Avatar billede jakobsen Nybegynder
28. juni 2000 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

åben site i tabel?

Hej..

nogle der kan hjælpe mig med at fortælle om man kan, og hvordan man gør.

Jeg har en side, delt op i tabeller, der er en menu i både venstre og højre side, når jeg trykker på en i højre, skal den åbne en asp side i en tabel i midten af siden, kan dette lade sig gøre? og hvordan?
- jeg vil helst undgå alt brug af frames...tak, evt. layer kan komme på tale, hvis man kan åbne sider i det?
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. juni 2000 - 13:37 #1
lytter med...
Avatar billede humlebien Novice
28. juni 2000 - 14:09 #2
listening.....
Avatar billede rar Nybegynder
28. juni 2000 - 15:06 #3
Hi Jakobsen

Man kan lave en side i ren table og i den table som man øsnker at åbne side i skriver man følgende :

<%
Select Case Request.QueryString("valg")

case "profil" %><!--#include file='cases/opslag.asp'--><%

case Else %><!--#include  file='cases/default.asp'--><%

End Select
%>

Dette gør at når man åbner siden ser den efter om der er lavet et valg/case, hvis ikke åbner den 'case Else'.

Måden man linker til en anden side på er som følgende :

<a class="hover" href="lm-handel.asp?valg=profil">Profil</a>

når man så klikke på dette link vil siden blive åbnet i samme table-vindue

Håber det hjalp.
Ellers kontakt mig på webmaster@iceweb.dk

Regards
Rütger Jacobsen

Avatar billede olebole Juniormester
28. juni 2000 - 19:02 #4
<ole>
Men det løser ikke dit problem - som du beskriver det. Det vil nemlig kræve, at valget er truffet, inden du loader siden, der indeholder tabellen.
Du må enten bruge frames, eller <IFRAME>, der dog kun virker i IE (NS har <ILAYER> i stedet, men jeg er ikke sikker på, den understøttes i vers.6).
Ellers kan du lave det med dynamiske lag ( <div> ), hvori du loader siden, du vil importere. Det kan du læse mere om her:
    http://www.dansteinman.com/dynduo/
...under 'External files'.
/Vh
</bole>
Avatar billede rar Nybegynder
29. juni 2000 - 09:05 #5
Hi Jakobsen

Jeg er ikke hel enig i hvad olebole siger, med at du skal bruge enten frames eller <IFRAME>. Du kan evt. se et eks. på hvad jeg mener på www.lm-handel.dk

Jeg kan også lave et simpelt eks. til dig og sende det til dig hvis du ønsker at se hvordan det fungerer helt præcist

Regards
Rütger Jacobsen
webmaster@iceweb.dk
Avatar billede rar Nybegynder
29. juni 2000 - 10:43 #6
Hi igen

Nu skal det jo også lige siges at ASP afvikles på serveren inde siden bliver sendt til browser og på den måde er valget truffet inden siden loades. Med det ved I jo sikkert allerede

Regards
Rütger Jacobsen
webmaster@iceweb.dk