Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 16:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dundas Upload..

Hej,

Er der nogen der har et eksempel liggende til at uploade med Dundas Upload?

Det er evt. flere point værd..

/pfp
Avatar billede zoriod Nybegynder
21. april 2002 - 16:23 #1
Dundas?????????
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 16:26 #2
Ja Dundas...jeg er forhåbentlig ikke den eneste der kender Dundas??

Dundas laver server komponenter, og de har leveret upload komponenten til mit web-hotel. De laver også mange andre komponenter som f.eks. PieChart osv..

Læs evt. mere på www.dundas.com

/pfp
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. april 2002 - 16:39 #3
Har du kikket i deres online hjælp der er lidt omring hvad man skal gøre. Prøv at kukke under Upload Control:
http://www.dundas.com/products/onlineDocs/FreeProds/Dunsam.htm
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. april 2002 - 16:44 #4
Her er lidt kode, på hvordan siden som gemmer skal de ud...:

<%
'create an instance of the Upload control
Set objUpload = Server.CreateObject ("Dundas.Upload.2")
'save uploaded files to disk and populate the Form and Files collection properties
objUpload.Save "c:\temp\"

'simply output the content type of all uploaded files
For Each objFile in objUpload.Files
  Response.Write "Content type is: " & objFile.ContentType & "<br>"
Next

'output the data from each populated html form element (textboxes, select elements, etc.)
For Each objFormItem in objUpload.Form
  Response.Write "The value of the form item is: " & objFormItem.Value & "<br>"
Next

'destroy Upload Control object
Set objUpload = Nothing
%>
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 17:11 #5
eagleeye->

hej og tak for dit svar. Hvis nu jeg skal benytte ovenstående kode til at uploade med skal den vil have navnet på min filsendings-form?? den kan jeg ikke se blive definere i ovenstående?

/pfp
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. april 2002 - 17:18 #6
Jeg kender faktisk ikke Dundas :(  jeg prøvede bare at søge på www.google.com men det er ikke ret meget man får når det kommer til source kode.

Du kan lave din form sådan her:

<form name="UploadForm" action="Process.asp" enctype="multipart/form-data" method="post">

<p>
UPLOAD INFORMATION
<table width="400" border="0" cellPadding="3" cellSpacing="3"  align="center">
  <tr>
    <td>File to upload #1: </td>
    <td><input NAME="File1" TYPE="file"></td></tr>
  <TR>
    <td>File to upload #2: </td>
    <td><input NAME="File2" TYPE="file"></td></TR>
  <TR>
    <td>File to upload #3: </td>
    <td><input NAME="File3" TYPE="file"></td></TR>
  </table></p>
<p>
<input type="submit" value="Upload File(s)" id="submit1" name="submit1">
<br></form>

Og så putter du koden ind i en fil som hedder Process.asp  dett er den som er i <FORM action="..."> tagen.
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 17:25 #7
Hej,

Tak for det. Når jeg klikker submit får jeg en 500 serverfejl, men det tyder vel på at der ikke er skriverettigheder?? Hvordan ændrer jeg stien "C:\Temp\" til bare at uploade til samme sted som der hvor process.asp ligger???
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. april 2002 - 17:28 #8
Ja du skal hvade skrive rettigheder for at kunne gemme filen.
Det kommer an på hvordan din server er sat op men hvis du vil prøve hvor process.asp filen ligger så:

objUpload.Save "."
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 17:32 #9
Jeg får stadig 500-fejl og jeg ved at der er skriverettigheder i mappen, hvor process.asp ligger. Angiver man blot det med "."?? jeg troede egentlig jeg skulle bruge \ eller sådan noget??
Avatar billede hestekongen Nybegynder
21. april 2002 - 17:37 #10
dundas er faktisk en okay komponent nåe man lærer den at kende - du kan bremse upload processen mellem filerne, få filnavet på den uploadede fil, og eksempelvis lægge det i en db, også tage næste fil..
desuden er der det der hedder progresbar, hvor der kommer et lille popup-vindue frem, hvor der beskrives hvor meget der er uploadet, og hvor meget der mangles.

jeg bruger den her:

<%
Set dbforb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    dbforb.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../../../db/db.mdb")

Set objUpload = Server.CreateObject("Dundas.Upload.2")
objUpload.UseUniqueNames = false
sti = Server.MapPath(".") & "\"

Set objNextFile = objUpload.GetNextFile()
objNextFile.Save sti
fileName = objUpload.GetFileName(objNextFile.OriginalPath)

billede = fileName

Set objUpload = Nothing

strSAV= "insert into anmeldelser (billede) values ('" & billede &"')"
dbforb.Execute(strSAV)

Response.Redirect "../../admin/ret_anmeldelse_ny_billede.asp?mode=fortsaet"
%>

her bliver der uploadet en fil der smides i en database..
Avatar billede hestekongen Nybegynder
21. april 2002 - 17:39 #11
men der er næsten ingen der bruger komponenten, da jeg skulle lave det overstående var det eneste hjælp jeg kunne finde fra www.dundas.com, og det er ikke alverden der står derinde..
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 17:59 #12
Det var bare guld værd det der Hestekönig!! Nu virker det perfekt!!!
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 18:17 #13
hmm...jeg har allerede fucket det op igen. Jeg har prøvet at ændre stien, da til en anden mappe da det er det eneste sted jeg har skriverettigheder:

Set objUpload = Server.CreateObject("Dundas.Upload.2")
objUpload.UseUniqueNames = false
sti = Server.MapPath("../../Databaser/")

Set objNextFile = objUpload.GetNextFile()
objNextFile.Save sti
fileName = objUpload.GetFileName(objNextFile.OriginalPath)

billede = fileName

Set objUpload = Nothing

Men så får jeg fejl i linien:
Set objNextFile = objUpload.GetNextFile()

Min form ser således ud:
<input type="file" name="Billede" size="32">

Hvorfor skal man bruge getnext, jeg skal jo kún uploade en fil???
Avatar billede hestekongen Nybegynder
21. april 2002 - 18:28 #14
der står enctype="multipart/form-data" og method="post" i din form, ellers er det ligemeget hvad navne er..

jeg brugte getnext fordi jeg skulle uppe 2 filer, men du kan også gøre sådan:
<%
Set objUpload = Server.CreateObject("Dundas.Upload")
objUpload.UseUniqueNames = false
sti = Server.MapPath(".") & "\filer\"
objUpload.DirectoryCreate sti
objUpload.Save sti
For Each Item in objUpload.Files

Next
Set objUpload = Nothing
%>
så smide den bare alle de filer du sætter den til at uploade i mappen filer, som den selv laver, hvis den ikke er der
Avatar billede hestekongen Nybegynder
21. april 2002 - 18:29 #15
der står = der skal stå
Avatar billede pfp Nybegynder
21. april 2002 - 18:44 #16
Hej,

jeg har stadig lidt problemer med at ramme den rigtige sti:

Set objUpload = Server.CreateObject("Dundas.Upload")
objUpload.UseUniqueNames = false
sti = Server.MapPath(".") & "../../Databaser/"
objUpload.DirectoryCreate sti
objUpload.Save sti
For Each Item in objUpload.Files

Next
Set objUpload = Nothing

Filerne der uploades skulle gerne gemmes i min mappe der hedder Databaser. Så fra der hvor scriptet køres skal den altså 2 mapper tilbage og så ind i database-mappen. Det ville jeg normalt gøre med ../../Databaser/

Hvad skal jeg gøre her?

Der er nemlig fordi det kører på et web-hotel og der har jeg kun en mappe, som jeg kan skrive til...