Avatar billede qwertyuio Nybegynder
21. april 2002 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Print

Kan man ikke i PHP eller JavaScript, få den til at skrive "Udprinter siden" og så printer den en masse tekst, men teksten skal du ikke kunne se, den skal bare komme ud på papiret.
Avatar billede madd Nybegynder
21. april 2002 - 23:07 #1
Avatar billede otis Nybegynder
21. april 2002 - 23:08 #2
Avatar billede otis Nybegynder
21. april 2002 - 23:09 #3
Det virker dog kun på en windows maskine.. ellers skal du dumpe outputtet på en fil på linux serveren og afvikle et script som printer siden, det k
kræver så lpd er installeret
Avatar billede madd Nybegynder
21. april 2002 - 23:10 #4
opiz! du er dum :)
Avatar billede otis Nybegynder
21. april 2002 - 23:10 #5
men jeg tror vi har misforstået dig.. printer_open printer en fil ud på serveren.

Så er det Klienten eller serveren der skal udskrive ?
Avatar billede madd Nybegynder
21. april 2002 - 23:10 #6
Det kan tilføjes at der findes en javascript funktion der printer indholdet af en side. Et par sekunder så ser jeg om jeg kan finde den frem.
Avatar billede madd Nybegynder
21. april 2002 - 23:12 #7
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function varitext(text){
text=document
print(text)
}
//  End -->
</script>

Det her script skulle eftersigende printe en given side ud på brugerens printer.
Avatar billede madd Nybegynder
21. april 2002 - 23:12 #8
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. april 2002 - 23:13 #9
Det eneste browseren kan udskrive er websider der bliver vist i browseren eller en browserramme. Så for at gøre det skulle vi lave en ramme der ikke kan ses. fx med et frameset ala:

<frameset rows="100%,*">
    <frame name='rammemedprintknap' src='bedomprint.html'>
    <frame name='rammederudskrives' src='tilprint.html'>
</frameset>

dit link til at udskrive skulle så ligge i siden 'bedomprint.html':

<a href="afventudskrift.htm'
  onclick="rammederudskrives.focus();rammederudskrives.print();return true;">

det starter udskriften ig henter samtidig din side hvor der står "udprinter siden" ind i den synlige ramme.

NB: funktionen print() duer ikke i IE4.

mvh JakobA
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
22. april 2002 - 13:57 #10
Har selv fundet ud af noget