Avatar billede cyberzoom Nybegynder
28. juni 2000 - 17:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win98 og Mac i netværk

Hvordan sætter man en Mac og en win98 pc op i netværk via tcp/ip

Jeg ønsker et meget uddybende svar
Avatar billede Jman Praktikant
28. juni 2000 - 18:02 #1
Du er nødt til at have en serverstation, der kører NT eller windows 2000...
Win 98 og nedefter har ingen serverfunktioner og kan derfor ikke tilslutte appletalk eller TCP/IP
Jeg har selv windows 2000 advanced server hvorved jeg kan koble mac'en til via IP.
Det er meget nemt da windows 2K's Computer Management system (næsten) guider dig hele vejen ignnem
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
06. juli 2000 - 18:22 #2
Jeg prøver at installer windows200, og så skriver jeg tilbage hvis jeg har problemer :) t

tak for svaret
Avatar billede Jman Praktikant
06. juli 2000 - 20:44 #3
Husk at tildele en IP adresse i win2K
Derefter opretter du en mappe/partition, der skal være fælles HD og share'r den til appletalk & windows.
Derefter er det meget nemt at finde denne ved atsøge på netværk fra Mac'en. Hvis ikke Mac'en selv finder netværket er det nemt at taste IP ind og derefter skulle der ikke være problemer
Avatar billede nwt Nybegynder
20. juli 2000 - 16:11 #4
Jeg har endnu ikke prøvet, men du skulle efter sigende også kunne gøre det med win98 (2'nd edition!).
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. august 2000 - 02:03 #5
Du kan evt. bruge et program der hedder MACLAN til Win98 .. det gør at Windows fatter hvad Mac\'en siger og omvendt...
Avatar billede Jman Praktikant
03. august 2000 - 08:38 #6
Jaae, men jeg vil stadig påstå at hvis man har muligheden, bør man benytte appletalk
Avatar billede buymac Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:27 #7
Altså i princippet skal din mac og din pc jo bare være på samme netværk. Dvs. du f.eks. giver din mac IP nummer 192.168.100.1 og din pc 192.168.100.2

Så er din pc og mac i netværk og du kan sætte forskellige servere op. Såsom FTP, HTTP osv.
192.168.xxx.xxx er reseverede nætværk som du frit kan bruge.

Hvis du ønsker at installere noget software der gør at pc og mac umiddelbart kan snakke sammen, ville jeg anbefale Dave istedet for MacLAN. AppleTalk er smart men langsomt.
Avatar billede buymac Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:34 #8
Altså i princippet skal din mac og din pc jo bare være på samme netværk. Dvs. du f.eks. giver din mac IP nummer 192.168.100.1 og din pc 192.168.100.2

Så er din pc og mac i netværk og du kan sætte forskellige servere op. Såsom FTP, HTTP osv.
192.168.xxx.xxx er reseverede nætværk som du frit kan bruge.

Hvis du ønsker at installere noget software der gør at pc og mac umiddelbart kan snakke sammen, ville jeg anbefale Dave istedet for MacLAN. AppleTalk er smart men langsomt.
Avatar billede krusnof Nybegynder
04. december 2000 - 22:29 #9
Du kan enten købe Win2000, som har sig egen appletalk, som dermed kan kommunikere med MAC\'en.
Eller også kan du købe et produkt PCMacLan, som jeg personlig bruger (www.miramarsys.com)
Forskellen er at Win2000 ikke supporter spil og en del programmer, det er derfor jeg ikke bruger Win2000.
Men når jeg får fat i Win\"Wisler\" (jeg er ikke sikker på stavelsen), så bruger jeg det. Jeg tror det supporter appletalk

- Krusnof