Avatar billede hestekongen Nybegynder
20. april 2002 - 23:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

repeter script

hej, et hurtigt spørgsmål, jeg har et simpelt script der skifter et billede ud med et andet - men efter at billedet ahr skiftet én gang, gør den det ikke igen.. hvordan kan man sætte den til at repetere så billedet genloades efter x antal sekunder..?

<script type="text/javascript" language="JavaScript">

setTimeout("document.toplogo.src='img/top_logo_blink.gif'", 8000)

</script>

sådan ser det ud jeg bruger nu..
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. april 2002 - 23:56 #1
er det det samme billede der skal hentes igen og igen?
Som ved et Webcam hvor der skal opdateres.

eller en fast skevens af forskellige billeder der skal vises efter tur?
Det kaldes som regel et slideshow.

mvh JakobA
Avatar billede hestekongen Nybegynder
20. april 2002 - 23:58 #2
nej det er bare det samme billede, det er en animeret gif fil, som bare skal stå og skifte hele tiden..
Avatar billede delwin Nybegynder
21. april 2002 - 00:11 #3
ved en animeret gif ligger alle billederne i samme fil.. og den skifter automatisk..

hvis det er flere billeder kan du gøre således..

<script language="Javascript">
<!--

function swappic() {
  document.toplogo.src='img/top_logo_blink.gif';
  setTimeout("swappic()",8000);

}

//-->
</script>

og så i dit bodytag skriver du onLoad="setTimeout('swappic()',8000);"
Avatar billede hestekongen Nybegynder
21. april 2002 - 00:18 #4
kanon, så er det kørende - fortsat go weekend..8P