return true ind mellem de to sidste }-paranteser
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. april 2002 - 11:42 #5
Først og fremmest skal felterne have navne så javascript kan finde dem:

<input name="navnfordetfelt" type='text' value="">
<textarea name="navnfordettextarea" rows=6 cols=55></textarea>

så skal der indsættes en onsubmit handeler i din form kommando:

<form ... onsubmit="return valider( this )">

og endelig skal du lave et lille javascript oppe i <head sektionen

<script type='text/javascript'>

function valider( frmObj ) {
    if ( formObj.navnfordetfelt.value == "" ) {
        alert( "du skal skrive noget i feltet 'navnfordetfelt'." );
        return false;  // fejl. send ikke formen.
    }
    if ( formObj.navnfordettextarea.value == "" ) {
        alert( "du skal skrive en besked i 'navnfordettextarea'." );
        return false;  // fejl. send ikke formen.
    }
    return true; // alt iorden, send formens indhold til serveren.
}; //end valider( Form object ) -> boolean

Du kan teste på flere felter ved blot at indsætte en extra if test for hvert. Feltets navn i testen skal så rettes til de extra felters navne.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2002 - 15:18 #6
DynamicDrive har lavet en (ganske vist alt for omfattende) version af sådan et tjek her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex16/requiredcheck.htm
Men hvis du ikke vil ud med flere informationer, kan vi jo ikke skræddersy noget til dig!
Avatar billede cms Nybegynder
22. april 2002 - 18:01 #7
stoneballs: det er coutume og alm. god opførsel at forklare hvorfor man afviser et svar
Avatar billede cms Nybegynder
22. april 2002 - 18:02 #8
det ville også hjælpe os til at finde ud af hvad du så har brug for ?!
:-)
Avatar billede stoneballs Nybegynder
22. april 2002 - 18:17 #9
At jeg ikke fattede din måde og at min ven har fundet et andet svar så stil et spørgsmål så får du point'ne FREE
Avatar billede cms Nybegynder
22. april 2002 - 18:23 #10
ellers tak jeg har rigeligt :) syns bare der var kommet et par gode forslag, som man ikke bare kunne afvise uden forklaring
Avatar billede stoneballs Nybegynder
22. april 2002 - 18:25 #11
ok men vil du ikke have dem alligevel ?
Avatar billede cms Nybegynder
22. april 2002 - 19:23 #12
nej, det vil jeg ikke være med til.
men se - jeg er kommet i top 1000 :-)) - 675
Avatar billede stoneballs Nybegynder
22. april 2002 - 20:06 #13
LoL