Avatar billede jub Nybegynder
28. juni 2000 - 11:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TXT Fil

Hej jeg har lavet et lille stykke kode, som poster en tekst ind i en TXT Fil

<?php
$fp = fopen("tekst.txt","w");
fputs($fp,"$citat");
fclose($fp);
?>

Jeg har så lavet en form hvor textboxen hedder citat, og det hele virker fint, når jeg skriver "dette er en test" i textboxen, ok trykker Submit, kommer det ind i tekstfilen, men mit problem ligger i at hvergang jeg poster noget nyt via formen, sletter den det gamle der stod i textfilen, og overskriver det med det nye, hvordan får jeg lavet sådan, at den laver en "enter" hver gang.

så hvis der i text filen stod:

Dette er en test 1

og jeg så via. formen , ville have at under den linje kom det jeg postede, så hvis nu jeg postede ville de se sådan her ud:

Dette er en test 1
Dette er en test 2

Håber i forstår mig :)

Mvh. Daniel.
Avatar billede sjensen Nybegynder
28. juni 2000 - 12:05 #1
prøv med at åbne filen i Append mode:

$fp = fopen("tekst.txt","a");

når du bruger r betyder det "Read Only" og når du bruger w betyder det "Write", d.v.s. Re-Write og dermed overskriv filen.

a betyder "Append" og dermed lægges næste tekst ind som en ny linie efter den sidste i filen.
Avatar billede jub Nybegynder
28. juni 2000 - 12:20 #2
Jamen det lyder bare kanon, tak for hjælper, tjekker lige om det virker, gør det, får du dine points :)
Avatar billede phpnewbee Nybegynder
30. juni 2000 - 11:03 #3
SJENSEN:
Ville du evt. være manden der kunne lave et PHP script der stabilt og effektivt kan gemme reslutatet fra en FORM (alle typer felter) i en KOMMASEPARERET txt fil ?

Jeg har 300 points og et script fra Hotscripts.com som kan "plukkes"

PHPnewbie
Avatar billede jub Nybegynder
30. juni 2000 - 15:31 #4
Hej SJENSEN !! Det virkede, du får hermed dine lovede 30 points. Mange tak for hjælpen !!

Har du ICQ ??
Mit nummer er 73738001

Mvh. Daniel B Jensen
info@jub.dk
Avatar billede sjensen Nybegynder
30. juni 2000 - 15:37 #5
phpnewbee,

Generelt php script: Ikke helt utænkeligt ! Fortæl mig lidt mere så skal jeg kigge på det.

jub, Selv tak.
ICQ: Desværre ikke !

Avatar billede jub Nybegynder
30. juni 2000 - 18:09 #6
Okay, så kommer der lige et spørgsmål til :)

Hved du hvordan man sætter en cookie, og læser fra den ?

Jeg er i gang med et indkøbssystem, hvor jeg vil lave så når man tilføjer en varer, laver den en cookie, og når man trykker bestil henter den varende og sender via en form
Avatar billede phpnewbee Nybegynder
01. juli 2000 - 17:49 #7
Sjensen har du ikke en mail jeg kan sende info til?
Avatar billede jub Nybegynder
01. juli 2000 - 18:50 #8
Min email er info@jub.dk ;)
Avatar billede phpnewbee Nybegynder
02. juli 2000 - 00:05 #9
Det var SJENSEN jeg skulle have fat i...
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. juli 2000 - 15:52 #10
phpnewbee,

brug sjensen@delphistuff.dk men vær opmærksom på at jeg ikke er hjemme igen før sidst på ugen og derfor ikke kan hjælpe dig før.

jub, jeg bruger det ikke selv (endnu) men har dog lavet systemer med indkøbskurve og bestillinger og send via en form/mail, så måske kan jeg hjælpe lidt til der. Men jeg har læst omkring cookies i Delphi Magazine og der er mange gode eksempler. Jeg kan ikke huske hvilken måned det er fra, men hovedartiklen i bladet er "Delphi goes wireless". Måske er der nogen der kan huske det.

Du kan evt. se på deres hjemmeside. Jeg kan ikke lige huske adressen, men hvis du ikke kan finde den kan jeg hjælpe dig senere.